četvrtak, 30. listopada 2014.

Jedan dan u Lici/ One- day trip to Lika


Prije par dana otišla sam na jedan dan do Like (i nazad), obično prije Svih svetih povezem dio svoje obitelji u obilazak mrtvih i živih. Dan je bio prekrasan, vedar i plav, mada je u Lici hladnije, i ja sam od odmarališta Janjče nadalje imala spremnu kapu. Izlazak iz toplog auta na hladnoću i vjetar svako malo dovelo je do moje prehlade, pa sam trenutno polunikakva, i čekam da se sinusi, grlo i pluća smire.


A few days ago I went to Lika region (and back), with my family. We usually go there end October, because around these parts November 01 is the All Saints' Day, and the day afterwards is Day of the ( Remembrance of the) Dead. Of course it is on the same date as Halloween, it is all connected, but it is and usual procedure to go to cemeteries, leave some flowers and candles as a sign of remembrance.
It was a beautiful day, blue and bright, although Lika is a colder place and I wore my cap most of the time. And yes, I got cold, and still I'm recovering.


Na putu do rodbine imala sam nazovi-situaciju. Naime, to je put, nije niti cesta, nedavno su nasuli makadam, i naišla sam na cestovnu ophodnju. Prvo me tip nije šljivio ni 5% posto, valjda je očekivao da se okrenem i odem, pa sam ja trubila jedno vrijeme, i onda je on napokon došao i počeo vikat, metrima prije mog auta "nešto nešto zaobiđi nešto". Pa sam mu ja zaželila dobar dan, pa je on i meni zaželio dobar dan, i onda sve lijepo ponovio. Krčili su granje uz cestu, što je pohvalno. Ono što nije pohvalno je kako je to rađeno. Bagerom koji je samo lomio drveće sa strane, to je pucalo i ostajalo onako puknuto sa strane. Mene je posjetilo na fotografije šuma po Gorskom kotaru ove zime, nakon snijega. Ne znam treba li to ovako izgledati, ali baš izgleda..pa, krivo.
Uglavnom, ovaj s kamionom me pustio da prođem, ali onda sam naišla na bager,i bagerista, pardon, uklanjač žbunja je zaključio da ja komotno mogu sa svojim autom proći pored njega, samo neka skrenem u grabu sa strane i provezem se po slomljenim granama.
Nisam se baš složila, pa je ukljanjač žbunja i granja jako puno jako glasno protestirao što se on sad mora okretati i ići u rikverc (ko da sam u njegovom dvorištu), i nakon podosta rječkanja i nagovaranja njegovog kolege (nevjerojatno mi je bilo da se nekog treba nagovarati da se skloni s bagerom s ceste), uspjeli smo proći.

On out way to our relatives' house I have had an almost-a-situation. This house is situated far away from the town and villages, and the only road is bumpy. And as a bonus, I run into a dredge, cutting down the trees. The driver wasn't into cooperation, he wasn't in the mood of stepping aside, and he tried to convince me drive beside him over the holes and broken trees(!). That was kind of funny, his idea, I mean..
So after he moved 10 minutes later, I finally drove by and went to see my relatives.

 Nakon vrlih uklanjača grana, sve ostalo je bila čista lijepa priroda u jesen. Malo sam se nakon ručka šetala, slikala šipak (jeste kad brali šipak?), šetala se po šljiviku koji je već bez lišća, ali prvo prije ručka, jedna rakijica. Ličani rade jako finu rakiju.

Except the above mentioned moment on the road, everything else was a perfect day in fall. I went walking after lunch, taking pictures (this is rose hip bush, have you ever picked it), I walked around enjoying the sun, but before all this, there was a rakija moment. Lika region is well known by rakija, a brandy made of different types of fruit.


 I za kraj, povratak uz zalazak sunca, po putu prekrivenim lišćem. Uvijek su mi te vožnje bajkovite, jer vozim jako sporo, jer je put nikakav, pa usput stignem i poslikati. Putem smo vidjeli srnu koja je preskakala preko puta, puno puno ovaca i stada koza, što je novija stvar tamo. Super su mi kozlići, gledala sam dvije bebe koze kako se zaletavaju i zabijaju se glavom u glavu, a nemaš ih što vidjeti, i pored njih alfa jarac, s ogromnim zavinutim rogovima i bradom, pravi se da ga niš ne zanima.

