nedjelja, 29. lipnja 2014.

Dubravkin put, Cmrok, Jurjevska

Prošlu nedjelju sam imala kavu na Britancu (zar je već prošlo tjedan dana?), i zatim veeliku šetnju od Dubravkina puta, do Cmroka, pa niz Jurjevsku do Ilirskog trga, pa pješice nazad na Britanac do sparkiranog auta. Dan je bio sunčan i (pre)topao, no kako su topli i sunčani dani ovo ljeto više rijetkost a manje pravilo, neću se buniti.

To mi je jedan od najdražih stambenih dijelova grada za šetnje.
Britanski trg mi ima dušu, i popodne, kad se povuku prodavači na placu, sve utihne i ostanu samo ljudi koji su došli uživati pod suncobranima. Ljubazni konobar skuhao je super kavu, vjetrić je pirkao, ja sam bila spremna za ljeto i nosila sam i šešir i sunčane i kremu za sunčanje, ali nisam ponijela ništa protiv komaraca, pa smo hranile valjda svakog na našem putu kroz šumu.
Ako niste iz Zagreba, ili jednostavno niste bili ovdje, preporučam. To je zelena zona, šećete pored starih građanskih vila, grane su iznad glava, nema buke, i samo se uspinjete. Cmrok je  livada u šumi Tuškanac. Jeste li znali da naziv Cmrok dolazi od njemačke fraze " Zum Rok" (k sv. Roku)? Ja nisam znala, dok to nisam ovdje na tabli pročitala.

Ovaj potez pruža šetaču priliku gledati lijepo sagrađene vile i kuće, meni lijepe i modernije kuće, odlično uklopljene u okoliš. I uvijek kad idem po tim starijim četvrtima, gledam kako se lijepo građevine mogu uklopiti u okoliš, da sve ima smisla, da zgrade i kuće ne nagrđuju prirodu. Najbolje mi je kad netko kaže kako Zagreb uopće nema zelenila. Kako nema zelenila? Treba samo istražiti dijelove grada koji nisu avenije i brze ceste, ja baš imam dojam da ima masu zelenila. I sviđa mi se ta kultura parkova i prirode. I paše mi ići u šetnju negdje gdje nisu svi ljudi u isto vrijeme na istom mjestu, kad  više pazim da se ne zabijem u nekog, a manje guštam u danu. Ovo je daleko od špice, daleko od Bundeka i Jaruna (koji su mi divni, samo ne vikendom), i rijetki šetači se tu vide.

Ovo je nešto jako lijepo, što se restaurira, nisam otkrila što, a ispod je crkva pored koje se nalazi malo, staro groblje, s uklesanim mrtvačkim glavama i prekriženim kostima na nadgrobnim pločama. Na Ilirskom trgu nalazi se Palainovka, ugodno mjesto s terasom za popit limunadu nakon što dehidrirate od šetnje i izgubite krvi od komaraca.
Ja sam prošetala novu ogrlicu, malo da vidi svijeta. Topli dani su odlični za šetnje i kave na tersama, ali ako se bavite tim hobijem, toplo preporučam nešto protiv komaraca, jer ja sam se vratila doma sva izbodena. Ako ste danas slobodni i ne radite (za razliku od nekih :) ), predlažem šetnju. Iskoristite dan, odite na kavu i cugu na neku terasu gdje vjetrić pirka. Uživajte :)
A ako imate kakav prijedlog kamo je dobro šetati, slobodno predložite.


************************
Last Sunday (was it really already a week ago?!) I had a coffee and a loong walk from British square, through Dubravkin put, to Cmrok meadow and then off to Ilirski trg. All these places are old parts of the Zagreb center. It was a hot afternoon, I had sunscreen and a hat, but forgot to take something against mosquitoes, so I mostly fed them all.

We had coffee at the British square, a lovely place full of people in the morning, when there's a market, but in the afternoon it is a more silent place, with only terraces and people having drinks on it.

Our walk lasted form a couple of hours, it was a peaceful and quiet walk under the trees, among the villas and houses. I like this architecture a lot. All the buildings implemented in the environment, all looks as it should be..somehow I get the feeling it was a better time for building houses.

We climbed to Cmrok, which is shortened German phraze "zum Rok" ( Rok being the St. Rok church, and zum means direction), and then walked along the quiet streets toward Ilirski trg, where there's Palainovka, a good place to have a lemonade.

I took my new necklace for a walk.
If you happen to be in Zagreb, go for a walk along this part of town.

4 komentara :

  1. Nisam nikad bila tamo, šejm on mi! Morat ću! I po meni Zagreb ima baš masu zelenila, pun je parkova, šumaraka, livada, samo triba znat di ići...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ti si u centru, jelda? tebi je blizu Rokov perivoj, probaj otići tamo u šetnju ;)

      Izbriši
  2. Moj brat (jedan od..) je govorio kak u Zagrebu nema zelenila jer je radio na Vukovarskoj (ali očigledno ignorirao park preko ceste) i nije se mrdao od tamo. Ja pak živim u kvartu koji je kao da sam na selu - 5 min pješke od ulaza u šumu, 5 min pješke od šetnje kroz livade i voćnjake..A sve skupa 15 min od centra (ako uhvatim bus + tramvaj that is :) Ovom rutom nisam išla a baš bih mogla. No, danas sam zato bila u waffle house-u i ako smiješ to jesti (makar mislim da ne, šmrc) preporučujem :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ti si baš orkužena zelenilom:)
      mda, wafli..mogu (se) slikat;)

      Izbriši

}, 10);