nedjelja, 14. prosinca 2014.

Kakao bez šećera i mlijeka/ Dairy free and sugar free cocoa

Kako je zahladilo, dobila sam želju piti tople napitke. E sad, kako ne konzumiram umjetni šećer ni mlijeko i mliječne proizvode, malo sam ograničena namirnicima i receptima, ali ipak sam smislila kako napraviti kakao. Kakao je super stvar, grije i baš mi je za zimske dane i večeri.

Kakao je inače zdrava namirnica, bogata magnezijem i željezom (magnezij pomaže u radu mozga, srca i probavnog trakta, a željezo je potrebno hemoglobinu. Žene često imaju ili nisko željezo ili nizak hemoglobin, što često vodi u anemiju, i ako nije neki drugi zdravstveni razlog u pitanju, kakao je dobar način da pojačate unos željeza), a sadrži i antioksidante.

Ja čokoladu ne jedem, ali kakao mi je dopušten jer nema mliječne masti u njemu. No, sam kakao i nije neka sreća, on je gorak i voli se zalijepiti u ustima i ostati tamo, i to je sve samo ne užitak. Nije da nisam probala jest ga na žlicu, ne preporučam.
Ali, ako zagrijem rižino ili bademovo mlijeko, s tim da mi je bademovo bolje jer je "gušće", onda se kakao prah lijepo otopi, i u to dodam agavin sirup, ili rogač, i dobro promiješam. Meni je alpro drag proizvođač bademovog mlijeka, nije da na tržištu postoji velik izbor :) a što se tiče kakaa, ovaj Kanditov sam dobila od kolegice (hvala joj) i baš je dobar, a inače koristim Krašev.
Ovo nezaslađeno bademovo sam slučajno vidjela jedan dan u dućanu, kupila, i nikad se više nije pojavio. Super su mi namirnice koje koristim, ko mali fantomi na prehrambenom tržištu.
Dobijete stvarno jako fin napitak. Nije onako sladak kao kraš express ili neskvik, jer on to i nije, ali ja već dugo ne jedem slatke stvari pa bi mi klasični kakao bio presladak.
Gust je i punog okusa. Uopće ne nedostaje kravlje mlijeko, a sirup zasladi taman toliko da pokrije gorčinu kakaa.

Ako iz zdravstvenog ili nekog drugog razloga ne možete konzumirati kravlje mlijeko i/ili šećer, ili vam je nisko željezo, ili vam se jednostavno pije kakao a da nema brdo dodatnih kalorija, preporučam ovaj recept.



Every since it got colder here, I have an urge to drink hot drinks. And since I don't consume hot chocolate ( or any other kind), nor milk or sugar, it is a little bit harder for me to find something that can be named " a hot drink" and not being a tea.

I've managed to "create" a dairy- free, sugar- free cocoa. I know I'm not the first person who has come up to this, but I am the first one I know of :)
So, the secret in this recipe is to use some other "milk", in my case, I use either rice or almond milk. I prefer almond milk for mixing it with cocoa powder.
Cocoa is a healthy food. It is rich in magnesium and iron, and it is good for people with low iron/anemia. And since it is low on fat, I can use it.

It is important to preheat whatever milk you're using, this way the cocoa powder won't stick to the spoon (and believe me, I have tried it eating the cocoa with the spoon, it only stuck in the mouth).
After the milk is warmer, add the cocoa powder and, if you want, some agave syrup, or you can add some carob.
Mix it and pour it into your favorite cup.

It is not as sweet as industry created cocoa drinks, but is sweet enough and it tastes really fine.
If you don't consume cow milk or sugar, or are making some changes in your diet, try it. Hope you'll enjoy it!

23 komentara :

  1. vidiš nije mi nikad palo ovo na pamet, a ni ja nesmijem mlijeko piti...hvala što si me podsjetila, obavezno ću probati.

