ponedjeljak, 29. prosinca 2014.

Blagdani./ Holidays.

Merry Christmas to all of you who are celebrating it. And for all of you who don't, I hope you are having peaceful holidays, with lots of good food and drinks and dear people, and enough sleep.
I've had the perfect weather, my free days started with sun and mild temperatures, and ended in a snow storm. Lucky me:)
The weather forecast said there was a snow storm coming, so I was prepared and enjoyed the last milder days.
We usually decorate the tree on Christmas Eve, simply because there is a lack of time for making it sooner.
So, after lunch, I poured myself a big glass of good red wine and started negotiating with the lamps, that somehow always get tied in knots from one holidays till the next ones.
I always put the lamps first, and then start with everything else.
On the picture below you'll see traditional Croatian Christmas decoration, we don't have many of them, but I like them very much.

On Christmas Eve my dear friends  makes a dinner, and gathers a few of us, and this dinner is often the only occasion in a year when I get to see other friend all together in the same place at the same moment, since we all work and live in another towns.
They have three cats, each one is beautiful and quit big, but the most interesting one in Bosko, gray and white big male, that is always scared. Bosko acts like a ninja, and most of the time acts as if someone in trying to catch him (not happening) and tries to become invisible and run out of the house. So, no pictures of Bosko unfortunately.



Sretan Božić svima koji slave (još jednom)! Nadam se da ste se barem malo odmorili, da vam je bilo lijepo, da ste pojeli sve što ste htjeli i da vam ovi postblagdanski dani prolaze u miru, okruženi dragim ljudima.
Imala sam savršeno vrijeme na putu, promet je bio taman rijedak/gust, sve je bilo kako treba.
Najavljivali su neko zahlađenje, nisam baš vjerovala, ali sam ubacila i zimskije stvari, što se pokazalo mudrom odlukom.

Idućih par dana je prošlo mirno, s puno sna i odmora i kava i vina i ljudi i druženja.
Kod mene je tradicija da se bor kiti na Badnjak, više zbog radnih dana i nedostatka slobodnog vremena prije, i nakon ručka se natoči vina i lagano krene s kićenjem. Ja obično prvo pregovaram s lampicama da se otpetljaju, nemam pojma kako se svake godine, od blagdana do idućih blagdana, one uspiju spetljati.
Nemamo puno ovih licitarskih srca, ali su mi jedne od najdražih ukrasa.

Badnjak veče, kad ne radim, uvijek se provodi kod prijatelja na večeri. To je sad već postala tradicija, i s obzirom da svi radimo u različitim gradovima i na različitim poslovima i ne viđamo se dovoljno ili uopće kroz godinu, nekako je ta večera na Badnjak divan ritual da se vidim s dragim ljudima i da se družimo i pričamo i jedemo i pijemo i smijemo se.
Bela koja radi te večeri ima tri mačke, sve tri su divne mice, ali dvije su maze i možeš s njima raditi što hoćeš, no treći, Boško, je najsplašenija maca koju sam u životu vidjela. Veliki sivobijeli mačor, 5 kila straha. I onda dođemo, ove dvije predu u zboru ili leže onesviještene na krevetu i krme, i Boško koji se pretvara u 2D i pokušava se stopiti sa zidom, mada nitko ne gleda u njega nego u svoje tanjure i čaše.
Rado bih stavila njegovu sliku, ali Boško ima karakteristike ninđe i na pokušaj približavanja nestaje.


Na Božić me dočekao divan sunčan dan. Toliko puno plavog neba i sunca, kad sam napokon ustala, skuhala sam kavu i otišla u vrt gledati ruže koje još uvijek, u prosincu, cvjetaju. Toliko mi je trebao odmor i mir i tišina i ruže u prosincu. Žao mi je što nema više slika, ali i privatni i poslovni mobitel sam ostavila na par dana negdje ispod kreveta, bez alarma, i živjela sam bez wifija i bez stalnog kontakta sa Internetom. Nije mi falio, u biti paše napraviti takvu promjenu ponekad.

Popodne sam se dogovorila za šetnju jer ovakav dan zaista treba iskoristiti, i stvarno su već svi pričali o zahlađenju, pa sam cijelo popodne šetala. Na Korani postoji cijela kolonija labudova. Nekad prije bi zimi migrirali, ali negdje putem su valjda zaključili da nije tako loše tu ni zimi, pa mislim da je ovo stalna postava. Čim im se netko približi, postave se u ovakvu formaciju i krenu prema obali. Na slici ispod je pontonski most, boje nisu pojačane, takav je, jarko crven, još obasjan zalazećim suncem, izgledalo je ko početak proljeća. Već tu večer ulovila nas je kiša nakon večernje cuge, putem do kuće vjetar je bacao lišće i jako je puhalo, i iduće jutro moj auto je bio pod snijegom. No to je bilo ništa naspram subote navečer, kad je zaista krenulo padati.

Christmas morning came bright and blue, and it would have been a sin not to go outside and enjoy the day. first of all, when I finally got up, I made myself a cup pf coffee, and went into my garden, where rose bushes still have flowers! My roses have some superpowers, and blossom most of the days. No rain nor sun nor snow can stop them, and they look beautiful in late autumn, or, like last week, in the middle of December.
I don't have that many pictures, because I left both of my mobile phone somewhere under the bed for a few days, enjoying life without alarms, phone calls and Internet.

In the afternoon, I went for a walk. By that time everyone was already talking about the snow, it looked strange walking in the sun and watching the swans and the river.
But by the evening it got worse, first the rain, then wind and rain together, and the next morning I found my car in snow. And then, on Sunday, it was snowing seriously, and there was no sign of snow and sunny weather any more.

