utorak, 5. kolovoza 2014.

Fali mi ljeto/ Missing summer


Nikad mi nije pasalo provoditi cijele dane na plaži. Nije mi se sviđala ideja cvrčenja i sunčanja i tamnjenja i kupanja i mase ljudi s natiskanim ručnicima oko mene. Moja mora su uvijek bila više odmor, a manje kupanje, a još manje sunčanje. Svijetla sam i pjegava, i vjerujte mi, ja ne tamnim filmski.
Ja dobijem crvene fleke, i svrbi me koža, i ništa u tome nije fora ni dobro.
Moja mora su uvijek bila odmor, a tako su bile i rijeke. Odeš se podružiti, pa se baciš u vodu/more, pa se malo kupaš, pa malo plivaš, i onda ležiš na ručniku i guštaš.
I koliko god da nisam fan vrućina i sunca bez prestanka..fali mi ljeto.

Fali mi oblačenje i nošenje ljetne garderobe, bez veste uvijek tu za svaki slučaj, i sandale s kojima neću biti mokrih nogu do kraja dana jer je, eto, opet naglo palo.
Pola svoje ljetne garderobe nisam uopće ni obukla ove godine. Na sniženjima nisam ni gledala ljetne stvari, mudro sam se okrenula nadolazećoj jeseni i spremna sam s dugim odjevnim predmetima. Ok, ni ljetna ponuda mi nije bila baš nešto po dućanima, a zimska mi se više sviđala, but still.
Meni je danas radan dan, i odlučila sam glumiti ljeto. Obukla sam bijeli šos i žutu majicu i sfrkala kosu i došla na posao na sumorno, sivo jutro. Ali hej, nije padalo.

Malo su se stvari promijenile, pada, pada bez prestanka, moje lokne su na samrti a ja razmišljam kako ne smočiti noge.
Svjesna sam klimatskih promjena i kako je unazad par godina isto tako bilo ekstremno, samo u drugu krajnost. Sve to znam, ali ipak mi fali ljeto. Onaj osjećaj da je sunce tu prije mog buđenja u 6 i nešto, umjesto tame u stanu kad se jedva budim.
I kad se ne moram pokrivati dekom i spavati uopće obučena.
Fale mi dugi dani kad se stigne još brdo stvari obaviti nakon posla, jer je dan dug i vruć i ionako nema smisla ići doma jer je tamo vruće, a vidi kako je vani krasno, i postoje ljetna kina pa sjediš na vrućem betonu i piješ nešto po terasama i gužvaš se s ljudima po cesti.

Umjesto toga, dođe mi da idem raditi zimnicu (a povrće mi u vrtu još nije ni sazrelo).
Ova kiša i oblaci koji mi vise nad glavom su zbilja depresivni.
I ovo je kukalački post, znam, al što ću vam ja. Nabavite mi sunce pa ćemo se skupa svi više smijati ;)

Ima li negdje kutak svijeta a da ne pada? Jel vam lijepo tamo? Sigurna sam da vam je lijepo. Uživajte.


*********************
I never liked spending summer days whole day at the beach. I don't like the idea of being under the sun and getting tan, and spending hours on the crowded beach with too many strange loud people.
It was always more of relaxing, and sometimes going for a swim.
I'm pale and have freckles, and believe me, I don't get tan like in the movies. I get red in the face and get red all over my place, I don't feel good and really, this is not my favorite action at all. My skin itches, I'm nervous, and prefer more spending time at the terrace with a glass of something good instead.
And as much I don't like the heat and everything that comes together with this period...I'm missing summer.

I miss wearing summer clothes, naked shoulders , and with no back up vest or scarf just in case it gets cold or it rains. I didn't have the chance to wear out more than half of my summer wardrobe this year.
And at the sales here, I bought a few things, and all of them are winter clothes. Ok, summer stuff I simply didn't like, but still...
So, today here in Croatia is a national holiday. I work, and I wished for a sunny, warm day, so I dresses in a white skirt and yellow shirt, had my curls, and went to work in my sandals.
The sky was 50 shades of gray. Hey, but it wasn't raining!

A few hours later, it was raining and was ugly.
I'm aware of climate changes last few years, I know it got from extreme hot to this. I know all this, but still, I miss summer. I miss sun in the morning around 6 am, when I wake up and the room is filled with sunlight, instead of darkness now when I don't feel like getting up and go to work.
I miss nights without the blanket and spending the evenings outside, while it is warm and I can sit on the floor or a stone and feel comfortable, without getting my feet wet of sudden rain.

I'm in a mood of making jams and marmalade and salsas for the upcoming winter, and my tomatoes aren't ripe yet.
I know how this post sounds like, but I can't help it. It will pass, I know that too.
Is there a part of the world where there is no rain, and you can walk without umbrella? I bet you're enjoying yourselves there. 

Broj komentara: 7 :

  1. Ej, sto si neka :)) Pa slavicemo rodjendane na 45C :)))
    Salu na stranu - nije mi strasna kisurina nego ona uspara sto se digne posle nje pa dises tecni vazduh..a od dvorisnog voca ni nagovestaj. Odoh da kupim indonezijsko grozdje..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. e, to, ta sparina. veš mi se ni ne suši, jednostavno visi onako, vječno vlažan na štriku.
      čekam da rode pokupe prnje i odlete u Afriku usred ljeta.

      Izbriši
  2. I ovde je isto, malo kiša, pa malo kiša :D Ja pokušavam da je ignorišem i nerviram se zbog drugih stvari ;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) svatko nađe svoje za nerviranje! :)

      Izbriši
  3. Mogu razumijeti sve, no, meni ovaj put vrijeme uopće ne smeta... u poslu grcam i nekako se ne stignem niti osvrnuti na ove klimatske (ne)prilike...

    Jedino mi je žao zbog klinca,koji umjesto da se igra negdje u parkiću predvečer, doma vozi autiće po radijatoru...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. dugo vremena je bila zima, i dugo sam čekala sunce. i nisam ga dobila, a baš vidim da mi djeluje na raspoloženje kad ga nema dovoljno. da sam u Skandinaviji, ne bi bilo dobro...

      Izbriši
  4. Imam problem s manjkom sunca zimi, ali ovakvo ljeto mi sasvim odgovara. Samo nekoliko dana sam umirala okupana znojem. Kombinacija anemije, niskog tlaka, posvemašnjeg oticanja kad je vruće je nešto što mi nikako ne čini dobro. Uostalom, nemam planove ni za kakav "odmor" pa mi je kiša olakšanje :D

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši

}, 10);