nedjelja, 6. travnja 2014.

Žohari/ Cockroaches

Živim blizu parka, i koliko benefita ima u tome (mir, zelenilo, tičice, miris drveća, relativno manje buke), ima tu i manje zabavnih strana.
Postoje kukci. Generalno ne vrištim na sve kukce, prije godinu dana uselio mi se ogroman skakavac i pokušavao suživot, tjerala sam ga van i vraćao se. No skakavci su nepredvidljivi, skaču sto metara u zrak i nikad ne znaš di će pasti.
Ove godine, imala sam susret sa žoharom.

Neki dan, probudih se ja ujutro, i teturam još bez naočala po stanu i skužim krajičkom oka neku mrlju na podu. Idem ja po naočale, dođem do mrlje, kadli tamo- žohar. Gledam u njega, leži na leđima, (pravi se) mrtav. Puhnem ja u njega, da vidim hoću li ga otpuhati, vraga, zabatrgao nožicama prevarant mali.

Ja jako jako jako ne volim žohare. Znam da nisu opasni za mene, ali su bagavi i grdi i imaju previše nogu da bi bili ok i ona ticala i brzi su i ne mogu ih lupiti cipelom jer to krcka i onda moram prati i cipele i pod i zgrožena sam satima poslije. Vidite, nije mi to prvi žohar, i naučila sam na greškama.
Žohare treba drugačije onesposobiti.

I zamislite me sad, stojim u svom stanu, u spavaćici, pored mene na podu žohar pliva leđno, nemam puno vremena dok se ne snađe i pobjegne u nepoznato. Preskačem žohara ko antilopa, u onim flafastim papučama, u letu gledam preko ramena jel još tamo, i uskačem u špajzu.

Napala sam ga onim što sam uspjela dohvatiti.
Sprej za impregnaciju zimskih čizama, iskreno, nije djelovao.
I ja sam sebi bila malo čudna kad sam skužila što držim u ruci.
WD 40 je bio malo bolji, ali onda sam shvatila da je vrag zel šalu, mogla sam tako skidati s polica sve po redu, od tekućine za stakla do kreme za ruke.
Prestala sam na trenutak gledati u žohara i pogledala sam što uzimam iz špajze, i uzela domestos.

Znate ono što kaže reklama? Da, domestos ubija 99,99% (bilo čega). Sad imam jednu pločicu u hodniku koja je malo bjelja :)

Potrošila sam dvadesetak minuta na ovu opasnu operaciju, propustila kavu, a tek sam izašla iz kreveta.
Nitko ne bi trebao imati ovakve šokove (ni u koje doba dana).

Netko je davno rekao, ako vidiš jednog žohara, to znači da se samo taj nije stigao sakriti. I koliko mi to god grozno zvuči, to uglavnom i jest tako. Žohari vole kad im ljudi ne hodaju okolo, pa su najaktivniji dok spavate ili niste doma. Kratka digresija: u vrijeme dok sam imala mačka, naletio je jedan žohar. Ja sam očekivala da će moj mačor skočiti, uloviti, prelomiti u zraku, tako nešto. Figa. Moj mačak je pogledao i mene i žohara s takvim prezirom, ON da ide TO loviti. pih? No dobro, mom mačku su i miševi bili u istoj kategoriji, pa...

Uglavnom, pozvali smo ekipu za dezinsekciju. Dragi, ljubazni ljudi su došli i pošpricali stan i objasnili mi da nema tu nekog ultimativnog lijeka. Također su mi rekli da je Zagreb pun žohara, buha i, pazite sad, stjenica.
I da su im stjenice najgore, jer se zavuku čak i u klimu.
Gospodin koji je dezinsektirao moj stan pričao je kako rade i s osama, pčelama i stršljenovima, te, ako mi ikad stršljen uleti u prostoriju, trebam samo biti mirna. Stršljen, ako je normalan, neće napraviti ništa i otići će.

