utorak, 30. rujna 2014.

Yoga time!

Dobra večer svima.
Nadam se da ste na toplom. Možda kod vas grijanje već radi?
Jer kod mene ne radi. Sad je ona faza kad se po danu uglavno pravimo da je sunčana jesen, a s dolaskom mraka ljudi žive pod dekama, jer je hladno i čeka se valjda 15.10 da radijatori krenu raditi svoj posao.
No, ako ste možda doma u blizini kakve pećice, vjerujem da je vama malo toplije.


Good evening everybody!
I hope you're warm. Maybe the heating season is already on in your town?
Because I'm freezing. We have here very funny period when, during the day, we pretend it is a sunny autumn, and when evening comes, everyone walks around in blankets. Because it is cold, just not for our heating companies.
But maybe you have a fireplace or something equally good, in case you do, I hope you are at a warmer place.



Sjetila sam se danas da sam potpuno zapostavila svoje postove o jogi. Nije da mi je to bila namjera, više kombinacija faktora: zaboravila sam i trenutno malo život stišće jače, pa nemam vremena i/ili energije za ciljano slikanje vježbi.
No večeras sam bila na jogi i bilo je (uobičajeno) divno, a nakon joge su me čekale još neke obaveze pa nisam bila pospana, i odlučih složiti jedan jogijski post.
Ovo su jednostavne vježbe, odlične za rastezanje leđa. Ok, druga je mrvičicu naprednija.
Nisam slikala sve, ali za početak sjednite na pod, na prostirku, mat, što već imate i koristite. Sjednite, ispružite noge ravno ispred sebe, Dignite ruke visoko iznad glave, te ispružite ruke koliko možete prema stopalima. Netko će ih moći uhvatiti, netko će moći do zglobova, ili manje. Polako. Bitno je da se preklapate iz struka, i da ramena probate povući prema nazad (kao da veslate).

I've remembered tonight I used to write yoga posts. It wasn't my intention to stop this post series, it was combination of a few factors. I forgot, and at the moment there is a lack of time for creative posts that require time/place/imagination/ asanas.
But this evening I've had my yoga class, and afterwards I had some to do list and wasn't sleepy, so I decided to make a yoga post
These are simple yet effective positions. I didn't take pictures of all steps. It is important to find a quiet place, sit on the floor, or on the mat, and stretch your legs in front of you.
Put your arms high above your head, and then stretch till you reach your feet, or your ankle, or what ever you can reach, Take your time. It is important to bend forward from your waist, and try to pull your shoulders back. Also, breathe (all the way).


 Nakon što ste nekoliko trenutaka bili istegnuti ovako (i disali pritom! ne zaboravite disanje!), uspravite se, te savinite jednu nogu. Koljeno probajte držati što bliže podu. Zatim opet ruke u zrak, i probajte dosegnuti stopalo (ili do kuda ide). Ovo je malo zahtjevnije, ali nije neizvedivo, malo radite i na kukovima pritom. Meni su ove vježbe, na primjer, odlične. Ja se jako ugodno osjećam dok ih radim, i mada zna nekad bit teško i ostati miran ( pogotovo na idućoj vježbi), uvijek se nakon njih osjećam ko da sam par centimetara duža, kao da se tijelo vratilo u originalnu dužinu :)
Asana na slici desno je Janu Sirsasana.


After you've been in forward bend for a few moments, go back, and this time bend one of your legs, try to keep the knee at the floor, put your hands  above your head, and again, try to reach your foot.
It is a little bit difficult, but really relaxes. I always feel as if my spine becomes a few centimeters longer :)


Ok, slijedi jedna mrvu teža vježba.
Ovako se vježba i ravnoteža, jer održavate balans dok stojite na jednoj nozi.
Stanite uspravno, s obje noge. Prebaci se težina na jednu, a druga se savine i stopalo se stavi u preponu (ili koliko možete). Ako možete, savinite ruku (iste strane tijela koju nogu ste podigli) iza leđa, te ulovite stopalo - ja to još ne mogu, pa koliko mogu, toliko istegnem ruku. Dišite cijelo vrijeme, i kad ste spremni, preklopite se iz struka, uspravne noge, i ispruženih ruku dotaknite pod.
Ako ste fleksibilniji, pa ste ruku zamotali iza leđa i držite si nogu, preklopite se i jednom rukom dotaknite pod. Ovo je, ako vas zanima naziv, Ardha Baddha  Padmotanasana.

