ponedjeljak, 9. lipnja 2014.

Godišnji odmor/ Vacation

Danas mi je zadnji dan godišnjeg. Bila sam tjedan dana.

Taj godišnji tako brzo prođe. Prvih dan dva sam još u pogonu, i ne mogu se opustiti, i onda bude idućih par dana, i kraj je.
Uzela sam i ponedjeljak neradan, jer i inače mi nedjelja ima taj mučan osjećaj, spremanja za posao idući dan.
Godišnji bi trebao duže trajati. Nedavno sam pričala s prijateljicom kako su neke studije pokazale, kako je čovjeku potreban godišnji od tri tjedna da se baš baš odmori. Na žalost, ja nemam taj luksuz uzimanja cijelog godišnjeg. Osim toga, tako brzo se vrati staro stanje da mi je isplativije par puta odlaziti na godišnji kroz godinu, da zadržim bistrinu uma, nego da odem jednom i povilanim za mjesec dana, a godišnjeg do kraja godine više nema.

Kako se vi nosite s trošenjem godišnjeg, kako ga rasporedite, koji vam je bolji način- sve u komadu, ili u ciklusima idete na odmor?
Nekad prije radila sam u turizmu, i godišnji na vrhu sezone (npr ljeti) nije bila ni opcija. Danas su neki drugi dijelovi godine teški. Jedino što sam ja uspjela naučiti je, otići na godišnji kad voda dođe do grla, ako je ikako moguće. I po mogućnosti malo ranije, da ne odem na te neradne dane uništena, kao da idem na bolovanje, nego da se odmorim dok sam još relativno normalna.
Svjesna sam da dio ljudi ima zadani odmor (studenti, učenici, školstvo, vrtići i slična radna mjesta), isto tako sam svjesna ljudi koji ne rade i kojima se ovo lamentiranje o problemima godišnjeg odmora možda čine nebitnima.
Ali ja zaista vjerujem da svatko treba imati omogućen odmor. Baš odmor, bez poziva na poslovnih mob, bez škicanja na mail. Bez pritiska kad će se dobiti posao, a ta misao ne izlazi iz glave...
 I ako je moguće, bez sto drugih obaveza koje onda utrpamo u te dane, i potrošimo dane a da se nismo odmorili.

To sam probala ovaj put. Uzela sam godišnji bez plana, i pitali su me ljudi kam ću ići (nikamo. neću raditi), i čudili su se malo kako se ne putuje na godišnjem.
Nisam se slikala, bila sam bez interneta dio vremena, obilazila sam lijepa mjesta, vidjela drage ljude koje inače ne stignem, pila fine sokove i dobra vina, spavala, jela i tjerala komarce. Provodila sam sate u vrtu, rezala ruže, brala ribizle, i solila puževe jer je to jedino što ih sprečava da ne pojedu valjda sve.
Danas, na zadnji dan, mogu reći da sam odmornija. Baš mi je pasalo imati tjedan dana bez plana i programa.

Na slikama dolje, po redovima:
1. Cest is D'Best, festival uličnih zabavljača u Zagrebu, i cijeđeni sok s đumbirom na jednoj karlovačkoj terasi.
2. stari grad Barilović, i pogled na rijeku Koranu i divnu panoramu sa starog grada. Bio je vruć sunčan dan, bez ljudi, ali sa kukcima. you win some, you loose some :)
3. Moj otac ima grm ribizla u vrtu, mijenjao se za jorgovan sa susjedom. Mislim da smo mi bolje prošli :)
4. Lipe cvatu, tako je opojan njihov miris, paše mi stat pored njih i disat. Na žalost, osim lipa svjesna sam i komaraca, koji pikaju na najjače, i hodam sa sprejem protiv njih u torbi. Osim komaraca, kreme za sunčanje su svakodnevica. Za sada mi paše ljeto, mada mi se puno spava i malo jede. Otkrila sam hrvatsku firmu, iz Otočca su, proizvode svijeće i lučice s citronelom, trebale bi odbijati komarce. Jučer sam zapalila jednu, i zaista ih nije bilo.
Ako idete na godišnji uskoro, želim vam mirne dane. Svi vi ostali, nadam se da ćete se uskoro odmoriti malo, bijegom na more, negdje drugdje, ili jednostavno doma, s manje dnevnih obaveza


4 komentara :

  1. Sudeći po slikama bilo je baš zanimljivo!!! Ja idem početkom sedmog, na mjesec dana i jedva jedva čekam jer sam mrtva strgana od umora... ILina

    OdgovoriIzbriši
  2. baš lipo... ja isto znam da bi ta tri tjedna bila idealna, al nikad ih u 11 godina staža nisam koristila (osim kad sam se udala, pa sam i svoj GO dobila i onaj za vjenčanje i onaj za preseljenje u drugi grad). a bolje mi se čini tako nekako rasporedit u više puta tokom godine...

    OdgovoriIzbriši
  3. Slažem se da bi godišnji trebao trajati makar tri tjedna. Ja svoj godišnji moram rascjepkati na više manjih te spajati s vikendimai nedradnim danima jer jedino tako imam mogućnost negdje otputovati.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);