nedjelja, 23. veljače 2014.

pms

Nekad zaista ne povezujem stvari iz prve, i, iskreno, tek sam prije pol godine, godinu skužila da svaki put oko pmsa počnem manijakalno pospremati sve oko sebe, čistiti, prati, šivati, zašivati. Standardan prikaz tog stanja je kad u jedan u noći, dok iduće jutro radim ujutro, ja preslagujem ormare, mijenjam gumbe na kaputu ili zašivam rupe na čarapama.
Poriv je ogroman, i ja se ne znam boriti s njim, pa se prepustim. Stan se sjaji, fuge blistaju, aspolutno sva roba je oprana, kolač ispečen, zamrzivač posložen (po nekom novom rasporedu), sve čizme očetkane, premazane kremom, vazelinom i sprejem protiv promakanja. Nokti, obrve, nakit, knjige, začini. Sve izvučeno, promotreno, posloženo nazad. Nesting :)

Ovaj put pali su kaputi. Nije baš kraj zime, tog sam svjesna. Ali kapute je trebalo oprati. Kako ovaj tjedan uz posao i preglede nisam baš imala vremena za obavezno brzo hodanje/šetnje, baltazarovski sam došla do super ideje da odšetam do Avenue Malla i dam na kemijsko jedan kaput. Sve je dobro bilo, ljubazna teta tamo, malo sam se skuhala u pretoplom AM, ali sam sretno došetala nazad, po kiši, naravno.

Ali to nije bilo dosta. Znate ono kad ste obavili što ste naumili, ali još lupkate prstima? Znate? I ja.
Danas je kiša cijeli dan u Zagrebu, nisam se makla iz stana cijeli dan. Nevjerojatno, preslagivala sam ladice. Odvajala nenosivo za bacit iz ormara.
I onda sam se sjetila. Odnijet ću i drugi kaput! Pa sam odlučila ovaj put dati šansu drugoj kemijskoj čistionici, u Areni. Kako se nisam kretala odlučila sam prošetati do Arene ( 45 minuta, ali tko broji, hej, šetnja je), skuhala se u šuškavcu. Predala ja drugi kaput, otišla samo po rižu u Interspar jer oni imaju  integralnu, izašla s kilom riže, 4 konzerve tune u salamuri, suhim ananasom i nekim, meni dopuštenim, grickalicama, i  šetala s par kila hrane po kiši nazad. 35 minuta. Valjda sam nabila kondiciju u prvoj rundi pa sam bila brža.

Došla sam doma umorna, s punom platnenom torbom na ramenu, poluznojna, i prvo mi je palo na pamet da bih mogla šuškavac ubaciti u vešmašinu. Ali tada sam shvatila da ne bih imala više što za obući.

Pa sam samu sebe poslala da čitam portale i blogove po netu i saberem se.
Molim vas, recite mi da nisam jedina s promjenom u ponašanju.


Sometimes I'm not really the brightest bulb in the room, and I discovered only half, or a whole year ago that every time around pms I start cleaning my house from the scratch. The usual description would be me, in 1 AM, sorting closet and I have to get up at 6 AM next morning.
This behavior includes cleaning, washing dishes, washing clothes, sewing, knitting, repairing clothes, cleaning my boots, with all possible steps of cleaning and spraying and stuff.
All my jewelry sorted properly, my books, my spices, pastry room, socks, coats.
My nails and eyebrows done. My refrigerator sorted in a new way. Nesting :)

This time, my coats were the victim. It is not the end of winter, I'm aware of that. But the coats needed to get to dry cleaner's. And since this week I didn't have time for my walks due to work and medical exams, I came to a brilliant idea ( brilliant, really) to walk to a shopping mall, in the rain, to give the coat to the dry cleaner's.
And so I did. But do you know the feeling, when you have done something, but you're still nervous, tapping with your fingers on the table? You do? Me too.
Today was rain again all day in Zagreb, I stayed at home the whole day, checking my wardrobe if something need to be given away, when I had another brilliant idea, to give another coat to a dry cleaning. In another shopping mall, so I can have a walk and a task done 2 in 1!
What a wonderful idea! It only took me 45 minutes, I was hot and sweaty by the time I came there. I gave the coat, and only went to a store to buy rice. I came out with rice, 4 cans of tuna, pineapple and some other stuff, and I carried these few kilos in my shoulder bag, through the rain.
It only took me 35 minutes back, I guess I had shape by then.

And when I finally got home, first thought was to put my jacket in the washing machine. But then I would have nothing to wear, so I've sent myself to read some post and news on the net.
Please, tell me I'm not the only one with such changes in behavior.

Broj komentara: 25 :

  1. Znamo, znamo..evo ti jedna krem bananica..:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja ne jedem bijeli šećer, ni čokoladu, ni vrhnjaste stvari :( znaš ti kako je zabavno bez slatkoga?
      nije.