So, here comes one position that isn't the easiest one. It includes working on your balance, since you'll be doing it on one leg.
Stand with both your feet on the floor. Transfer all your weight to one leg, and lift and bend one leg, putting your foot in your groin (if possible. if not, lift the foot as high as you can).
If you're that flexible, catch this feet with your hand behind your back ( always the same side for foot and hand). I'm not that flexible yet, so I try to put my arm as much as I can at the moment,
When you're feeling you have the balance, bend. Touch the floor with both hands, or in case one hand is holding the foot, with the other. Leg and back must stay straight.

Pokušavam ne stavljati ovdje komplicirane vježbe, nego one koje su izvedive i doma.
Koliko sam već puta ovdje napisala da je super odluka, ako vas joga zanima, otići u studio i vidjeti kako to izgleda uživo? Ako se ne varam, u svakom joga studiu prvi sat je besplatan.

Danas sam baš razmišljala kako opet vidim napredak kod sebe. Neke stvari koje su mi teške od prvog dana, postaju izvedive. Zanimljivo je to kako tijelo ne radi skokove predvidljivo i smisleno, a ne ne, nego se mučiš ko konj tjednima i mjesecima, i onda jednu večer, potpuno iznenada, preklopiš se bez ikakvog problema s glavom do poda (nisu ove vježbe sa slika).
Drago moje tijelo, ipak vraća uloženo :)

Eto, to je to za večeras, nadam se da vam se sviđa. I da će nekome, tko puno sjedi kroz dan, pomoći da se rastegne.
Laku noć!



I'm trying to post here relatively easy positions, ones you can do at home. I know I have mentioned it times before, but the best way to learn how to properly do yoga is to attend a yoga class in a yoga studio.As far as I know, first time in yoga studio is always free, so you can go and see if it work for you.

I thought about my progress today. Again, I see some movement. It doesn't happen (too)often, it doesn't come in logic time periods. Progress usually comes when I stop thinking about it, and after months of hard work and non succeeding it, there it is. One day, I enter the position light and easy, as if I do it so every day.
My dear body, it gives back all the invested time and effort :)

So, this is all for tonight. Good night!

Broj komentara: 7 :

  1. Joga, konačno!!! Đisus, kako si gipka... Ja sam je zapostavila ofkors, ali sljedeći tjedan se vraćam :(

    Gdje si kupila mat i za koliko medvjeda :D?

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. fala:)
      mat je kupljen u intersport na nekom sniženju, mislim da je koštao oko sto kuna.
      nije najsretnije rješenje, mislim da ću se drugi put odlučiti za neku spužvastiju verziju.

      Izbriši
    2. Ja imam neku spužvastu prostirku kao za plažu za 30-ak kn iz Konzuma pa sam mislila da bi mi nešto fancy naziva kao mat bilo bolje :D

      Nebeska

      Izbriši
    3. ma mat je...druga riječ za prostirku :)
      bitno ti je da ti bude udobno na njoj, da te ne žuljaju koljena, da ti se ne znoje dlanovi i stopala (puno), da ne proklizavaš. jako puno vremena provodiš na njoj, bitno je da ti je materijal ok. tak svejedno di je kupljen.

      Izbriši
  2. Omg. Pa ti možeš taj polulotos iz stojećeg. Oke, ne znam kak se zove poza, ali mene kuk zaboli čim pomislim na nju :D
    Da odgovorim na ovo za mat - ja sam svoj nabavila na ebayu isto za stotinak kuna i odličan je! Preporučam: http://www.ebay.com/itm/Yoga-Exercise-Fitness-Workout-Mat-Physio-Pilates-Festivals-Camping-Gym-Non-Slip-/390728887326?pt=UK_Sporting_Goods_Exercise_Fitness_Fitness_Accessories_ET&var=&hash=item5af941ac1e

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to uopće nije toliko jako teško. ozbiljno. meni je to jako drag položaj, baš se osjećam dobro u njemu, ali uzmi u obzir da ja redovito idem na jogu već godinu i pol, i da ovo nije prvi put da sam ga vježbala. već dugo vremena radimo na kukovima, morali su se jednom malo omekšati ;)
      hvala za link, budem pogledala.

      Izbriši
  3. I ja zahvaljujem na linku ;)

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši

}, 10);