utorak, 15. travnja 2014.

Venecija 2/ Venice, part 2


Vidite ovog gondolijera? Zar nije ko iz filma iz '50-tih? Ok, ima mobitel, al zamislimo da, na primjer, gleda u dlan zapisan broj neke koke :)

Look at this gondolier! Isn't he like from the '50's movies? OK, he has a cell phone, but we can pretend he has a phone number of some lady written on his palm:)


Pekarne i slastičarne prepune su im delicija, pogotovo sad oko Uskrsa. Meni ovo nije privlačno, ali je lijepo za gledati. Inače, osvrt na ljude tamo. Dotjerani su, ulažu u sebe, ali sve je previše pojačano. Ljudi su najčešće jako jako ljubazni, pomagali su nam stranci i stvarno su voljni pomoći, ali što se tiče izgleda, i muškarci i žene su primjetno sređeniji od prosječnih Hrvata. Ne znam sad jel to obilježje Venecije ili sjeverne Italije ili je bio vikend pa su se svi sredili, ali kad kažem previše, želim reći da je sve na ljudima podebljano mrvu previše. Puno šminke, koja je u jakim tonovima, i plavo sjenilo i crta i maskara i jaki ruž i nakit, i uska uska jaknica. I onda visoke pete i čipkaste najlonke. Tipovi: uska košulja, gel u kosi, i uske hlače i povrh džemper i lagano razdrljena košulja i lančić i sunčane, i sve mrvu preusko. U biti, nema one neke ležernosti. Ide se sa svim adutima.
Ovi kolači me podsjećaju na njih: slatki su, u bojama, i imaju neki oblik, i onda nije samo u jednoj boji nego u tri, i nije običan oblik nego je to posebno..ništa loše, samo drugačije. 
Šlampavi su samo turisti.
Inače, Talijani koje sam tamo srela su privlačni zgodni ljubazni muškarci. Dosada sam, na našoj obali i po zemljama EU sretala samo drugačije pripadnike vrste. Tako je ovo putovanje srušilo i neke moje pretpostavke o susjednim narodima. Neka mi netko objasni zašto na feragosto k nama dolaze ovi manje drugačije privlačni?


Their bakeries looks adorable, especially around Easter. It doesn't attract me, but it is nice to look at. A little digression: people there. I couldn't not see they put much more effort into how they look, not always in a good way. Italians, the ones I have met, are good people and willing to help, they really are, but when it comes to fashion and make up, there is too often a little too much make up and little too much fashion  (in my opinion). If there is make up, then women have eyeliner and mascara, and dark blue eye shadow, and a blush, and a lot of jewelry, and everything is sparkling. Men too. It doesn't look bad, it was only a big change for me leaving Croatia and Zagreb where people dress little bit differently and a lot of women you can without make up or/and not fashion oriented on streets.

The only ones there who wasn't properly dressed were tourists.
One more thing: Italian men are charming and have manners. A bit opposite of what I have met before on our coast and around European Union, where I had traveled. Seems like, different people come to our coast...


Kanali nisu smrdili, osjećao se miris mora, što je bilo čudno, jer mi je mirisalo kao naše more cijelo vrijeme :) Sve te kuće tamo imaju priču, meni je pasalo gledati kako su se gradile, koja su pravila vladala, koliko se novaca vrtilo tamo kroz povijest. Venecija je imala tvornicu brodova, koja je na vrhuncu proizvodila jedan brod dnevno. Do Arsenala, tog brodogradilišta, nisam uspjela doći. Zato se moram vratiti :)
Palače su se gradile tako da su prizemlje držale sluge ili je tamo bila kuhinja ili skladišni prostor, a gospoda su živjela na katovima. Kuće su imale ukrase samo prema kanalima, prema kopnu nitko nije vidio, pa su  bile neukrašene. Inače, postojao je samo jedan ulaz, preko mora, pored Duždeve palače. Tek je u 19. stoljeću došla željeznica. A i ta željeznica, i tu su se potrudili, i siđete s vlaka i dočekaju vas palače i crkve i hramovi i sve je ogromno i blješti. Odličan ulaz u grad !

Inače, zbog pretjerivanja u hvalisanju i pokazivanju moći, već u 16. st donesen je zakon, kojim su sve gondole morale biti crne i bez ukrasa, jer su se ovi toliko zaigrali s pokazivanjem. Samo zamislite kako danas ljudi pokazuju aute, ista stvar je bila tamo s gondolama. Gondole inače nisu simetrične, jedna strana je šira 24 cm da gondolijeri mogu voziti kam žele, inače bi se vrtila ukrug.


Canals didn't stink, I felt the sea, which was weird, because it smelled like "our" sea, and I was abroad, and confused me on unconscious level a bit. All houses there have a story, and it felt so good walking along the streets, reading their stories, so many have impressive history.
Palaces were built so the help lived on the ground, and upper floors were for the family.Houses were decorated only on the canal's side, because the sea was the only way someone could come into Venice, and there was just one entrance.

A law was written in 16th century, forbidding decorations of gondolas. People there were so showing off with them, the law allowed only black color.




