ponedjeljak, 12. siječnja 2015.

Capsule wardrobe, i zašto ju nemam./ Capsule wardrobe, and why I don't have one.

Možda ste već čuli za ovaj izraz.
Capsule wardrobe je izraz nastao u '70-tim godinama prošlog stoljeća. Odnosi se na dijelove garderobe koji se kupe, a za koje znate da neće bit hit "samo jedno ljeto", dakle bezvremenski komadi koji laskaju figuri i koji su lako skombinirljivi s ostatkom vašeg ormara. Uglavnom se predlaže da se pronađu dobre hlače, suknja, kaput, haljina, sako, bluze, cipele i čizme koje će ići s većinom stvari.

Sviđa mi se ta ideja. Kako vrijeme prolazi, više mi se sviđa ideja imanja "konkretnih" komada odjeće, koje onda kombiniram.

No, ja danas ne pišem o toj kapsuli.
Možda ste već čitali  o kapsulama koje blogeri rade zadnjih godinu- dvije dana. Dosta blogera riješilo je svesti svoj ormar na određen broj komada garderobe- par desetaka uglavnom (točnije, 33)- i nositi samo to jednu sezonu. Većina blogova na koje sam ja naišla prepuni su wardrobe capsulea u crno-bijelim kombinacijama.

Ja to ne budem.
Sve manje kupujem odjeće. Došla sam do točke kad imam sve što mi treba, kad mi se ne da trošiti na pizdarije, kad mi je pun ormar i imam dobar ormar, i ne rješavam (tako često) neka životna nezadovoljstva šopingom.
Da jednu (bilo koju) sezonu nosim samo 33 komada odjeće, ja bih svisnula do tuge. Da moram nositi samo crno i bijelo, sjela bih na pod i plakala do kraja te sezone. To nije moj život.
Da imam samo 33 komada odjeće, nikad ne bih napunila vešmašinu da operem veš. Iskreno, ne znam kako funkcioniraju te osobe (pretežito žene) ljeti, ja mijenjam majice i dvaput na dan. Ideja da imam 5 majica kratkih rukava i to je, kao, dovoljno, meni nije baš jasna.
Dosta moje odjeće i nakita su darovi dragih mi ljudi, i mene veseli kad me nakit i odjeća podsjete na nekoga. Neke stvari ne nosim godinu- dvije pa opet postanu aktualne, i nikako ne slijedim onu "ako se nešto ne nosi dvije sezone, vrijeme je da se proslijedi". Ne. Imam stvari starijih od sebe, i ne pada mi na pamet riješiti ih se samo zato jer ih nisam stigla nositi jednu godinu.

Razumijem da većina ljudi koji imaju blog i ovo rade žive u Amerikama i zapadnoj Europi, i da je i ovaj projekt dio trenutno popularnog minimalizma, od stanovanja preko ormara. Pretpostavljam da imamo različite polazišne životne točke. Nikad nisam imala pola ormara nenošene, kupljene odjeće koja još ima etikete na sebi. Davno sam završila s kupovinom "jednom kad smršavim", "za neku posebnu priliku" ili sličnim planovima.
S te strane podržavam osvještavanje pri kupovini, i kupovinu samo onog što čovjeku treba.

Ali kamon, 33 komada?!

Tako da, ne, ovdje me nećete pratiti kako kombiniram 33 komada i nosim cijelu zimu, to se kosi s mojim zdravim razumom i životnim veseljem. Vjerujem da bih mogla, jer svašta čovjek može kad mora, ali ne želim. Mene kombiniranje i kićenje i nošenje odjeće veseli, raduje me biranje i nikad odjeću nisam doživljavala ko kaznu.
Osim toga, ovakav projekt smatram dobrim za pakiranje za put, natjera te da spakiraš sve što se da kombinirati.

Ako dosad niste čuli za Project 333, evo par linkova koje možete pogledati: prvidrugitrećičetvrti.
Kako vam se čini? Sviđa li vam se ideja? Znam da ima dobrih strana, jer osim što znate što imate za nositi, pa lakše kombinirate, možete s vremenom dobiti prostora jer nećete kupovati stvari koje nikad nećete nositi. Koliko uopće imate odjeće, i imate li stvari koje kupite, pa zaboravite da imate?
Biste li se mogli natjerati odabrati 33 komada, i držati se toga jednu cijelu sezonu?
Ako biste mogle, svaka čast. Znam da ja ne bih.

