ponedjeljak, 11. kolovoza 2014.

Šibenik.


Vikend sam provela u obiteljskim druženjima. Provezla sam dosta kilometara, jer sam prvo otputovala u Šibenik, zatim u Liku, te sam kruzala dosta po Lici i sinoć se kasno vratila nazad u Zagreb.
Umorna sam, ali vani je sunce, vikend je bio jako lijep, te evo malo slika s putovanja.

Subota ujutro osvanula je u magli, ustala sam malo ranije za pola sata joge prije višesatne vožnje do Šibenika. Svitanja su tako lijepa, tiha i mirna i bogata bojama.
Jednom davno, u razdoblju kad nisam radila smjenski, nego 9-17, obično sam se dizala malo ranije, da u miru popijem prvu kavu i gledam sunce kako se diže. Odvojila bih rano jutro za sebe, da se probudim, započnem dan u miru, da si postavim temelje za dan, i onda mi je bilo lakše proći kroz ostatak dana, kakav god da je bio, jer mi njegov početak nije bio hektičan, bez strke i kašnjenja na posao i ne znam čega sve ne.
Kako sam sad u smjenama, dizanje u zoru mi i nije neka opcija, pa ovakve prizore zaista rijetko vidim i uživam u njima.
Dizanje malo ranije za jogu prije puta i kavu u vrtu, dok je tišina i dok je trava još vlažna od rose, ispostavilo se kao mudar potez, jer su sati nakon toga bili prepuni gužve. Krcata autocesta, presretači koji love nekakve prebrze aute, vrućina i sunce (i nadrealna magla u Lici) i dosta malih prometnih obilježili su put do Šibenika, ali vrijedilo je.
Dan je bio sunčan i vruć, grad prepun turista, gradske kale su blještale svojim bijelim kamenom (i taj kamen je zaista sklizak), ali svi mi je pasalo, i turistički sam prošla kroz grad.



I've spent the weekend in family gatherings, and having two family gathering in different parts of country meant a lot of driving. But it was worth the drive.
First we went to Šibenik, a dalmatian town on the Adriatic coast. And since it is high tourist season here, highways are crowded, I knew it will take a while to get there, so I got up earlier ( half past 5) and did yoga, and then went on the journey. I was right, and it was a clever decision, since the driving was long and the day was hot and sunny, but when we finally got there, all the crowd and angry drivers and too much sun ..everything was forgotten.
Šibenik is beautiful.
Lately tourists have found it and started coming in more, and it was full with people, warm and shiny, covered in its white, polished stone.
Katedrala sv. Jakova okupana suncem, i krstionica Jurja Dalmatinca (15.st) u njoj. Šibenska katedrala ukrašena je kamenim glavama koje je Juraj Dalmatinac napravio po svojim sugrađanima, sve su glave različite :) ako bolje pogledate, na slici se vidi kip Eve, koja se polupokrila, to jest, ne pokriva uopće grudi ( jer su grudi bile simbol bogatstva i blagostanja).  S druge strane, postoji i kip Adama, koji nije na slici, i Adam je pokrio svoje cike. Zar nije renesansa bila zanimljiva? :)
Inače, u katedrali je kip boga- mislim da je to jedini kip boga za koji znam, barem kod nas. Na slici ispod je Državni arhiv.

St. Jacob's cathedral in the sun. Most known its sculptor is Juraj Dalmatinac (15th century), who created heads put around the building, and these sculptured heads are all different, probably with faces his co- citizens had. Also, there are statues of Eve and Adam, and you can see on the picture above how Eve didn't cover here breasts, because breasts symbolized wealth and abundance back in Renaissance. At the same time, Adam covers his. Isn't Renaissance interesting? So much different symbols then we have today.
Picture below show the State archive.


Tvrđava sv. Mihovila nedavno je obnovljena i sad je na njoj, pored muzeja, i mjesto održavanja koncerata, predstava i baleta, a pogled s nje puca preko šibenskog kanala.

St. Michael's fort has been renovated, and now it is a place where concerts and other events have been taking place. It is also a museum, and has a magnificent view of the town, coast and islands.
Kale su strme i skliske, kamen blješti na suncu. Dolje desno na slici je staro gradsko groblje, gdje se još uvijek vrše ukopi.

Here you can how the town looks like from the fort, and below is a picture of an old cemetery that is in use even today.

 Pri spuštanju u grad naišli smo i na srednjovjekovni samostanski vrt.  Oaza zelenila okružena kamenim palačama, prelijepo mjesto za sjest i odmorit se, i malo pomirisati bilje.

And while walking down the slippery stairs, we saw a middle age monastery garden, and we entered and found beautiful place with lots of flowers and herbs.
Super su mi ova arhitektonska rješenja, često primjenjivanja u prošlim vremenima:)
Osim toga, a možda ovo niste znali, kad se gradio grad, odmah su sagradili i mjesta za vodu za životinje, da imaju gdje doći do pitke vode. Tako po starom dijelu Šibenika ima dosta ovakvih kamenih, uklesanih "zdjelica" za vodu. Nisam sigurna da je i danas tamo pitka voda za pse i mace, ali možete provjeriti ako vas put nanese tamo.

I like these architectural solutions, often used in past times. 
These small stone bowl were made for animals in town. I first thought it was to provide them water, but later I've learnt that it was a way to keep animals infected by rabies away from the people.

Šibenik je pun turista, zaista nije više tranzitna točka. Gradi se veliki hotel, jedrilice i jahte dolaze i kruzaju, i imam dojam da se grad (napokon) pronaša o pomalo gradi svoje mjesto u turističkom svijetu.
Parking je izazov, i bilo bi super da je malo bolje organiziran parking. Također, bilo bi super kad bi vlasnici pasa čistili iza svojih ljubimaca drek po stepenicama. Osim toga, nemam neke druge zamjerke za ovako malo vremena koje sam tamo provela.
Mislim da se može provesti dobar vikend tamo, uz obilazak otočića ispred Šibenika, a ako uzmete u obzir da je u blizini i NP Krka, te Skradin, zaista se može svašta vidjeti. Osim toga, obnovljena je i šetnica uz more, a ove godine otvorili su i gradsku plažu (za koju mi kažu da se domaći tamo ne kupaju :) ali to mi je nekako obilježje mnogih obalnih gradova, da domaći živalj ide na kupanje negdje drugdje), pa kao turist možete lijepo provesti par dana.

Nakon Šibenika krenula sam u Liku, no to je tema za idući post.


4 komentara :

  1. Posudice za vodu ipak nisu postavljene iz puke ljubavi prema zivotinjama - naime, zivotinje koje imaju bjesnocu bjeze od vode, pa su na taj nacin posudice sluzile preventivno gradjanima ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma daj? nisam to znala! opet, dobra ideja :)

      Izbriši
  2. Skoro smo se susrele dakle, ja sam se jedan dan prošlog tjedna skitala tuda (i jela najgoru pizzu ikad u novootvorenoj pivnici na rivi) :) Jesi bila u aquariumu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. bio je plan, ali nisamo imali na kraju vremena, na kraju dana sam vozila iz Šibenika u Liku, tako da aquarium čeka za drugi put. jesil bila, kako je tamo?

      Izbriši

}, 10);