Poklopio nam se dolazak s obranom diplomanata. Neko vrijeme trebalo nam je da shvatimo što se događa. Prvo je jedna žena u vlaku nosila vijenac. Ja sam mislila da ide na pogreb. Malo mi je bilo čudno, jer je vijenac zelen s crvenim cvijećem, al vijenac ko vijenac..tko zna što kultura u Italiji nalaže za sprovode. Onda sam počela viđat ljude po gradu s tim vijencima oko glave i na prsima. Ljudi oko njih su pjevali "dottore!dottore!" Zanimljivo je da slave malo drugačije. Pretpostavit ću da sam grad uvjetuje način zabave, tako su oni svatko sa svojim društvom išli u neki birc, gdje se jelo i pilo, a svaki od diplomanata je održao neki performans. Svi muškarci su, tko bi rekao, obukli se (loše) u žene i glumili kurve, medicinske sestre i slična zanimanja koja su kod nas aktualna na maškarama. Nije me se dojmilo baš.

And while we were there, some guys graduated, so we had the opportunity seeing how they celebrate. I saw a woman on the train earlier before with a wreath, but I thought she was going to a funeral, because such wreaths are for funerals here in Croatia :)
So it kind of surprised me when I saw the wreaths around people's heads :)
Mostova je jako puno. Neki vode u privatne kuće, neki su kićeni, neki su niski da ni gondola ne može ispod, i onda imate prometni znak s prekriženom gondolom:)
Mostovi imaju i imena, i kako se kanali križaju u svim smjerovima, pogledi s mostova pružaju odličan pregled grada.


So many bridges, some leading into private houses, some overdecorated, some so low even a gondola can't get beneath. Bridges are great for a city view, because they make excellent crossroads.



Gdje god smo došle, svuda je bilo dobro stolno vino. Stvarno ih moram pohvaliti. Pitko, fino, klizi niz grlo. Ovdje smo sjele u restoran s azijatskom poslugom, koji su govorili čudan talijanski i engleski, pa smo se malo teže sporazumjeli, mada Andreja govori talijanski. Konobar mi je dao pass za wifi, krivi.
Pa sam pokušavala neko vrijeme, on je dolazio i sugerirao mi velika i mala slova koja su možda kriva (dao mi je na papiru password), pa sam onda na kraju odustala. No kako mi ljudi često kažu da izgledam strašno ozbiljno i oštro kad se ne smijem, ja ovdje prilažem jedan selfie kao dokaz da nisam bila ljuta, samo sam ulagala umni napor nakon cijelog dana hodanja i istraživanja.
Ako me ugledate negdje ozbiljnu, nisam ljuta, zaista nisam neko ljuto stvorenje, samo mi je glupo kesit se od jutra do večernjeg skidanja šminki. Zaista nisam policajka.


Where ever we drank, the vine was more then good. I really must write this often. I didn't have not one single bad experience with ordering table wine anywhere.
Pictures below are from a restaurant were we sat for a wine in the evening, and the waiter gave me ( wrong) password for a wifi. So I spent next 10 mins figuring out what was wrong ( the password). I was told I look so serious when not smiling, so here's one selfie to prove that I'm really not such a serious person, I only look so when I'm thinking (I know how this might sound).

Slijedi još, mislim, jedan post (ili dva). Toliko je puno slika, najrađe bih vam sve pokazala, ali onesvijestili biste se nakon 50. mosta i slika palača, pa pokupavam pristojno dozirati.

There will be more posts and pictures, but I'm trying not to be too pushy so I'll post again in a while.

Broj komentara: 12 :

  1. Tako divno divno, meraviglioso!! Daj jos malo slicica, bellissima!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala. sad kad zatrpam blog slikama..;)

      Izbriši
  2. Piši, piši... jedva čekam. Bila sam u Veneciji 3 x i dop.... mi. Ali kad čitam tvoje osvrte opet poželim otići :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ahahahaa :) pa da, nakon toliko puta poželi čovjek otići nekamo drugdje, razumljivo ;)

      Izbriši
  3. A valjda ovi drugi kulturniji idu na neka druga mesta..
    Radujem se u najavi!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vidiš, možda je i do destinacije...

      Izbriši
  4. divota, divota! i moram samo prokomentirat da ti super stoji ovaj ruž na slici na kojoj imaš pletenicu oko glave. Baš ono ludilo!

    OdgovoriIzbriši
  5. Super post!
    I ja sam bila u Veneciji na maturalcu, samo proletjela, nije me se previše dojmila... Hm, a sad bih se baš i mogla vratiti, pogotovo u ove neturističke dijelove grada, to mi je uvijek puno zanimljivije...
    U dijelu kad kažeš da izgledaš ozbiljno i ljuto sam se potpuno prepoznala, ista sam, haha :) Pa se ljudi onda iznenade kad me upoznaju kako sam ''luda'' :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma da, u biti, postoje turistička mjesta, i razumijem da su najuređenija i sve, ali ima toliko skrivenih stvari za vidjeti, koje imaju svoju drža, da svima preporučam skrenuti s rute i pustiti da grad pokaže što sve skriva.
      što se tiče ozbiljnosti, kužimo se:)

      Izbriši
  6. pa ti meni uopće ne izgledaš mrko :)))
    i talijani stvarno pretjeruju :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oa naravno da nisam mrka! :) sviđa mi se kako Talijani pretjeruju s komplimentima ;)

      Izbriši

}, 10);