Broj komentara: 19 :

  1. Ne sviđa mi se ta ideja o 33 komada odjeće, a kamoli o tome da budu crna i bijela. Bijelu ne nosim nikako jer brzo posivi, a crna izblijedi pa radije kupujem odjeću drugih boja, iako imam sav crni donji veš :D Treba se prepustiti i igrati bojama, a nikako ne ograničavati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kužim.
      kažem, nije loše za nekoga da se tako organizira, evo i Cekeruša ispod ima pravo kad kaže da ima žena kojima to odgovara.
      Ja sam izgleda više ko ti, igra.

      Izbriši
  2. pa ovo vakako nije za svakoga. mislim ako već uživaš u oblačenju nema potrebe da počinješ sa projectom 333 ili bili kojim drugim projektom koji liči tome ?
    u ove projekte a la 333 i slično ne uključuju se modni dodaci, veš, čarape, odjeća za slobodno vrijeme, za po kući, za vježbanje itd.
    ako se računa da je jedna sezona jedno godišnje doba, tri mjeseca. onda evo primjera za npr. ljeto 5 majica kratkih rukava, 3 haljine, 2 šorca, 3 suknje, 1 farmerke, 2 ljetnih pantalona, 1 lagana jakna, 1 teksas jakna, 2 tunike, 3 majice dužih rukava, 2 para sadala, 1 tene, 1 japanke, 2 majice bez rukava, ostalo je još malo prostora do 33...ne mogu više da nabrajam
    dodaj na to veš, pidžame, šešire, kaiševe, nakit, torbe, kupaće kostime...to se ne računa u 33
    za nekoga kao što sam ja, dakle osobu koja nema posao za koji mora biti posebno obučena, ne izlazi naveče skoro nikako, većinom je kod kuće, dakle ide samo na posao, sa porodicom negdje na izlet ili u šetnju, kino i slično, meni je to izobilje u ormaru za jednu sezonu.
    za nekoga ko ima zahtjevniji posao na kojem mora biti sređen, dotjeran, za nekoga ko izlazi često i slično, to je možda jadno i ograničavajuće.

    sve je stvar stila života i kako se odjeća uklapa u to.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. imaš pravo.
      ja sam mislila, kad sam tek čula, da bi bilo fora probati organizirano se odijevati neko vrijeme, da vidim jesam li toliko dosljedna. ali onda je ispalo da bih se mučila.
      super mi je ovo tvoje što si pobrojala, i vjerujem da nekome, tko ima takav život, u biti Projekt 333 zanimljiv i izvediv. našla sam blogove koji i uključuju i ne uključuju još neke dijelove, baš sam se neko vrijeme igrala idejom, i na kraju sama sebi priznala da ne bi išlo. ali bilo bi zanimljivo nekog s našeg područja vidjeti kako to radi.

      Izbriši
  3. Ma ne, u biti mi je malo blesavo nečem kao što je odjeća pristupati toliko strogo i projektno. Nosim kad mi se nosi, ne nosim kad mi se ne nosi, kad se strga da nepopravljivosti bacim, kad znam da više nikad neču obući proslijedim... Veseli me i veseli me ne misliti. Mislim da se tim bavi ekipa koja nema previše drugih zanimacija. Znam da sam se ja time bavila kad nisam imala :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. znači misliš da je do životnog stadija? do slobodnog vremena? :)

      Izbriši
  4. Ja se intenzivno bavim mišlju svoj ormar raščistiti na ovaj način... Mislim da je to odlično za natjerati se imati samo zaista lijepe, kvalitetne i komade odjeće koji ti dobro stoje, a ne imati pun ormar krpica koje ne nosiš jer si ih zapravo bezveze kupio... Naravno, pričam o sebi, koja često kupujem (kupovala sam!;) nepromišljeno...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. slažem se. svaki put kad proroštam svoje police i odvojim dio za poklanjanje/doniranje, dobro se osjećam. i da, slažem se i s kupovinom stvari za bezveze- tog sam se riješila. promišljenost je dobra stvar...