Ispada da se svi u ovom životnjskom svijetu trebamo jednako ponašati. Ako naleti stršljen, ja ću leć i pravit se mrtva, ko žohar s početka moje priče.








I live nearby a park. Living near a park has many assets ( less noise, trees, peace, birdies) but it has some not so good things. For example, bugs. It is not that I hate bugs, last year I had a grasshopper in my flat, trying to live with me. It wasn't as pleasing for me as it was for him, because I never knew the direction he was going to jump into.
So, this year, I had a contact with a cockroach.

It was the morning, I barely woke up and walked around my flat without my glasses, when I saw, with the corner of my eye, something on the hall floor.
I took my glasses, only to see there was a cockroach, (playing) dead.
I blew in its direction, and he stopped being dead, and started waving with legs.

I really really really don't like cockroaches. I know they're not dangerous, but they have too many legs and they move fast and they're big and I can't force myself hitting them with a shoe, because of the sound it makes and then I have to clean shoes and floor..and there are better ways to deal with them.

I jumped over not-dead-anymore-cockroach right into my pantry, looking over shoulder at the enemy at the same time.
I wasn't looking what I was taking to confront it, so first, I attacked the cockroach with the boots impregnation spray. It is not deadly.
Neither is WD 40, although is much better.
But then I stopped grabbing then things from shelves without looking, and took Domestos.
In case you're not familiar with Domestos, click here. And it really does kill 99,99% (of every thing).

But, as someone said, if you see one cockroach, it only means there are much more hidden. Because they like peace and quite, and don't walk around while people are awake and walking around the house.
So we called  disinfestation crew.
They came, and did their job.
A guy told me the whole town is full with cockroaches, but there are  fleas and, behold, bedbugs. I didn't even know they exit here!
This man also told me he works with bees, wasps and  hornets. He advised me, in case a hornet flies into a room, people should just keep calm.

So, it is the same in this world, no matter who the target is: if an enemy comes, stay calm. So, if a hornet comes, I will do what the cockroach from this post did: I'll lay down and play dead.


Broj komentara: 15 :

  1. Jao ja sam postala strašno plašljiva, a nisam prije bila! Ljetos mi je u sobu ušao veliki skakavac i tu razinu panike iz ove perspektive uopće ne razumijem! Budila sam tatu da ga dođe ubiti. Prije par godina lupila i ga papučom i doviđenja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne znam, moja ti. možda si postala više u dodiru s prirodom? :)

      Izbriši
  2. Jao, ti si pisijada :))) Citam glasno "sprej za impregnaciju cipela" i u horu ti se smejemo :)))))
    Ja juce hvatajuci kvaku, stisnem i gujin cesalj..stresem ga s ruke i prvo dovoljno tesku u blizini - motorcangle. U besu i lupanju pa zivotinji ni ne primetim da mi je metalni deo u ruci i napravim si jedan ogroman modri hematom na kaziprstu..sad darlin' 3 dana pere sudove :))))))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oni su mi grozni, ti češljevi. i eto, tko kaže da nisu opasni, imaš hematom od njih!
      ok, benefit je nepranje suđa:))

      Izbriši
    2. Ma..:)
      Meni su jako pomagali kolacici od zumanceta, prah secera i borne kiseline. Smutim ih i poredjaam posebno oko odvoda i vlaznih mesta. A od ovih hemijskih, jedin beze od Raid pene koja ih bukvalno rastopi ali ima gaadan miris..

      Izbriši
  3. Znam o čemu pričaš... Nema dana kad ne nabasam na bar 3-4 komada. Doduše, nisu onako veliki već neki u pubertetu i ima ih samo oko sudopera, ali isto je to. Ni dezinsekcija, ni sva čuda Raidova, Neopetroida ih nisu uspjela uništiti.
    Rekli su da živim u takvoj zgradi i da tu nema puno pomoći.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Katarina, ja držim fige da ove kemikalije rade svoj posao, bar pol godine. živjela sam u zgradi koju su prisvojili žohari, i to je bilo strašno, tako da te razumijem. imala sam neki sprej protiv žohara, ali to je bilo rješavanje jednog po jednog, skoro svaki dan. postane ko drugi posao.

