petak, 2. svibnja 2014.

Bijela tehnika/ White goods

Nedavno sam u roditeljskom domu naišla na disketu na kojoj je pisalo da je tu neki moj seminar, i držala sam taj floppy u rukama, i nisam znala di da ga uopće stavim da vidim što piše na njemu. Moj laptop nema više mjesto za diskete. Pa sam uz disketu vidjela stare cde...

Za vrijeme faxa, dok sam živjela u domu, nekoliko je tipova u domu pržilo cdeje, i sjećam se da sam razmišljala što tražiti. Na kraju sam se odlučila za Edith Piaf i nekakav argentinski tango, i kako sam bila sretna kad sam ih kupila. U to vrijeme cedeji su bili vrh, kako su bili glatki i sjajni i cd plejeri su bili valjda vrhunac tehnologije.
I onda je netko na nekom tulumu imao cd plejer s 5 glava za 5 cda. Ozbiljno, sad kad gledam, što će ikome to? Jednu Novu godinu dočekala sam s cd plejerom s 5 glava, i tamo je bio tip koji nije znao upravljati tim, i pritiskao bi stop svaki jbni put kad bi mijenjao pjesme. Mislim da je cd plejer s 5 glava nešto kao spušteni golf sa spoilerom, nešto što netko misli da će privući koke.

A prije cedeja, možda se sjećate, a možda nemate pojma o čem pričam :) prije cedeja postojale su kazete.
Imam ih još par doma, gledam ih i smješkam im se. Nije da ih mogu slušati, zub vremena ih pojeo. Lažem, ja sam ih satrala neprestanim vrćenjem po istom, i zapetljale su se sto puta i otpetljavala sam ih i lijepa kad bi pukle, i to sam izgleda ko koncentrirani užaz u ono malo plastike.

Tamo negdje u nižim razredima osnovne škole, teta me odvela u Jugoton da si kupim kazete. Ajme, danima sam razmišljala koje uzeti, da budu posebne. Kupila sam Magazin, Samanthu Fox i Modern Talking.
Kazete. 5 pjesama na jednom, i  toliko još na drugoj strani. I ako ih često slušate kvaliteta ode znate već kamo. A onda su se pojavili kazetofoni s dvije glave, i mogle su se kazete presnimavati, i sjećam se kazete za čišćenje glave, i sjećam se prematanja olovkom. I sjećam se kako sam na radiju pokušavala uloviti neku "svoju" pjesmu i snimiti je. Imala sam cijelu kolekciju polovičnih pjesama, pjesama u koje bi uletio spiker, ili bi antena ulovila nešto susjedno, slovensko, pa bih malo nasnimila nešto s radia Krka ili jednostavno puno šuma i gghgjrgkjrhgkrhghrgjkljgl šumova.

Kako su se stvari promijenile. Kao i fotići, kad bi se nariktavali, i škljoc, ko živ ko mrtav, nema selfija, nema druge šanse.

Danas ni ne razmišljam. Sve manje koristim fotić, sve rješavam mobom. Muziku prebacim na mob pa slušam u šetnjama, i u autu (nemam radio u autu). Cijele albume prebacujem s jednog medija na drugi.
Promijenio se i moj odnos prema glazbi. Nemam najdraže pjevače i bendove i pjesme. Imam određene stvari  koje mi pašu, neovisno o smjeru i grupi i ljudima koji ih izvode. Multidisciplinarna tehnologija omogućila je i ležerniji odnos prema glazbi, pa možemo uzeti samo ono što nam paše, a ne cijeli album, ako nam se sve ne sviđa.

Ali jednog dana, rado bih imala gramofon, i slušala glazbu uz ono pucketanje.
Možda dotad društvo napravi puni krug, pa gramofoni opet budu in :)

Sjećate li se kazetofona? Čuvate li još uvijek kazete? Kako gledate na razvoj tehnike?


Broj komentara: 17 :

  1. Spojler :))
    Cuvam par najdrazih kaseta i dve - tri moje "kompilacie"..eu, kakvih sve tu stvari ima :)))
    Ja sam pocela s' plocama (tamo negde u cetvrtom razredu), nastavila s' kasetama pa diskovima..sve ostalo je istorija..:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i ja čuvam par, al to je grijeh pustiti kako zavija i krči. usput kad čujem što sam smatrala dobrom muzikom...srećom pa se ukus mijenja :)

      Izbriši
    2. Uuu..jedan kompilacion dobro pamtim - Fugies Killin' me softly pa Silvana (Sta ce mi zivot bez tebe dragi) pa Mili Vanili..jeeeza :)) Sreca pa nemam kasetofon inace bi jos iznenadjenja tu bilo :))

