utorak, 26. kolovoza 2014.

Slikovnice/ Children's books

Danas sam bila u Knjiguljici, dječjoj knjižnici/knjižari/čitaonici i igraonici i kafiću, sve u jednom. Jedno lijepo mjesto gdje možete kupiti dječje knjige i slikovnice, ali i čitati ih djeci.
I dok je prijateljica birala slikovnice za dar, privukle su me slikovnice mog djetinjstva.
Tri su ostale uklesane u moje sjećanje: Ježeva kućica, Grga Čvarak i Antuntun.

Ne sjećam se više kako su slikovnice u moje vrijeme bile ilustrirane, nemam pojma kako su izgledale. Sjećam se priča, sjećam ih se napamet već skoro trideset godina. (sjećam se i prve knjige koju sam ikad pročitala: Torta na nebu, ali o tome drugom prilikom.)
I drago mi je vidjeti da su još uvijek aktualne. Grgu Čvarka i Antuntuna je ilustrirao Tomislav Torjanac, i super su. Ako imate priliku, prelistajte. (on ilustrira i knjige, i izrađuje plakate na temu svojih ilustracija, zaguglajte ga).
Ježeva kućica, divna priča, i danas aktualna, i primjenjiva za naše društvo. Koliko znam, nije više na popisu lektire jer je riječ o stranom autoru :)  Zanimljivo mi je kako se Branko Čopić ipak ne da tako lako maknuti klincima iz djetinjstva, i današnji roditelji ipak kupuju Ježurku i čitaju klincima doma.

Super su mi slikovnice, prepune boja i života ( ako čitate ovaj blog barem mrvu dugo, već znate da nisam baš neki monokromatski tip), ali samu sebe iznenadim kako još uvijek znam sve tri slikovnice napamet.
I otkad sam prelistala Antuntuna danas popodne, cijelu večer u sebi pričam
U desetom selu živi Antuntun. U njega je malko neobičan um
On posao svaki na svoj način radi. Jaja za leženje on u vrtu sadi.
Kad se jako smrači, on mrak grabi loncem...

Sjećate li se ovih slikovnica? Jesu li vam još uvijek drage? Meni izazivaju instant osmijeh.
Koje su vam još drage?
Ove male priče mi imaju više života i smisla za humor i konciznosti nego većina današnjih novinskih članaka, i toliko je truda uloženo i u temu i u stih i rimu, a ilustracije su odlične.
Drago mi je vidjeti da postoje djela i ljudi koji se oko slikovnica toliko trude.
Kad pogledam unazad, toliko stvari iz djetinjstva se ne sjećam više, ali dobre slikovnice ne zaboravljaš.

24 komentara :

  1. Sjecam se naravno :) Jezeva kucica je zakon i budale su jer su ga maknuli, to mi je bila jedna od najdrazih slikovnica kao i jos mnogo djece

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. meni je žao jer klinci danas to u školi neće obrađivati. bila sam nedavno na dječjom predstavi Ježeva kućica i bilo mi je super :) pretpostavljam da više ni takve predstave ne rade po školama ako je izbačen..svijet u kojem Ježeva kućica postaje nepoželjna..čudno..

      Izbriši
  2. Antuntuna sam kupila svom malom kumiću za pretprošli rođendan, dvoumila sam se između njega i Grge Čvarka i srećom pa sam izabrala Antuntuna jer je Grgu već imao. Osim što sam ja oduševljena ovim ilustracijama i drago mi je bilo prisjetiti se "Kako je živio Antuntun i kako je u njega malo neobičan um :D", kumiću se baš svidjela, toliko da ju je naučio napamet :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja imam kumiće koji vole Antuntuna i Grgu Čvarka, i znaju dijelove napamet. I meni se ilustracije baš sviđaju, pa mi je gušt listat s njima.

