petak, 23. svibnja 2014.

Yoga: lagane vježbe/ Yoga: easy positions

Prošlo je tjedan dana (i malo više) od zadnjeg posta. Prošli vikend sam radila, pa je cijeli tjedan bio obilježen poplavama i pomaganju ljudima s tih područja, i s još posla. Pokušavam se sjetiti ičeg drugog vrijednog spomena osim tog, i ne ide mi.
Bio je naporan tjedan, puno posla, i naznake ljeta, a dok ovo pišem, već se naoblačilo i oblaci mi sjede nad glavom. Za danas, za kraj ovo gradnog tjedna, vrlo lagana i blagotvorna joga vježbica za istezanje vaše kralježnice. Jedan lagani, nježni post koji će vam pokazati kako se doma možete razgibati na vlastitom podu, u vlastitom trenirci, ne morate se ni počešljati ni platiti kune za trening.
Da, vaša kičmica vas je marljivo nosila, bila stup i držala na okupu cijelo vaše tijelo, bilo bi u redu da ju malo pomazite i pognete joj vratiti se u bolje stanje.

Kleknite na pod, i stavite raširene dlanove ispod ramena. Zatim, polagano, i uz svjesno disanje, polagano se savijte kao mačka, da vam leđa strše u zraku u luku, a glavu pokušajte usmjeriti prema koljenima, dok trticu povlačite prema naprijed. Radite obrnuto slovo U. A zatim na drugu stranu, polagano, uz izdisanje, dižete glavu i guzu, svako u svom smjeru, visoko gore, koliko ide.


It's been a week (and more) since my last post. I worked last weekend, and then floods became dominant thought of almost every person in this region, and days just flew by, and it is already Friday. I'm trying to remember other important things, but I just can't.
It was a hard week, full of work, and summer came for a minute, but as I'm writing this, clouds are already above me. So for today, I have prepared an easy yoga post, about easy, beginner's positions that are great for back stretching and arm strengthening.
You can do it at home, in your pajamas if you want, and you don't have to pay anything for it.
And your spine carried your this whole week, it was good to you, so it time for you to be good to your spine, amirite?

So, get on your hands and knees, hands under your shoulders. Easy, breathing deeply, band like a cat, back high in the air, head down, as if your trying to touch the knees with your head. Conversely letter U.
Then band your spine in another direction, head and butt high in the air, but move slowly, let your body stretch.


I nešto što nije istezanje kičmice, ali je bitno za vježbe u jogi. Kad sam krenula na jogu, imala sam slabe ruke. Cijeli moj život moje su ruke valjda najslabiji dio tijela. Slabe na način da bih najkraće provela vrijeme na švedskim ljestvama u srednjoj i osnovnoj školi, ili na onom groznom štriku na koji se moralo penjati. Da mi je život u pitanju i da se moram popet po nekom stupu, štriku, ili se držat vlastitim bicepsima...ne znam baš.

Uglavnom, cijelo tijelo se mijenja, i ja sam na takvom početku u jogi (tek sad nakon godinu i nešto znam koliki je put ispred mene), ali ja sam na sebi baš primijetila da su mi ruke očvrsnule. Bicepsi, tricepsi, sve.
Ako krenete na jogu, ili ste već prošli kroz to, znate za plank (čita se plenk). Plank je položaj u kojem ste podignuti na ruke, dlanovi su rašireni i ispod ramena, cijelo tijelo je ispruženo, trbuh, ramena  i dupe ne propadaju, i petama se odgurujete na drugoj strani tijela. U tom položaju su vam aktivirani valjda svi mišići. Nije uopće lako. Meni, jel :)
(Da pitate moje instruktorice, one bi mogle popodne provesti u plenku. barem s takvom lakoćom to izvode, da tako izgleda:) )


And now something not spine related,but important for yoga asanas. When I first started yoga, my arms were so weak. I think my arms are the weakest part of my body, and if my life depended on my arms strength, I wouldn't bet on it. Yoga made my arms stronger, and I felt and saw my muscles.
If you are (or were) doing yoga, you know what plank is. It is a position where you stand on your  palms, and your pushing with your feet on the other end of the body. The whole body is active, and almost all muscles work.
It is not easy. Not to me, for sure.

A onda se iz ovog položaja samo treba spustiti u ravninu poda. Laktovi uz tijelo, noge ispružene, sve ravno.
Ne znam koliko se vidi, ali držim se na raširenim dlanovima i stopalima se upirem u pod. Sve ostalo je iznad poda,u najboljem slučajno izravnano i nesavijeno. Jedan pošten sklek. "Problem" je što joga nije sklek pa da se odradi dok je čovjek odmoran, nego se sastoji od ciklusa vježbi, koje se ponavljaju, i dok dođem do plenka i čaturange (to je ovo spušteno), obično sam mrtva umorna, ruke i noge se tresu. Ali da mišiću očvrsnu, o bome očvrsnu. Ako želite malo poraditi na mišićima ruku, napravite ovo par puta, probajte, možda vam se svidi.

And now, you should lower your body  almost to the floor. Elbows near the body, legs stretched, the whole body should be even. I don't know if you can see it in the pictures, but I'm standing on my palms and my feet. This is like pushups. "Problem" is that plank and chaturanga don't come in the beginning, and not just once, because yoga is all about cycles. So by the time we reach plank and chaturanga one more time, I'm dead tired.
But it makes your arms look great, and activates almost all muscles. Try, maybe you'll love it.

Gledajući žene s kojima vježbam, mogu vam reći da ne postoje dvije osobe koje jednako uče i napreduju. Postoje stvari koje sam svladala brzo, imaju mi smisla, tijelo ih shvaća i zna ih izvesti. Postoje vježbe koje ja još uvijek racionalno ne prihvaćam da ih mogu izvesti (vrana), pa ih i ne uspijevam i postoje one kojima se radujem jer vidim da idem u tom smjeru (stoj na glavi :) ). Ova čaturanga ima lakšu verziju, polučaturangu, s koljenima na podu, što je spas jer sam ja punu čaturangu počela raditi tek prije tjedan dva. I nemam objašnjenja kako se sve to razvija. Jednostavno tjednima nešto vježbate i ne ide baš, i onda se desi skok, i izvedete bez problema. Ne znam način (da barem znam!), ali je odličan osjećaj postati svjestan napretka.

Ponavljam se, ali želim naglasiti da nisam instruktorica joge, ovo su jednostavni položaji koje možete probati doma i činit će vam dobro, jer se većina ne isteže dovoljno, a sjedilački način života čini svoje. Toplo preporučam da, ako vas joga zanima, odete barem na jedan sat vidjeti kako to u stvarnosti izgleda.
Zamislila sam ove povremene postove kao mali sneak peak u te vježbe, da vidite možete li ih raditi, da vidite što se sve može sa tijelom. Osim toga, tek kad počnete raditi s tijelom, neovisno je li to joga ili teretana ili trčanje, ili nešto deseto, vidite koliko imate ili nemate kondicije, koliko ste pokočeni i kako tijelu treba vježbanje.
Ako jednoj/jednome od vas ovo pomogne da kičmica manje steže, ja sretna:)

2 komentara :

}, 10);