I padalo je od subote navečer kroz cijelu nedjelju.
Ja volim snijeg, ma volim u biti sva godišnja doba i trudim se uživat u svemu, samo mi treba neko vrijeme da se prebacim na "snijeg je" i " 5 slojeva odjeće obavezno". Ovo na slici je stari mlin, ne sjećam se da je ikada radio, možda kad sam bila jako jako mala, ali stoji tako već desetljećima. I sad mi je, pod snijegom, izgledao još ljepše. Snijeg lijepo kamuflira stare ciglene opeke koje pokazuju potok vremena, i izgleda ko da bi neka bajka mogla imati radnju ovdje :)


I like snow, I only need some time to readjust to wearing 5 layers of clothes on me. On Sunday morning i went for a walk and saw this mill nearby. It is old and years have left many marks, but snow is a great make up for such buildings, so it looked lovely and could take a part in some fairy tale, don't you think?

Naravno, snijeg u kontinentalnoj Hrvatskoj (ne znam je li ovako i drugdje) znači da neki ljudi javni, besplatni gradski parking krenu svojatati. Palo je valjda 20 cm snijega, znači nije lavina, ali već sam u nedjelju naišla na prve kanistre po parkirnim mjestima. Dođe mi ponekad uzet svu tu plastiku i sparkirati auto preko svih tih mjesta.
Podsjeća me na neke turiste koji u pol 5 ujutro dođu na plažu na more, rašire 12 ručnika i prekriju sve ravne površine po plaži, i odu doma do iza ručka.


Of course, having snow in this region means some folks tend to act as if the public car parking slot are theirs, so they try to hold the clean spots for themselves by putting some canisters on empty spots. Sometimes I dream of taking all this plastic i park my car on top of all.
This reminds me of tourist who come to Adriatic coast, and put at least 12 towels early in the morning, around half past 4, and then go home and come t o the beach after lunch.


U Zagrebu je, do sada, padao snijeg ravno jedan dan. Meni su već jedne gležnjače izgrižene od soli, pa imam dojam ko da je padala sol, a ne smrznuta voda. Kako da spasim gležnjače? Ispirala sam ali nije baš pomoglo. Prije par godina kupila sam nove kožne čizme, i u to vrijeme sam pješačila na posao, i u sat vremena hodanja dnevno meni su čizme, tjedan dana kasnije, izgledale ko da ih imam 5 snježnih godina kod sebe, sve od đona naviše je bilo bijelo i izgriženo i nikad se nisu oporavile.
Zato bih rado, ako ima spasa, da znam što mi je činiti, pa ako znate, napišite čarobni lijek za sol na zagrebačkim cestama. Hvala:)

Za sutra Norvežani, kojima vjerujem po pitanju vremenskih prognoza, kažu da će biti -12.
Treba se spremit na posao i sjetit se krenut 5 minuta ranije, da ugrijem auto. Nevjerovatno, uvijek to zaboravim.

Broj komentara: 8 :

  1. Baš ti je super bilo! <3
    A pet minuta...više kao 15 :D A za te niske temperature ne vjerujem još uvijek dok ne dodje do mog nosa...nisam izlazila ovih dana jer sam malo slabija po pitanju zdravlja, ali lijepo je osjetiti ovo zahlađenje i osvježenje.
    Malo mi je žao što nisam imala blagdanski ugođaj radi boleštine i nadam se nadoknaditi makar za novu! :)
    Želim ti sve najbolje još jednom i puno toplih, šarenih čarapa u novoj :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jesi ti napokon ozdravila? pa to traje od prije Božića!!
      mda, 5 minuta je preambiciozno, više je 15 :)
      dobra stvar je da je zahladilo, pobit će viruse koji haraju...

      Izbriši
  2. Koji kontrast izmedju one slike sa labudovima i ovim sa snegom. :D Odlicne su slike u svakom slucaju. Srecni praznici. .:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala, sretni praznici i tebi, Milice :)
      je, baš smo imali vrijeme "prije" i "poslije".

      Izbriši
  3. Ovde je trenutno -15 :))
    Kozne cizme natopi vazelinom, jedino to pomaze.
    Kontam da je trebalo stati sa citanjem kod dela "No to je bilo ništa naspram subote navečer, kad je zaista krenulo padati." :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :))
      ali onda bi preskočila zimske radosti!!:)
      -15, jel? fino. kod nas je trenutno -8, ujutro me čeka -12.
      večeras ću složit odjeću za posao ujutro, jer bih mogla sutra odustati od izlaska iz stana.

      Izbriši
  4. mislim da ti je odlična ideja bila ne ponjeti mobitel, svima nam ponekad treba taj odmor od mobitela. Fotografije su lijepo, ono jato labudova je divno...a i snijeg na slikama izgleda idilično iako tako nije uvijek u praksi znam.
    Ja isto volim tu tradiciju kićenja bora na Badnjak, ako se okiti puno ranije onda mi to nije nekako to...mada su mi dragi borovi i dekoracije po gradu (jedino što trgovci nekad pretjeraju pa ih ubace u dućane dva mjeseca prije Božića).
    U Splitu koliko znam nije bilo snijega, barem ga nije bilo dok sam bila tamo, a u Mostaru je zabjelilo prije dva jutra pa ga je mostarska kiša sredila, tako da ništa od snijega zasada.

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, koliko god da nas je većina naviknuti uvijek imati mob pored sebe, "za svaki slučaj", ugodna je promjena ne biti dostupan i potreban cijelo vrijeme. a Internet nikamo neće pobjeći za tih par dana.

      Izbriši

}, 10);