      Izbriši
  3. Kad kroz žito ide, on sjeda u čun. Sasvim na svoj način, živi Antutun. <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :)
      nakon toliko godina, još pamtimo :)

      Izbriši
  4. sjećam se grge čvarka.
    ježevu kućici i danas imam, izdanje iz '70-tih godina.

    sjećam se slikovnica maja na selu, maja u kupovini, maja u zabavnom parku..uglavnom djevojčica maja u raznim istuacijama. bile su krasno ilustrovane i kad sam ja bila mala među nama curicama posjedovanje tih slikovnica o maji bilo je stvar prestiža u društvu, ko ih ima taj je naj cool :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. znači Maja je bila hit :) ja se Maje ne sjećam. što sam ja radila da ne znam za Maju?!

      Izbriši
    2. Maja, nego sta! Imala sam ih sve :)) Jezeva kucica ima posebno mesto na polici i u srcu a Antuntuna js pamtim :))

      Izbriši
  5. Prva knjiga (sa slovima lol) koju sam pročitala bila je Ježeva kućica. Još se sjećam trenutka kada sam je posudila u školskoj knjižnici. Odmah sam je kupila kad su je prije nekoliko godina ponovno tiskali i tu i tamo zavirim u nju.
    Antuntuna znam i danas napamet. Lik mi je i danas spešl :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prva knjiga sa slovima, ahahaha :)
      je, Antuntun je faca.

      Izbriši
  6. Ježurku sam obožavala, a Maja mi je bila Cosmo za 5-godišnjakinje :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i ti si znala za Maju? budem drugi put u knjižnici baš pogledala ima li još Maja da ih prelistam :)

      Izbriši
  7. Sve navedeno sam baš baš volila. Ko mala.
    Ježurka mi je danas patetičan i dosadan, poziva na zadovoljavanje s malim, kao da je stvoren da umrtvi strasti. Al kod dječice pali; puno je životinja, jež ispadne faca i tako...
    Znam jednog Grgu Čvarka uživo. Možda čak i dvojicu. Dva dječarca, granično hiperaktivni, krajnje senzibilni, empatični, problematični, ljuti i sretni na najjače... Mislim da postoji jedna ladica za dječicu koja su takva, kojoj se daju svakakva imena, ladica za zločeste, razmažene, ADHDovce, a oni su naprosto- Grga Čvarak :D
    Antuntun je munjara svoje vrste. Široko mu polje...
    Inače, čini mi se da sve što Torjanac oslika (a znam da to vrijedi i za knjige Mačak i vrag i Žabeceda) budi pažnju kod malih ljudi. Tako da je to relativno siguran poklon za ove +2.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim Ćopića, od Ježeve kućice pa sve do Orlovi rano lete - prolistam ga kad god se uplašim da ću odrasti :)

      Izbriši
    2. imam Čopićeva sabrana djela- u to nije uključena Ježeva kućica :) i još su mi dragi Orlovi i Nikoletina Bursać :)

      Izbriši
  8. upravo izrecitirala antuntuna juniorki da lakše prožvače krumpir i špinat!

    OdgovoriIzbriši
  9. The style of the art on these covers is really fascinating! I love when we can recapture a tiny glimpse into the magic of how things felt in our childhoods. :)

    -Cammila
    http://dresseduplikealady.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hi Camilla, these are children's books of my childhood, still interesting to children today. And their illustrator makes fantastic work, which I admire a lot. Most of the time, things I liked in my childhood don't impress me today, they've lost that thing. Luckily, these few have kept the magic :)

      Izbriši
  10. Jezeva kucica!! Jedna od mojih prvih knjiga... inace dolazim u tvoje krajeve, vec sutra ujutro pristizem u Rijeku na tri dana- kratko ali slatko :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Ove slikovnice koje je Torjanac oslikao naravno imamo, i stalno su nam na repertoaru, djeca mi ih već znaju napamet. Imaš jednu odličnu, zove se Čudnovate leteće knjige gosp. Morrisa Lessmorea, po njoj je napravljen i Oscarom nagrađeni kratnki crtić. Uglavnom, to mi je najdivnija slikovnica ikad. Uvijek se na istom mjestu rasplačem, tako da je mojim klincima to užasno napeto i uvijek čekaju kad ću se ja rasplakati. Uglavnom, pogledaj si i crtić, a slikovnica je baš baš...

    OdgovoriIzbriši

}, 10);