četvrtak, 18. rujna 2014.

Prva pomoć/ First aid course

Ima već tome sad skoro godina dana, kako sam poželjela otići na ponovljeni tečaj prve pomoći.
Vozački sam položila tamo negdje s 18. U to vrijeme (ne znam kako je danas), dio s prvom pomoći trajao je jedan dan, i makar je mene to zaista zanimalo, doktor je održao predavanje kao da nam čini uslugu, i nije nas naučio ništa. Sjećam se da nam je pokazivao na trupu lutke, one bez ruku i nogu, kako se imobilizira nešto. Sjećam se da je održao govor u stilu "neću vas s tim gnjaviti, ajmo ovo riješiti što brže", i eto, prva pomoć položena.

Svjesna sam  da je najbolje u prometnim nesrećama i sličnim situacijama pozvati Hitnu, ali uvijek sam razmišljala što učiniti u svim onim situacijama kad Hitna ne dođe hitno, kad si u situaciji da si prisutan i da bi mogao djelovati, ali ne znaš. Ne mislim pritom na prometne nesreće (isključivo) nego na sve one situacije kad se nekom nešto desi, a ti stojiš ko ukras sa strane i ne znaš baš sto posto sigurno što i kako dalje.

Negdje prije godinu dana kolegica mi je dala priručnik prve pomoći, i u meni se rodila ideja da bih trebala obnoviti znanje. Tražila sam tečaj prve pomoći za građanstvo. Jako, jako dugo je trajala potraga, i kad bi mi se napokon i javili, saznala bih da tako nečega nema, jer postoje tečajevi za autoškole, tečajevi za voditelja prve pomoći i slično. Valjda nije bilo potražnje običnih građana za ponavljanjem znanja.

Znate ono, kad nešto jako jako želiš? :)
Ovaj tjedan sam naišla na članak na jednom portalu, i Crveni križ je počeo održavati besplatne tečajeve prve pomoći. To su jednodnevni tečajevi, gdje se prođu osnove prve pomoći, što i kako napraviti prije nego Hitna stigne.
Naravno da sam bila :)

Većina stvari koje su se nalazile u onoj knjižici za auto školu, i kojih sam se sjećala- više ne vrijedi.
Drugačiji je omjer masiranja srca i upuha na reanimaciji, drugačiji je stav prema vađenju jezika pri nesvijesti, masa toga što mi je bilo polupoznato- recimo da mi je sad jasnije.

Želim sebi i ljudima oko sebe da nikad, ikad ne dođe do toga da im ja (ili itko) mora pružati prvu pomoć. Svjesna sam da krene i panika i strah i nije to svakodnevna situacija pa da se rutinski nekome spašava život.
Ali mi je zaista jako drago da su se ovakvi tečajevi ponudili. Pomisao da se može nešto desiti i da ja mogu prevagnuti da netko ostane živ, zbog neke "sitnice" koju se može naučiti i nije neizvediva- nije mi se sviđala ta ideja.
Uopće ne ulazim u to koliko sam nakon jednog dana sposobnija- ne umišljam si da znam puno ili sve i da sam sposobna. Nadam se, ako se ikad desi, da ću se sjetiti barem nečeg što sam danas obnovila i da će to nekome pomoći.

Koliko se vi sjećate predavanja s prve pomoći? Sjećate li se ičega? Bi li znali pružiti prvu pomoć?





Broj komentara: 16 :

  1. S' obzirom da sam proslog leta konacno uzela dozvolu, teoriju jos pamtim. Zahvaljujuci cimerkama medicinarkama pamtim i praksu (# ono kad si pokusni kunic :)) Toom godina sam naucila da ne panicim nego da delujem pa mislim da bih se dobro snasla

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tako treba! hladan um, za hitne situacije :)

      Izbriši
  2. Ja sam vozački polagala 2011 i bilo je dosta opširno, detaljno i ne baš ofrlje na predavanjima. Ispit isto tako. Sjećam se da sam ja to sve fino naučila, vježbala na mužu i ponosna bila što sve znam, no kao i sa svim instant znanjima, ako ne koristiš ispari.
    Nije mi baš jasan ovaj dio da su promijenili masažu srca, broj upuha, ponašanje kod nesvijesti? Kao, sad je druga moda ili što? Ne kontam, zbilja. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa, prije je bilo 5/1, sad je 30/2. prije je bila procedura da se onesviještenom vadi jezik, sad više ne. kod epi napada se prije sugeriralo da se stavi olovka/štap/nešto u usta, sad više ne. naučila sam (bar teoretski) Heimlichov zahvat, kako reagirati kad se netko guši, kako prepoznati kad je netko otrovan CO ( rumena koža- jedino u toj situaciji, inače su u nesvijesti ljudi blijedi). od reanimacije nadalje, masu tog sam naučila. izgleda da se stavovi o reanimaciji baš mijenjaju. ono što je tužno je to, da u svjetskoj populaciji samo 1- 2% ljudi zna pružiti prvu pomoć. uzmi u obzir da to uključuje i zdravstvene radnike. koliko ljudi osim njih onda zna?

      Izbriši
  3. mi smo u osnovnoj školi (onih davnih dana 'mraka' :D)imali taj predmet, znala sam savršeno povezati glavu zavojem (ruska kapa koliko se sjećam), što se tiče vozačkog i te prvi pomoći, može se usporediti i s liječničkim pregledom za vozački, plati i odi u autoškolu :D

    OdgovoriIzbriši
  4. zaboravih, sjetih se sad kad sam pročitala tvoj komentar, heimlichovim zahvatom sam brata spasila kad sam imala 11-12 godina ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :)
      bravo! što je bilo zapelo?

      Izbriši
    2. spomenuli su na tečaju da su špekasti zalogaji najčešći uzrok gušenja.
      to i ono bijelo na narančama, kad su djeca u pitanju. super da si se snašla ;)

      Izbriši
  5. Tek sljedeći mjesec, ako Bog da, krećem na vozački pa ću vidjeti :) Sve što znam, znam iz nekakvih serija :)

    Nadasve je korisno znati sve to, ali malo mi je glupo što nešto promijene, a o tome se ne govori. Jer onako, jedna informativna stranica u novinama ili nešto slično bilo bi previše...

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. slažem se. bilo bi dobro da su izmjene dostupne ( ako jesu, ne znam za to).
      sretno s vozačkim (i prvom pomoći)! :)

      Izbriši
  6. I haven't taken a first aid course since I was 11, when I learned CPR and the Heimlich Maneuver in a babysitting class! I should look for a new class and refresh my skills. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cammila, what's the situation with the driver's licence in the States? Isn't there some exam regarding First Aid in case something happens in traffic? Here is obligatory to got to these classes, although there's not much to learn, it is more pro forma.
      You know CPR and Heimlich? Good:) In my opinion, everyone should know this, too often it happens people don't know what to do in the first few minutes, when it is possible to save lives..

      Izbriši
  7. Ma kakvi! Nula bodova za prvu pomoć iz autoškole, nažalost. :/ Očito je svugdi isto. Nadam se da nam nikad neće tribat...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, i ja se nadam da neće trebati...

      Izbriši
  8. Bravo za besplatna predavanja koja drzi Crveni kriz. Z a svaku pohvalu, a i tebi bravo jer si donela tako pametnu odluku. Cesto razmisljam o tome kako se ne bih snasla da zatreba...

    OdgovoriIzbriši

}, 10);