      Izbriši
  4. Moja prijateljica je imala s problema s njima,nema sta nije probala...dok na jednom forumu nismo naletjele na nekog lika koji je izrezao luk (kile luka,a zohari ga ne vole), pobacao po svim sobama u stanu, otisao 7 dana,kad se vratio,zamislite kakav "miris" je zatekao,ali zato nikada vise nije vidio zohara u svom stanu,iako ih susjedi i dalje prijavljuju :) I kako je ona bila ocajna probala je tu metodu,i djeluje...kazu da su zohari jako inteligentni i ako zapamte da im negdje nije pogodno za zivot,ne vracaju se,jednostavno zaobilaze...pa ako postanu nepodnosljivi,probaj :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. opa, žohari imaju gurmanski stav!
      znači luk je rješenje! hvala ti puno! ako ovo špricanje ne bude djelovalo, kupujem luk i odlazim van grada (izbacit će me iz zgrade zbog smrada vjerovatno dok se vratim) :)

      Izbriši
  5. Ja ovo nisam pročitala, moram to zaboraviti :(

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši
  6. odrasla sam sa žoharima i evo ti "ljeka" cijela zgrad i svi stanovi moraju isti spričati protiv žohara inače "uzalud" i je novac.
    Kupiti i najskuplje od raid kučice za žohare. Izgladni žohare tako da nemaš nikakve hrane da ti leži okolo i da usisavaš kuću barem jednom dnevno. Svaku moguću rupu ili rupiči i najmanju pokrpaj. Također možeš kupiti ona sprej za žohare i posprejaj okolo svakog praga u stanu i žohari ću izbjegavati preći taj prag.
    Žohari neću otići ali će ih biti dramatično manje.
    Čistoća tvojih susjeda i cijele zgrade je vrlo bitna. Ako imate birc, restoran ili dućan u zgradi nećete se nikad riješiti tih žohara iskreno. Također zgrada bit trebala redoviti špricati podrume gdje žohari žive zbog vlage, hladnoće i tame.
    Potrudi se da sa predstavnikom zgrade dogovorite da imate 2 ili 3 puta godišnje da je obavezno špricanje stanova u isto vrijeme.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. sorry na grešci
      "cijela zgrad i svi stanovi moraju u isto vrijeme spričati protiv žohara inače "uzalud" i bačen ti je novac!

      Izbriši
    2. tj. da je obavezno da svi stanovi na isti dan špricaju stanove..

      Izbriši
  7. Grooozni su, kod nas su misteriozno nestali sa početkom zime, a isto tako su se počeli intenzivno pojavljivati tijekom jeseni. Čak sam viđala i one "bebe-žohare" :D Imala sam i fazu kad nisam mogla spavati i onda sam palila svjetlo na šok ne bih li ih vidjela i ubila. Užas!! Stalno sam prala suđe prije upotrebe, ma ludila sam skroz-naskroz. Prvo što smo uradili je da smo sve moguće rupice začepili silikonom, također i utičnice smo prelijepili ljepljivom trakom. Zatim sam ih viđala u gornjim kuhinjskim elementima, a mislim da su se skrivali u rupama kod kukica na koje su nakačeni kuhinjski elementi. pa smo tu i općenito mjesta gdje sam ih viđala prskali Raid pjenom. Ne znam što je od toga pomoglo, ili su se jednostavno odlučili odseliti, nemam pojma :D Pozdrav, i sretno! =)

    OdgovoriIzbriši
  8. ajme, a ja iz ove priče očekivala nekakvo prosvjetljujuće riješenje, "kako potamaniti žohare " a ono nabrajanje čega sve ima u ZG

    OdgovoriIzbriši

}, 10);