      Izbriši
  2. Nedavno sam u Beogradu u jednom izlogu (Sony-jevom, čini mi se) videla gramofon, nov novcijat. A kolekcionari i preprodavci starih ploča se i dalje mogu sresti po gradu. Izgleda da se vraćaju u modu. :) Moje detinjstvo dopire samo do kaseta, i najzabavniji deo je počinjao kad se kaseta pokvari, pa izvadimo onu traku i igramo se njom... :D Zbog raznih selidbi kasete nisam sačuvala, ali sam nedavno pravila nešto od kutije za dvd i tom prilikom prečešljala kolekciju filmova i shvatila da smo mnogo toga kupovali što nije baš bilo vredno kupovine i bacali pare. Danas skinem s neta, pogledam i obrišem, a sačuvam samo ono što valja. A kako je nastupila kriza zbog koje se sve teže odlučujem da dam novac na nešto što nije neophodno, svakako me piraterija i dostupnost svih sadržaja na netu finansijski spašava, ako ništa drugo. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Joj, kazete... :) Za 6. rođendan dobila sam od kumova mali zeleni radio. Tata mi je bio lud za kazetama i na tavanu smo imali onaj staaari kofer pun kazeta. Mislim da sam ih sve preslušala na tom radiu. :) Onda sam si uštedjela novce i u 4. osnovne si sama kupila glaznenu liniju. Naravno da sam sama snimala kazete, neke još danas imam. :) A diskete... Koliko sam ih samo koristila... U višim razredima osnovne bila sam zaluđena informatikom pa mi je to bio must have. :) E, da, nedavno sam s dragim bila u Intersparu i skoro pala na guzicu kad sam vidjela da su diskete još uvijek u prodaji.. :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Skoro sve čuvam! :D Prošlo ljeto pogledala sam sve videokazete i odvojila one vrijedne presnimavanja, ovo ljeto to namjeravam napraviti i sa stotinjak kazeta koje imam. Veselim se susramlju dok slušam one na kojima pjevam. :D

    Ploče i gramofone imam i nikome ne dam! <3

    OdgovoriIzbriši
  5. Jao :D Nećemo uskoro imati za CD utore na laptopima i kompjutorima, ali tako je to, ide vrijeme dalje.. Valjda je to sudbina svakog, ali baš svakog, čovjeka da kad tad dođe u tu fazu kad se sjeća "starih stvari" i kako toga više danas nema, tako će se današnji klinci sjećati USB-ova jednog dana... Ajme da, kako si me sad sjetila na kupovanje CD-a preprženih, po 10 kn :D I da, imaš pravo, ja se ne sjećam kad sam zadnji put uzela preslušavati pune albume. Puštam si pjesme koje mi se sviđaju. I Youtube je tu napravio veliku revoluciju, kao mala sam bila priljepljena za ekran kad je išla on glazbena ljestvica na TV-u koju su vodili Danijela Trbović i Hamid. Hamed? Crnac :D Samo sam tamo mogla vidjeti spotove omiljenih pjesama, a sad klik klik i eto Britney kako se previja na Toxic :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Ajme, kako si me sada vratila u neka prošla vremena.... kazete, snimanja, presnimavanja, čekanja uz radio da puste baš tu pjesmu...diskete koje su imale čak 700 MB, skupljanje sprženih cd-a u futrole za auto :))))

    OdgovoriIzbriši
  7. jao i ja sam tako nedavno našla neke diskete i isto gledam - što ću s tim. A neki uskličnici na njoj i očito nešto jako važno u tom trenutku je bilo na njoj (uz naravno seminare) :D

    a kazete - moram vidjeti radi li još stari kazić pa da čujem kvalitetu kazeta koje sam si ostavila :D naravno - pod uvjetom da ne propadnu čim pritisnem play :D
    i isto sam imala cijelu kolekciju kazeta s pjesmama prekinutim jinglovima voditeljima i reklamama :D
    mlade generacije neće znati kako smo se mi namučili da bi snimili neku pjesmu na kazetu :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Moj tata ima svoj oltar, a na njegovom vrhu stoji Marantzov gramofon, čuvan i pažen. I nema tog cd-playera čiji se zvuk može mjeriti s toplinom gramofonskog. A osim toga, i fizički je dokazano da je gramofon sposoban reproducirati puno veći spektar zvukova i frekvencija nego cd player. Učismo to na akustici :) Eto.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš nedavno vidjeh članak suprotnog mišljenja: "Toplina" gramofona je distorzija dubokih kanala i povratne veze reproduciranog zvuka koji uzrokuje vibracije igre i ploče: http://www.vox.com/2014/4/19/5626058/vinyls-great-but-its-not-better-than-cds

      Izbriši
  9. Imam još uvijek dosta kazeta, ali spremljene su u kutije. Ne bi ih bacila za ništa! I onaj osjećaj premotavanja olovkom... Vrh! Imam i nekoliko ploča jer imam kod matere dva gramofona - jedan za male ploče, a jedan za velike. Volila bih jednog dana kupiti gramofon za svoj budući stan jer obožavam pucketanje ploče. :D

    OdgovoriIzbriši
  10. Kazete sam podjelila kao suvenirski primjerak mlađem naraštaju, al imam LP ploče davnooo kupljene i stari gramofon kojem na žalost nedostaje igla, pa ne mogu uživati u pucketanju ploča i uspomenama na neke davne pubertetske sentiše. ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. Gramofoni su definitivno in, požuri dok nisu opet otišli u zaborav :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Nismo si baš tako daleko s godinama, sa svime se mogu poistovjetiti :)
    Slažem se da je odnos prema glazbi (a i ne samo glazbi) postao mnogo ležerniji zbog toliko velike dostupnosti. Sad to ima i prednosti, ali i nedostataka. Kao da sve manje cijenimo.
    Gramofon si želim već dugo, a svi moji aktualno najdraži bendovi su ionako mali hipsteri koji albume uredno izdaju i na pločama tako da sam OK s tim :)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);