nedjelja, 1. lipnja 2014.

Izlet u Ivanić Grad/ A trip to Ivanić Grad


Subotu sam provela u Ivanić Gradu, kod prijateljice Marine. Jednom sam bila tamo prije par godina, na Bučijadi, ali ovaj put me provela kroz cijeli grad. Dan je bio i sunčan i oblačan, ali vjetar je taj zbog kojeg sam nosila i pašminu i vestu i obmatala se po cesti. Sve drugo je bilo super.
Wikipedija kaže da je u pitanju zapadna Moslavina. Lijep kraj, gdje Ina ima svoje bušotine, i svako toliko se vide strojevi za vađenje (sad ću biti hrabra i reći) nafte/plina. Puno zelenila, puno polja i starih sela, i provezli smo se autom kroz ta stara sela, gdje su kuće crne i drvene i stare, i gdje sam prvi put vidjela i naučila što je čardak. Do jučer, čardak je bio u bajci (ni na nebu, ni na zemlji). Čardak je visoka drvena kuća, obično na kat, bila je simbol bogatstva obitelji ili pojedinca. Čardaci su danas zaštićeni, a na čardacima (kao i na puno stupova) smjetile su se rode, koje su nas odmjeravale iz sigurnosti svojih gnijezda, s mali rodićima koji su izvirivali.
Pored Ivanića nalazi se Naftalan, toplice, i kako sam čula, Rusi ih vole i često dolaze, a Talijani jako vole dolaziti u lov, tako da ima, ajmo reći, turista. Mene sad privlači taj Naftalan i planiram se zaletiti i tamo uskoro da vidim kako to djeluje.
Sam grad je lijepo uređen, s perivojem i šetališnim zonama, ima kafića s dobrom kavom i restorana s dobrom hranom, te dječjim igralištima.


I spent Saturday in Ivanić Grad, a town nearby Zagreb, at my friend's, Marina. I was in Ivanić a couple of years ago, but this time Marina took me to a real sightseeing. It was a sunny and cloudy day, only the wind was annoying.
Ivanić is situated in Moslavina region, a lovely part where even oil is found. Lots of woods, and fields and old villages, and we drove through these villages which I enjoyed so much. I even learnt what cardak means and what it looks like. Cardak is a name for old village houses, mostly storied houses, and cardak usually meant the person or family is rich. I only read about them in stories, and now I had the opportunity to see it in live. And above all, stork had a nest on top of the cardak roof!

There is a spa near Ivanić, and I plan to visit it soon, also.
Ivanić is a lovely town, with places to eat, have a coffee and children's playgrounds.

 Rijeka Sava, i splav na njoj. Ne sjećam se kad sam zadnji put vidjela splav. Sava je ovdje toliko drugačija do Save u Zagrebu, a Ivanić je na sat vremena vožnje udaljen, i dobra destinacija za jednodnevne izlete ako vam se ide nekamo za vikend. Beskrajna polja, zasijana i zelena, vozili smo se uz nasip (i tu su kuće građene dosta uz nasip, dalo bi se pričati o sigurnosti kuća na takvim lokacijama) i sve je djelovalo tako umirujuće.

Sava river, and a raft. I can't remember the last time I saw a raft on a river.
Sava is so different here, and it is not do far away from Zagreb. Sava is surrounded here with countless fields.

I za kraj, Marina i ja u njenom lijepom kamenjaru, punom cvijeća, pored kuće./ And at the end, Marina and me in her  rockery part of the garden.

Volim jednodnevne izlete. Hrvatska je prepuna mjesta koje vrijedi posjetiti, naša zemlja je dovoljno mala i relativno dobro povezana da se može unutar jednog dana otići nekamo i vidjeti nešto novo (a što se sve može kad je cijeli vikend u pitanju!), nije daleko a upoznaš novi kraj i nove ljude i naučiš nešto novo. Odličan način za provesti subotu :)

Broj komentara: 10 :

  1. tvoj osmijeh je tako zarazan :D uvijek me razveseli tvoj novi post! :) rode <3

    OdgovoriIzbriši
  2. volim čitati ovakve mini reportaže sa jednodnevnih izleta.
    a volim i ja jednodnevne izlete.

    imaš zanimljiv blog.

    pozdrav :;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Bas sve lepo izgleda! Najvise su me obradovale- rode!! Jednodnevni izleti su super, malo pomognes iz grada, odes negde, vidis nesto, vratis se i uvek te prati utisak da si proveo mnogo vise od jednog dana... milina :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, mene rode baš vesele. ja naravno zastanem i dovikujem im svašta, one me gledaju, onako, s jednom okom, i tako..zabavljam mjesto :)

      Izbriši
  4. vidiš, i ja sam mislila da su čardaci samo u bajkama... :D
    lipa ti je ova kombinacija, baš ti super stoji, totalno osvježavajuće i vedro...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala ti! da,čardak živi i izvan bajke :)

      Izbriši

}, 10);