četvrtak, 20. ožujka 2014.

Proljeće!/ Spring!



Sretan vam prvi dan proljeća!
Danas je bio divan dan, i osim što mi se neradan dan pretvorio u radni, uspjela sam provesti kratko vrijeme u vrtu s ocem, gledajući kako je apsolutno sve prolistalo, ruže skoro pa da već svjetaju, pčele su posvuda.
Volim ovaj dio godine, dovoljno je toplo i sunčano da mi paše i da se ne skrivam u hlad.
Nebo je bistro i plavo i svi se još raduju suncu, prije nego krene proklinjanje prevrućeg vremena :)

Ovo na slici je stara jabuka u mom vrtu, neka stara sorta jabuka kojoj baš i ne ide proizvodnja jabuka, i nekako više profitiraju ose i stršljeni nego ljudi.
Ali daje divan hlad, i stavljena je kućica za ptice u krošnju, pored koje uglavnom dođu mačke i zalegnu. Kad je ljeto, jabuka je puna zelenih grana, i gušt je zaleći ispod nje.

Za to vrijeme, život se budi u sjemenkama rajčica. Posadila sam ih u dva ciklusa, i primila se apsolutno svaka sjemenka. Sad su to već povelike stabljičice koje uživaju s tople strane prozorskog stakla. Super mi je kako ljudi prolaze cestom i gledaju u prozore (a valjda to rade svuda po Balkanu, i možda i šire, šeću polako pored kuća i vire u prozore), i kad shvate da su to bebe rajčice, dođu žicati, ako nam bude previše biljaka, da damo. Naravno, u našem mikro vrtu baš nema mjesta za sve rajčice, tako da svake godine moje biljičice odu u neke tuđe ruke. Mila mi je ta ideja, proslijeđivanja hrane dalje. Još malo, i ove bebe paradajzi će se boriti za prostor, i morat ću ih preseliti u posebne tegle, da rastu veliki i jaki, a onda, kad postanu punoljetni, sele u vrt. Malo me muči kako se boriti protiv puževa, koji isto jako cijene moje povrće, i idu ko nespašeni na njih. Ako imate kakvu ideju, bit ću jako zahvalna. Za sada znam da je mudro pepeo posipati oko stabljika. Možda da jednostavno poberem puževe i njih jedem?

Nadam se da je proljeće stiglo i do vas, i da ste se malo prošetali sa sunčanima na nosu.

First day of spring is here! It was a lovely sunny day, and expect I had to go to work on my non working day, I managed to spend some time with my father in our garden. In the picture is an old apple tree, with the bird house. Usually, cats climb and rest there:) 
But in the summer, it has enough leaves to make a good shadow, and I enjoy under this tree, with bees and bugs making noises around me.

In the meantime, life grows inside my tomato seeds. I have planted them in 2 cycles, and by now, these are quit big plants. each and every seed has grown, I really don't have problem with gardening.
Usually people walk beside our house, and when they see tomatoes in the window, they ask if there is a plant to give. and there is, since our garden is not big enough for all tomatoes and other vegetables. I like the idea of giving plants away, to some other garden, where it can grow and produce food.
The only thing I worry about are the snails, they really love my vegetables and try to eat it all.
I must find some solution this spring.

4 komentara :

  1. Sretan i tebi prvi dan proljeća! :D Obožavam domaće pome, nema lipšeg jela na svitu od manistre na pome (tjestenina s umakom od rajčica). Nemam pojma kako se obraniti od puževa, znam da kod moje matere puževi jako vole salatu, blitvu i špinat... Vidiš, baš za pome nemam pojma jedu li ih "naši" pužići...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ispast će da se puževi hrane bolje od ljudi :)

      Izbriši
  2. Srećan prvi dan proleća i svetski dan smeha! :)
    Baš mi se dopao post, pravi prolećni. Ne znam šta da radiš s pužićima. Možda na netu može da se nađe neki recept za salatu od puževa iz bašte? :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 2u1! sviđa mi se način kako razmišljaš :)

      Izbriši

}, 10);