subota, 6. prosinca 2014.

Bezglutenski kruh s brašnom bučinih koštica/ Gluten free bread with pumpkin seed flour


Otkrila sam novi recept za bezglutenski kruh. A ja volim recepte za bezglutenski kruh.
Radi se o ovom receptu, koji sam ja malo izmijenila.
Za kruh sam uzela 500 g brašna ( pomiješala sam rižino, proseno, kukuruzno, heljdino i brašno bučinih sjemenki). Dodala sam jedan paketić suhog kvasca i 1 veliku žlicu indijskog trputca. Indijski trputac je super jer napuše tijesto, i napravi od tijesta bez glutena materijal koji je voljan surađivati s kuharicom.

Kako linkani recept nema navedeno koliko brašna da stavim po strani, ja sam za kasnije ostavila 200 g, a 300 sam pomiješala s kvascem i trpucem, dodala vode i rižinog mlijeka. Nisam stavljala šećer.
Plan je bio da ostavim tijesto da se diže pol sata, kako stoji u receptu, ali zaspala sam popodne (prošli vikend) pa je tijesto stajalo sat i pol i mogu samo reći da mu je moje popodnevno drijemanje samo pomoglo.
Tijesto se u međuvremenu zaista diglo, pa sam dodala ostatak brašna, ulje, sol i još malo vode i malo rižinog mlijeka, izmijesila sam i izlila u nauljen kalup, i ostavila još malo da se diže, te stavila u zagrijanu pećnicu ca.25 minuta, na 220C.
Kruh je, kao što možete vidjeti na slikama, jako gust. Mekan je, spužvast koliko jedan bezglutenski kruh može biti. Zasitan je i meni je trajao 5 dana, što je super, jer se nije sušio ni kvario.
Boja dolazi od brašna bučinih sjemenki, to mi je novo otkriće. Ako budete koristili brašno, nemojte se prepasti boje, jer je brašno tamno smeđezelenkasto.
Meni je ovo brašno super jer stalno pokušavam kombinirati prehranu s nekim novim stvarima, jer lako dođe do zasićenja, a bučine koštice su odličan izvor omega-3 masnih kiselina.



Ja sam na brašno bučinih koštica slučajno naišla na Facebooku, i javila sam se OPGu i kupila brašno od njih. Brašno je super, i uzet ću ponovno. 
OPG Šinko je bilo toliko ljubazno pa su mi proslijedili uz brašno i bučino ulje, hvala vam puno na daru.

Inače, ako ne znate što je indijski trputac, ovako izgleda, na engleskom ga zovu psyllium, ja sam ga kupila u Bio& Bio, traje jako dugo a ne košta previše (ispod 30 kn ako se dobro sjećam).
Ako vas još nešto zanima oko kruha i/ili recepta, pitajte. Ako napravite kruh, javite dojmove.
Dobar tek!



I have found yet another one gluten free bread recipe. And since I'm always interested in new bread recipes, I tried it, and changed a bit.
This is the recipe I was using, although I have changed it a bit (and it is in Croatian).
You will need 500 g flour. I've mixed corn, millet, rice, buckwheat and pumpkin seed flour.
Separate 200 g aside. The rest of 300 g mixed flours mix with 1 package dry yeast and some water and/or rice milk, and psyllium and leave it for half an hour. At least, this was the plan, but I felt asleep in the afternoon so the dough stayed for an hour and a half, and it only made it better.
So, when I woke up from my afternoon nap, I added the rest of the flour, added some salt and oil, I kneaded it and put it in the casserole for an extra 30 min, and then I put it in the oven.
Bake for ca.20-25 minutes at 220 C.

As you can see in the pictures, the bread is thick. It was fresh for 5 days, one slice  makes you full.
The psyllium I put in dough makes gluten-free dough more soft, so the bread is easier to be eaten.

And the pumpkin seed flour is a new in my kitchen. I recently found it on FB, and contacted  the small family company that produces and sells it.
Pumpkin seeds are full of omega 3 amino acids and many other nutrients. The flour is brownish and green, so don't be surprise when you see the color of the dough.

Broj komentara: 6 :

  1. Zanimljiv receptic!Ja obozavam bucino ulje i godinama ga koristim,stavljam ga u sve a volim pojesti i zlicicu samog ulja.Imam cak i "vezu"preko kojeg ga nabavljam,a sad cu bas probati i to bucino brasno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Divno! Zabeležila sam recept, svakako ću probati. I super mi je ovaj OPG, sad sam im bila na stranici, baš deluju okej :) Naručujem bundevino brašno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja bih trebala raditi kao PR! :)

      javi dojmove kad nešto napraviš s brašnom!

      Izbriši
  3. Jesi li ti nekad pisala sta smes a sta ne od hrane? Vrtim po starim blogovima ali ne pronalazim. Puno puta spremam nesto, pomislim da bi ti se dopalo pa se setim da mozda ne smes :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. čuj, ti se javi s receptom, lako ja odbijem :)
      ukratko, ne jedem mlijeko i mliječne proizvode, konzervanse, šećere, meso (osim riba, morskih plodova i krte piletine i puretine). svašta od hrane uzimam u ograničenim količinama, a ulja koristim neka.
      pokušavam ne unositi gluten da ne iritiram još jače imunosistem i ne talasam.

      Izbriši

}, 10);