ponedjeljak, 14. travnja 2014.

Put u Veneciju/ Trip to Venice

Vratila sam se iz Venecije, gdje sam bila preko vikenda. Puna sam dojmova, podijelit ću priču u par postova jer ne stane u jedan post, sa (vjerovatno) previše slika mostova i kanala, ali od toga se taj grad i sastoji, trč trč most (ili kanal).
U Veneciju sam išla busom iz Zagreba do Trsta, a zatim od Trsta do Venecije vlakom. Dobro je povezano, ide vlak tridesetak puta na dan tim putem, osim kad se želite vratiti, a Talijani stupe u generalni štrajk željeznica, pa vam karta propadne, svi vlakovi budu otkazani, nemaju busa do Trsta ni ikakvog drugog načina da dođete na vrijeme na svoju plaćenu bukiranu povratnu kartu za doma. No, o tome malo kasnije.

I came back from Venice, where I stayed over the weekend. I'm full of impressions, so I divide them into a few posts, with (probably) too many pictures of bridges and canals, but that's what Venice is about: all around bridges and canals.
I went to Venice by bus from Zagreb to Trieste, and from there we took the train. It is well organized, except when, on the departure day, we buy tickets and a few hours later find out there is a major strike and no trains are leaving, no buses are there from Venice to Trieste, and there is no other way to come on time to a bus waiting for us in another town.
But later about that.

Putuje se relativno brzo, krenuli smo u pol 6  ujutro s busnog u Zagrebu, u 11.15 h ja sam stajala na željezničkom u Santa Lucii, a to je stanica u Veneciji. Vrijeme je bilo drugačije od željenog. Bilo je oblačno i sivo veliku većinu vremena dok smo bili tamo. Bilo je hladnije nego sam mislila i hladnije nego je Norwegian Weather Forecast rekao. Bilo je toliko hladno da sam nosila sve slojeve koje sam imala, a ponekad i kapu. Ok, cijelo vrijeme  smo bili kraj vode, pa ima smisla.
Meni je toliko trebao odmor da su, što se mene tiče, mogle sjekire padati, bilo bi mi lijepo.

The driving lasts relatively short, we started at 5.30 am and were at Santa Lucia train station in Venice at 11.15 am. The weather was..different then expected. It was cloudy and grey and cold most of the time.It was even worse than Norwegian Forecast website suggested. It was so cold I wore a cap for a period. OK, we were near the water, so it makes sense.
I needed vacation so much, it wasn't important we had shitty weather.

Ako ste bili tamo, sve vam je poznato. Ja sam prošla kroz Veneciju na maturalnom, ali to je bio prolazak od par sati u gužvi, iskreno, ničeg se nisam sjećala, znam da smo bili na Markovom trgu i u Duždevoj palači. Zato sam ovaj put htjela na miru pustiti da me grad odvuče, lutali smo i uživali u uličicama. Venecija ima dio koji zovu staza slonova, potez kojim turisti najčešće idu, i tu vas gomila nosi, sa strane stoje prodavači fejk šanel i guči torbica, i put vodi do batzilike sv. Marka i Duždeve palače. I to smo posjetili, ne baš ciljano :) ali meni su se svidjele više neke druge stvari.
Sama Venecija isprepletena je mnogim kanalima, od kojih je najveći Canal Grande, i uz njegove obale sagrađene su najbitnije, najljepše palače bogatih trgovaca i utjecajnih obitelji u stoljećima kada je Venecija drmala svijetom. Kanali su premošćeni mnogim mostovima, malim i velikim, koji su često kičeni i kičasti i, na kraju, ipak lijepi.

Masa gondola i vaporeta spremna je za turiste, mi smo ipak sve odhodale, da vidimo sve što nas zanima. Ja sam dosta guglala prije puta, a imale smo i dobar vodič, a u Veneciji smo kupile kartu koja je bila sve, samo ne precizna, kao da joj je bio cilj natjerati turiste da više kruzaju po gradu. Ono što je zanimljivo, jest da sam ja, apsolutno nesnalažljiva u prostoru, uspjela shvatiti di smo i kamo se krećemo, i to više od jednom!


