petak, 19. prosinca 2014.

Kako spavate?/ What's your sleeping habit?

izvor/source

Čitam upravo u Sensi  o prirodnom ritmu sna, i kako je osmosatni san proizvod kapitalističkog svijeta, dok je do prije 200 godina bilo uobičajeno da ljudi spavaju u dvije ili tri etape: dva puta kroz noć i još jednom, ako je moguće, popodne.

Meni su te popodnevne sieste milina, baš me osvježe i potrebne su mi, i prakticiram spavanje popodne kad god imam priliku.
Ali ovo po noći..nije mi nikad palo na pamet da to tako treba biti. Uglavnom, ili radim pa se krenem nervirati što sam budna a sve je manje vremena do alarma; ili imam neku obavezu ujutro a ja usred noći glumim sovu, posve budna, sposobna voditi filozofske rasprave ili riješiti neku svjestku misteriju. U biti, ponekad mi se čini da imam više koncentracije u tim noćnim buđenjima nego što imam kroz budni dio dana.
Mozak je baš čudna biljka.

Prije su ljudi išli ranije leći, i budili bi se u vrijeme kad suvremeni čovjek ide leć. Onda bi neko vrijeme bili budni (veli Sensa da je to bilo vrijeme za seks, obavljanje poslova po kući, pisanje, ovisno o društvenom staležu i/ili preferencijama i mogućnostima) a zatim bi išli na drugu turu spavanja. Zanimljivo, za ne?

Meni se zna desiti da kolapsiram predveče, u dane kad me ujutro ne čeka zvono, i pustim da samo malo dremnem pred tvom, i onda, nakon "malo dremkanja", budim se par sati kasnije pokočena na kauču, uglavnom oko 1 u noći. Budna, koncizna, idemo- spasiti- svijet -jer-mogu-smisliti-rješenje koncentrirana.
I onda zaspem opet oko 3, i ujutro sam super.

Kakve ste vi spavalice? Imate li popodnevne odmore?
Budite li se po noći? U fazama stresa znam imati buđenja, koja nisu baš ova gore spomenuta nego više moment kad strahovi izbiju na površinu, pa dok razum ne razmotri što se sve loše može destiti sam budna, pa opet zaspem.
Inače mi paše spavanje po noći, i sama se budim između 8 i 9 ujutro. Čudo jedno koliko mi je teško ustajat se 6, uopće ne izgledam ko jutarnji tip dva sata ranije. ali kad se sama probudim u 8, sve mi je na mjestu.


Bi li mogli živjeti s trodijelnim snom? Kako vam zvuči ideja o epizodnom spavanju?

*******

I've read today Sensa magazine, and there an article about sleeping habits. It says, an 8 hour sleep is a product of our modern world, and till 200 years before sleep like this wasn't usual.
Actually, according to the article, people usually slept in three segments, twice during the night and once in the afternoon.
This sounds very interesting to me, since I do have moments when I wake up in the middle of night, feeling wake and full of concentration, so wake I could solve some world problems.

I feel more awake then, than I feel on some work days. I never though about these small night episodes as a normal part of the sleep. I have always considered them as a way my mind deals with some problems, and I try to go back to sleep. But it seems this wakening moments should be normal parts.

Before the capitalism took over, people went to bed earlier then the modern man does, and woke up at time when we today often go to bed. then it was time for a couple of hours of doing some house work, thinking, writing, having sex, all the stuff people were tired to do in the evening, after the hard day. Then, again, sleep till the morning/dawn.
And after lunch, another rest, in Mediterranean known as siesta.

It doesn't sound strange, I could live so, if there wasn't the usual work day schedule.
It is hard to combine three segment sleep with the modern life, but it does make sense.
On days when I don't have alarm on, on the next morning, I often close my eyes in front of TV or a book "just for a moment" and wake up a few hours later, around 1 am, up and running.

And then sleep around 3 am and waking up around 8 or 9 in the morning. This is the best schedule for me. You could think I'm a morning person- I am not. when I work in the morning, I get up at 6 am, and it's killing me.


So, what's your opinion on this sleep option? Could you live a life with three times a day sleep?

Broj komentara: 6 :

  1. Meni se prekidac za mozak pokvario. Zaspim u 5-6 i onda se jedva probudim u 10 kao pijana..valjda treniram za NG, sta li..:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ahahaha :)
      onda mora da te čeka neki dobar doček!

      Izbriši
  2. ja u zadnje vrijeme zaspim tek oko tri, ne znam što mi je...zanimljivi podaci, nisam pojma imala da je postojalo to noćno spavanje u dvije etape.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kako ti je ujutro? kad ustaješ? jel ti nije to malo prekasno za leć? jel zvučim ko policajac, ha? :)

      Izbriši
  3. Ja sam preko tjedna kao programirana i idem lec u 23,najkasnije u 23.30,ali zato preko vikenda odvalim do 10 bez problema:-)Nema mi veceg gusta kad se slucajno probudim u subotu u 6 i sjetim se da je vikend!!!A popodnevno spavanje bas i ne volim jer me cjelu zbuni,kad se probudim neznam di sam,jel dan ili noc,jel kasnim na posao,hahaha...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to je super bioritam. i ja volim leći prije ponoći kad mi posao dopušta, i baš mi paše raspored. ali kako radim i ujutro i popodne, pogubim se i onda sam ko ćuk, budna ...

      Izbriši

}, 10);