Nadam se da imate priliku otići malo u šetnju ovih dana, iskoristiti relativno ok dane za šetnju ili bavljenje sportom. Prije nego stisne zima za ozbiljno ;)


And for the end, going back in sunset, along the road filled with fallen leaves. I always find these drives a kind of magical, because the road is so bumpy, I drive so slow, and have time to take pictures along. We saw a doe, and many sheep and  goats (goats are a new thing in Lika). I watched  two goatlings fighting :) and a much older goat standing aside looking very serious.
I hope you had a chance to go and enjoy the nature before the cold fall comes.




Broj komentara: 18 :

  1. Idilična priroda. Kao dijete išla sam sa svojima svake jeseni brati šipak u šumu za čaj, ali meni je bio preukusan i ja bih svoj dio skoro uvijek smazala do kuće.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jela si šipak putem? odlično :))
      mi smo uvijek imali kamilicu i šipak za čajeve, koje bi brali prije zime, i onda sušili, i imali do iduće godine.
      imam dojam da je to danas postala rijetkost.

      Izbriši
    2. Moji još uvijek beru i prave čaj od šipka, kamilice, mente, kadulje, bazge, sljeza... i svega što se nađe u prirodi. Naravno i ja dobijem svoj dio i to mi je baš super. :)

      Izbriši
  2. predivne slike, predivna priroda, a bome ni lička rakija nije za baciti :D
    imala sam ja prije par mjeseci u Slavoniji susret s kombajnom na cesti pa smo isto vodili takve razgovore :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. što je to s velikim strojevima da se ne snalaze u prometnim pravilima?
      ovaj je bio ko da sam mu ušla u pješčanik i smetam ga dok se igra :)

      Izbriši
    2. nije do stroja, nego do mentaliteta strojara :D
      radim s budućim bageristima, can confirm da misle da su bogovi čim sjednu u bager. govori mi kolega koji je pola radnog vijeka radio s budućim kamiondžijama, da su bageristi super....

      Izbriši
  3. Baš lep izlet, imam utisak da sam i ja bila tamo kako si sve postupno opisala i propratila sličicama. Bagerista zamalo da me iznervira!;))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. baš mi je drago da ti se sviđa. nikad ne znam jel previše to kad se raspišem o izletima...

      Izbriši
  4. Koliko ja volim tvoje putopise :) I do Like i do Zaprešića :)
    Lika je predivna. A bagerista je.. well, da je valjao čemu, ne bi sad bez kontrole uništavao drveće kako mu se svidi.
    Drago mi je da si uživala i da je kapa glavu čuvala :)
    Piši nam još.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. baš ti hvala!
      Bagerista je već postao anegdota. Mislim, ja vjerujem da i on prepričava kako mu je neka tamo došla usred posla i htjela proć dalje :)
      Pisat ću još, drago mi je da vam se sviđa :)

      Izbriši
  5. Super fotografije i jedan veoma lep izlet na kom si bas uzivala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, hvala. izleti baš napune baterije. trebalo bi to češće...

      Izbriši
  6. Volim ove putopisne :) I nemoj da smetas ljudima dok rade!! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. drugi put ću se najaviti da dolazim! :)
      hvala

      Izbriši
  7. Volim tvoje putopisne postove <3 Nisam nikad pošteno bila u Lici :(

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala ti :)
      meni je cijela Hrvatska jako lijepa, propadanje industrije je kao rezultat dalo i neuništenu prirodu.
      ako ikad budeš u prilici otić i vidjeti Liku, preporučam.

      Izbriši
  8. Jao divne su slikice. Nisam nikad brala šipak, to je jedna od rijetkih stvari koje moji doma nemaju u bašći a baš bih voljela. U zadnje vrijeme me puca rad u vrtu, žalim što nemam jednu malu bašćicu od barem par kvadrata da sadim gluposti i radujem se da izrastu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. polako. jesi razmišljala o gradskim vrtovima? ja jesam, ali ne spadam ni u jednu skupinu koja lako dođe do vrtova...

      Izbriši

}, 10);