If you've been there, then you already know it all. I've been in high school, on out trip to Spain, but it was only for a few hours, and not quality time at all. So this time, I wanted the town to show me what to see and where to go, with no pressure at all. Venice has a part called Elephant Paths, tourist most popular sightseeing. There is crowd that drags you, people sell fake chanel and gucci bags aside, and everything is too loud and too crowded (for my taste). We've been to San Marco's square, but it didn't impress me as much as some other places, and I admit I like parts without tourists more.
Venice has many canals, the main one is called Canal Grande, with many many bridges. And on both sides of Canal grande are situated palaces, built during centuries, by wealthy  families who run the town, in times when Venice run the world.
There were many gondolas and vaporettoes waiting for the ride, but we walked all the way. I googled before the trip, and we had a good tourist guide book that has enough information to walk around and find everything we have searched for.
Important thing is, we bough a misleading map there, and I was the one- me, a person with almost no orientation- I found our location and I found the place we were looking for.
I can't believe I need a Venice to prove that (to myself).
Iza mene je San Michele, otočić s grobljem. Iza mene, sivo nebo i sivo more i nelijepo vrijeme.

Zanimljivo, pogled na "naše" more s druge strane:) ako sam dobro shvatila, Venecijanci su se prvo pokapali u crkvama,  kasnije u San Micheleu. No, zbog količine "klijenata", politika groblja je da ljudi leže tamo 10 godina, a zatim se kosti sele u kosturnicu, osim par poznatih stranaca koji tamo imaju zaista počivalište.


Behind me, San Michele, an island with a cemetery. Behind me, grey sky and not so lovely weather.
It was interesting seeing "our" sea from the other side :)
If I understood correctly, old Venetians were buried in churches, and then started to bury dead ones in San Michele. But. the cemetery's policy is to move the bodies ten years later and move the bones into the ossuary. Only a few strangers have the privilege to rest there in peace, for ever.
Virila sam drugima u vrtove, u skrivena dvorišta, gledala kako su uređene neke tuđe kuće i palače, i bilo je svega za vidjeti. Lijepih stvari, i mjesta na kojima je vidljiva ljepota, koja je nekad prije postojala. Kad se maknete iz udarne turističke zone, vidi se da nije cijela Venecija spickana i blistava, postoje siromašne četvrti i iskreno, te su mi se više svidjele, domaći ljudi s domaćim birtijama i tiše, pustije ulice.

I peaked into garden behind fences, looked into hidden yards, I've found beautiful houses and some old palaces with beauty that aged. If you move away from the touristic part, you will find more peaceful parts with local people, local bistros, and less renovated buildings. And I admit, there parts I liked more.
Ovo je otkriveno prvi dan, Novi geto. Tu se nalaze izraelska škola i sinagoga, i sad ću fulati u izrazima, ali mnogi muškarci nose kapice na glavi i neki imaju i zulufe. Trg je velik i miran, i tamo se skriva odličan restoran. Konobari su ljubazni, šarmeri, moram se pohvaliti da su bili dojmljeni mojom ljepotom i pitali su jesu li sve žene u Hrvatskoj tako lijepe:)
Pa vi recite da to nije pravi turistički pristup!
 Osim lijepih riječi, svaki put su nas častili limončelom. Limočelo je fin (i jak). Hrana im je odlična, stolno vino (na svim mjestima gdje smo probali) je fino. Nije bilo situacije da smo naručili stolno vino a da je došao neki kiseliš. U Hrvatskoj, na primjer, to zna biti lutrija.

Pasala su mi mjesta za kavu i hranu na ovakvim mjestima, gdje se može u miru pričati, gdje ne dolaze svakih par minuta nuditi ruže, igračke, torbice, nešto deseto. Ovakva mjesta mi baš imaju čar, i gušt je bilo lutati. Da ne kažem da je razlika u cijeni kave povelika, ovisno jel na Markovom trgu ili je malo dalje u miru.


This part was found the first day, the New Ghetto. Here is Jewish school situated, and synagogue. It is a big and quiet square, with a great restaurant, where we had our lunch (and coffee, and wine). The waiters are charming, true Italians:) They were giving compliments all the time. They were impressed by my beauty (i know, right?!) and asked if all women are so beautiful in Croatia. I must say, someone knows  how to communicate with tourists (and women).

Broj komentara: 11 :

  1. Još, hoćemo još! :)
    Divan post, jedva čekam nastavak/nastavke. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala! s obzirom da je godišnji gotov i radi se, pokušavam razvrstat slike i pisat suvisle postove koji ne pokazuju samo most za mostom i palaču za palačom :)

      Izbriši
  2. Divno, probudila si mi uspomene, ali i otkrila nove stvari koje nisam videla, ili se ne sećam. Taman da poželim da odem opet. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala, i ja već znam da moram ići opet, također!

      Izbriši
  3. Predobro ti je bilo! Šteta zbog vrimena, al možda je i bolje da je bilo mrvicu ladnije, jer po vrućini bi ti sigurno bila tlaka toliko šetat i istraživat. :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Svi pohrlili u tu Veneciju u zadnje vrijeme, morat ću i ja :) A ti si mi jako zgodna!

    OdgovoriIzbriši

}, 10);