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  2. nemoj trosit lovu na bedemovo mlijeko, i sama ga mozes lako napraviti... namoci bademe preko noci, ujutro dobro isperi i izblendaj, procijedi (ili ne) i evo ti bademovog mlijeka (ako procijedis onu masu koja ti ostane mozes korisititi za druge stvari, aka bademovo brasno;)... a kakao, preporucam sirovi kakao iz bio&bio ducana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala vam objema, ali vjerujete li mi da biram bitke? znam za pripravku, ali jednostavno nemam volje sama.
      razmišljam o spremanju bademovog i lješnjakovog mlijeka, ali trenutno mi je lakše kupiti litru u dućanu, i posvetiti se kuhanju i spremanju limuna na sto načina.
      kad krenem, ima da saznate ovdje! :)

      Izbriši
  3. Toooo Zubo, baš večeras razmišljam kako da napravim fini kakao bez šećera :D Hvala :*
    Da si mi bliže mogla bih ti raditi bademovo mleko, imam onaj psycho sokovnik za sporo/hladno prešanje <3

    OdgovoriIzbriši
  4. Super korisni saveti, nema šta.. U poslednje vreme nikako da ubodem neki kakao dobrog ukusa, svi su mi bljak. Imaš pravo, Kraš je Kraš ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Sounds delicious! My favorite method for vegan hot cocoa is warming up the almond or coconut milk, turning off the heat, then adding some dark chocolate. I let it melt and then whisk it with a fork. I'll try it your way next time we have a cold night! :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Ne volim mlijeko a ovo mi se čini baš ukusnim :) Super ideja!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja si bademovo mlijeko volim doma napraviti jer je ovo kupovno bezobrazno skupo i ima uz badem i jos neke po meni nepotrebne sastojke :D
    Cak razmisljam poboljsati ga i praviti ga sa kokosovom vodom, volim te okuse pa mislim da bi kakao bio prava poslastica s tim ;)

    Nisam se do sada susretala sa agavinim sirupom, voljela bi ga probati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. agavin sirup je meni zamjena za šećer za sve kolače kad ih spremam.
      ja se ove zime (ipak) spremam probat raditi bademovo i lješnjakovo mlijeko, još sam našla neke super recepte za kolače..bit će svega ;)

      Izbriši
  8. odličan recept! ni ja ne smijem konzumirati mlijeko ni mliječne proizvode, imamo istu dijagnozu- znači kakao u prahu bilo koje marke smijemo konzumirati? hvala na super idejama

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. molim :) čisti kakao je ok, jer nema mliječne masti ( ko u čokoladi). imaš tu na blogu dosta recepata za prehranu koju sam ja odabrala, ako te zanima, i slobodno mi se javi na mail ako imaš još pitanja. drž se!

      Izbriši
    2. evo nastavak na ovo pitanje pošto se približava hladno vrijeme :) smiju li osobe s MS-om konzumirati Nesquik, Kraš express?
      Stalno gledam sastave i kako stoji nema zasićenih masnoća ili su iznosi jako mali, a uvijek zamišljam to kao nešto što šteti ako smo na MS prehrani?

      Izbriši
    3. išla sam sad guglati, i našla ovo https://nutristo.com/proizvodi/Kras-Express-Kras/245
      Kraš Express na 100 g ima 63 g šećera. Ja ne bih to konzumirala.

      Izbriši
    4. Možda nisam bila dovoljno jasna:) Radi se o tome da osobe s MSom, ako već slijede prehranu po Swanku/Jelineku, ne bi trebale unositi dodatan, umjetni šećer niti konzervanse, a niti ni mlijeko i mliječne proizvode. Čisti kakao prah je u redu, no bojim se da ovi navedeni proizvodi imaju previše dodataka koji nisu najbolji odabir za ovu prehranu.

      Izbriši
    5. Misliš samo zbog šećera? Ali zbog masnoća, što misliš jel štetno?

      Izbriši
    6. Mislim da je štetno. Išla sam pogledati za svaki slučaj na njihovu stranicu, tu ti je popis : http://www.swankmsdiet.org/the-diet/

      Izbriši
    7. Hvala ti puno puno na odgovorima i savjetima!

      Izbriši

}, 10);