      Izbriši
    2. Samo sam se salila..mene sopaju time da ne ujedam ..a u toj sam fazi trenutno :)

      Izbriši
    3. šaljem i ja krem bananice onda! :)

      Izbriši
  2. Da li imam promjenu ponašanja?? Ma neee, samo sam LUDA:D

    Za mene je pms užasan period, pisat ću o tome :/

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja skoro pa grizem dok sam u pms-u, a onda mi dođe da sve pobacam! S troje djece teško mogu imati kontrolu nad stvarima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jel onda sređuješ i kuću i okućnicu i nokte i sve? ili samo grizeš?

      Izbriši
  4. Imam identičan problem, samo što ga ne gledam kao problem :. Nisam znala ni da ga imam dok mi mama nije jednom prilikom, prije puno godina, rasvijetlila takvo ponašanje i dodala da i ona ima isti taj pattern. Čileks, meti, briši, prašinjaj - nek se sjaji :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jutros sam, prije umivanja i kreme i kave, stavila samo na kratko rukavice na ruke i išla oprati šparet.
      sad se sjaji :D

      probat ću ne doživljavat kao problem, nego kao Vrijeme Za Pospremanja.

      Izbriši
    2. Viš kako je to dobro :) šteta što PMS-nesting ne ide češće. Meni se znalo dogoditi, obično onda kada bi par dana pred menstruaciju nekako pao petak navečer, ribati pločice u dva u noći. Benti i hormone i sve, zamisli mene u minijaturnoj tuš kabini kako uz Rage against the machine, skoro pa derući se "Fuck you I won't do what you tell me!" ribam abrazivnom stranom spužvice po pločicama.
      Evo mi jedan facepalm -> :facepalm: :)

      Muški su bolje riješeni, nemaju takvih funny fičra, al mi smo daleko više kewl. Ne bih se mijenjala da budem muško :)

      Izbriši
    3. Inače, zahvalna sam svim bogovima ikad na mom peemesu. Kad čujem da žene cvile, boli ih, jako krvare, plaču, prijete se razvodima, dreče za svaku sitnicu i čim ih netko pogleda, ja se samo nasmiješim jer nemam pojma o čemu je riječ. Plus, kod mene je bjesnilo kakvo bi se inače pripisalo peemesu :) povezano sa tuđim ponašanjem tj. reakcija je i pravilno je raspoređena tijekom mjeseca, uvjetovana isključivo tuđom glupošću :P

      Izbriši
  5. nisi jedina. doduše, meni je nesting trajno stanje, ja ne krivim hormone, nego gene....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tvoja kuća stalno sjaji, i tvoja odjeća je sigurno stalno pokrpana :)

      Izbriši
  6. Inače sve držim po špagi, svaki dan pomalo pospremam, preslagujem police i sl. Do navečer se sve vrati na staro tako da ujutro opet ista priča - pospremanje :D
    U pms-nom stanju nisam baš ugodno društvo. Sama ne bih nikada skužila, dečko i brat su mi dali na znanje. A skužili su i što pomaže, čokolada, čaj i film koji će me zaokupiti na sat i pol - 2 :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, sve što pospremiš kroz dan, zna do noći vratiti se na staro...to mi je poznato! :)

      Izbriši
  7. Ja imam taj poremecaj bez obzira na pms,kad uvrtim u glavu da nesto slazem, preslagujem i organizujem :))), jedno vreme sam kao luda menjala raspored namestaja po kuci, srecom taj period je iza mene :))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. do namještaja još nisam došla. dala si mi ideju!

      Izbriši
  8. hahaha! Ja izbjegavam uzimati PMS kao izgovor za bilo što, i do nedavno sam smatrala kako sam jedna od rijetkih žena koja s tim nema problema, ali kad sam malo razmislila i povezala neke stvari....ajme.

    OdgovoriIzbriši
  9. ajme, ti si ona sretnica koju pms preokrene da bude još i korisna, mene moj pms totalno ubije, postanem osjetljiva biljčica, izgubim volju za ičim osim za žaljenjem same sebe, i nedajbože da idem nešto radit, tipa spremat ili prati. meni je to faza leave me alone jer mi je najljepše samoj sa sobom. doduše nemam baš tak intezivnu fazu svaki mjesec, ali potrefi se. mogla bih tada samo ležat u krevetu danima i gledat bljutave romantične filmove i cmizdrit dok me ne prođe.

    OdgovoriIzbriši
  10. haha nisi, samo što ja (nažalost) plačem na pizdarije i ultra sam emotivna generalno :)
    najaktivnija sam u post-ms-u :D SVE IKAD bih!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);