srijeda, 12. veljače 2014.

Slanutak/ Chickpeas


Desi mi se da danima slažem obroke od istih namirnica, pa, u pospremanju špajze shvatim da imam ja i drugih stvari za pojesti :)
Tako sam našla i slanutak koji sam nedavno kupila i pospremila na sigurno mjesto.
Slanutak je relativno nova namirnica u mom životu. U djetinjstvu ga nisam jela, za vrijeme faxa isto ne (za vrijeme većine faxa hranila sam se po menzama. dala bih ruku u vatru da nikakav slanutak nije prošao onim linijama u menzi)
Otkrila sam ga prije par godina, a otkad sam počela jesti po strogim pravilima, shvatila sam da je slanutak odlična stvar i za variva, i za namaze, i za priloge.

Ovaj tjedan sam skuhala velik lonac slanutka, i samo mijenjam način na koji ga spremam.
Bitno je reći da je slanutak potrebno natopiti par sati prije, najbolje preko noći, jer je inače tvrd ko kamen i mala je šansa da ćete ga pojesti.
Slanutak je mahunarka, bogata mnogim mineralima. Osim toga, 100 grama slanutka sadrži 44% dnevnih potreba željeza, pa ako ste vegetarijanac, ili jednostavno imate manjak željeza, ovo bi mogao biti zanimljiv podatak.


Somehow it happens I prepare meals out of same ingredients for days, only to remember I have more stuff in the kitchen, and then I do my best to change the diet.
Such a thing has happened with chickpeas, I bought it recently and put it in the the jar, and forgot about it.
Chickpeas is a relative new food in my diet. I didn't ate it in my childhood, surely not on college (makes me think of all the greasy, unhealthy food in college restaurants).
I started eating it a couple of years ago. Since I changed my diet due to my special diet, I've learnt chickpeas is good for many different meals- porridge, pate and side dish.
This week I cooked a big bowl of chickpeas, and I make a new meal every day.
It is important to know chickpeas is solid, and it needs to be soaked in water a few hours before, even better the evening before.
Chickpeas is a legume, rich on minerals. Besides, 100 g contains 44% RDA of iron. Maybe, if you're a vegetarian, or simply you have  lack of iron, this might be a good information for you.

Slanutak sam skuhala u dosta vode, stavila sam malo soli i ništa više, jer ovaj put nisam radila varivo nego bazu za druga razna jela. Za prvo jelo sam bila prebrza da poslikam. Bila sam gladna i navalila sa  ko nespašena, pa mi vjerujte na riječ :)
1. namaz od tune i slanutka. U mom svijetu ovo se može zvati pašteta. Skuhani slanutak zblendala sam u blenderu, ubacila sam tunu iz salamure, dodala malo maslinova ulja, sol, papar. Dobijete krasan namaz, koji možete stavljati na kruh, ali može biti i prilog uz tjesteninu, rižu ili krumpir, proso ili batate.

2. slanutak s piletinom i tikvom.
Ako se slučajno pitate zašto je većina hrane žuta na mojim slikama, to je zato jer je žuta i u stvarnosti. Stavljam kurkumu. Ako ju stavite malo, zažutit će vam hranu divnom žutom bojom. Ako se pak zaigrate i stavite više (nemojte), kurkuma će postati jedini okus koji ćete osjećati. Pažljivo s njom.
Piletinu sam isjeckala na sitne komadiće, bacila na vruću tavu s mrvu ulja, dodala butternut tikvu, i dodala skuhani slanutak na kraju.


I cooked chickpeas in lot of water, added some salt and that's all. Later I used it for many different meals.
First meal was a pate with tuna and chickpeas. Put tuna, chickpeas, some olive oil, turmeric and pepper in the blender, blend, and eat delicious pate.



3. salata od tune, kukuruza, luka i naravno, slanutka. Hladna verzija. U ovo sam dodala maslinovo ulje i aceto balsamico.

Osim navedenih, slanutak spremam i kao varivo, a prijateljica mi je nedavno pripremila popečke od slanutka, koji su bili odlični.
Meni je slanutak odličan izbor za zimske dane. Pogotovo što ga možete skuhati za par dana, pa ste mirni oko pitanja što kuhati i sutra.
Imate vi kakav dobar recept za podijeliti?

Broj komentara: 7 :

  1. nemam, probala sam do sada samo namaz od slanutka i stalno mislim kupiti i nekako pripremiti no nikako da proučim recepte i nađem nešto kako bi ga pripremila. A sve tvoje varijante mi se sviđaju :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Omiljena pasteta - 2 sake slanutka, pola avokada, 1 lime :)
    Osvezi pratilice!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ovo nikad nisam čula! ti imaš odlične savjete, hvala!

      Izbriši
  3. Anemična sam već desetak godina, ali obožavam slanutak :D Radim salatu s tunom kao i ti, najdraže mi je kad je sezona paprike, rajčica, krastavaca. Osim toga, obožavam i falafel i humus. Varivo uvijek prolazi. Volim kombinirati blitvu/špinat i slanutak, bilo kao polpete ili varivo.

    Moram priznati da kad sam lijena i trebam nešto na brzinu, za salatu iskoristim onaj iz konzerve i skroz je ok, nema namakanja, kuhanja ;)

    Zaboravim te pitati kakva ti je Biobaza mast? :D :D

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma i iz konzerve je dobar, zašto ne?

      Biobaza za dojilje je iznenađujuće dobra:) hvala ti na savjetu

      Izbriši
    2. A znaš ono sve o štetnosti konzervi i to :/

      Nema na čemu, uvijek me strah kad preporučujem nešto da nekome ne bude potpuni promašaj pa mi je drago da ti odgovara.

      Nebeska

      Izbriši

}, 10);