      Izbriši
  5. Prvi put cujem, ne svidja mi se iako kad razmislim moja cjelogodisnja garderoba mozda ima i manje komada koje najcesce nosim, pa ni ne kupujem cesto robu, ali obozavam onu neodlucnost kada se moram spremiti a ispred mene cijeli ormar i nista za obuci :D
    vjerovatno bi me obuzeo osjecaj tjeskobe da ovisim o odredjenom broju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ozbiljno? imaš manje od 33 komada za cijelu godinu?
      je, neodlučnost je začin radnog jutra :))

      Izbriši
  6. ne da mi se brojat ništa, i ovakvi mi izazovi spadaju u kategoriju zajedno s onim listama za čitanje 100 knjiga od kojih su neke "bar jedan roman koji se dešava u srednjoj školi" (ni mrtva) i štajaznam, roman osobe koja ima inicijale poput tvojih. na prvu zvuči fora, ali zašto da si to radim ako ne moram? radije čitam što mi se čita. nosim što mi se nosi. i s vremena na vrijeme samu sebe natjeram da izađem iz komfort zone. to je zdravo, mislim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. super je izać iz komfort zone, čisto da vidiš što se još vani nudi.

      Izbriši
  7. meni se ova ideja ni malo ne svidja, i sve nesto mislim da je to onaj momenat nemam o cemu da razmisljam, nemam nikakve brige- pa eto smislicu sebi zanimaciju 33 komada po sezoni, i odjednom, eto ti hita! ne bi ja mogla da se opterecujem sad prebrojavam i odabiram 33 komada...

    OdgovoriIzbriši
  8. Na prvu mi zvuči zanimljivo, ali kad si razmislim - nit kupujem nešto puno odjeće, nemam random shoppinge kad nakupujem hrpu nečega što mi ne treba i ne stane u ormar, možda u nekoj sezoni nosim i manje od ova 33 komada, kod mene su većinom haljine pa je to odmah 2 u 1 samo po ljetu sa tajicama, zimi sa najlonkama, još bi ispalo da moram u shopping haha. Uglavnom kad kupujem gledam da mi ide uz druge stvari koje imam a sad ak se neš random zaleti, kao što Bitchy kaže - dobro je nekad izać iz comfort zone. Više podržavam bacanje onog što ne nosim - ne jednu sezonu već npr neke majičice koje su mi se nakupile u ormaru a više nisu moj stil i stoje mi već godinama. Uostalom kod nas su sezone poludjele pa ne možemo ni planirati nešto pametno - hladna kiša ljeti, +12 u ponoć jučer.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ovo s bacanjem što ne nosimo- ja otkad sam napisala ovaj prolazim kroz karderobu i rješavam se smeća :)

      Izbriši
  9. Ma bas odlican post i super diskusija ispod (odnosno iznad mog komentara).

    Mislim da je do stila, do vremena, samopouzdanja, lifestyle-a, kako se tko osjeca u svojoj kozi, i kako se i koliko tko zeli izraziti. C+B kombinacija mi se uvijek cini safe + classic, ali onda se nekako utopis u moru ostalih koji se oblace isto. Obozavam boje, ali se treba osjecati ugodno i self-confident da bi ih se nosilo kako spada. To je moje osobno misljenje. Mislim da se boje moraju nositi s ponosom i da ih se treba znati presentirati, kao i zivahne uzorke.

    Nikad nisam brojala komade odjece koje imam u ormaru, niti ih kupujem po 'modi' / aktualnosti/ popularnosti. Ne nosim ako mi je malo ili se stislo ili sam prerasla. S druge strane, ako je rucno napravljen ili spleten komad odjece, ne dam ga van ni za zivu glavu. Da cu si kupit par 'osnovnih' klasika pa onda kombinirati po potrebi, to da, ali volim i kupiti odlican komad na super snizenju, za koji znam da je klasika i da nikad nece izaci iz mode. Kupim kad mi sto treba (a i kad mi ne treba, ali mozda hoce uz nesto speciajlno) i kad mi nesto posebno sapuce (da absolutno ne mogu odoljeti) i onda znam da nisam pogrijesila. A accessories i slicno, to je opet drugi par rukava (uglavnom kad znam da je nesto dobar komad).
    Vidim da si napisala da te zanima kako to radi 'netko iz naseg podrucja'... javi mi se mailom ako te interesira da se dogovorimo o postu na ovu temu ili blisku varijaciju.

    I najbolje mi je kad si napisala kao zena koja nema vremena za gluposti i 'pizdarije' :-D !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala tebi na iscrpnom odgovoru!
      slažem se da je do više faktora. mislim da je puno lakše kad imaš osnove u ormaru, onda si možeš dopustiti "luksuz" traženja polako onog što želiš, bez kupovanja nepotrebnog...imaš mail ;)

      Izbriši
  10. ja u zadnje vrijeme nikako ne kupujem odjeću, kako godine prolaze, nakupi se toga, tako da mi se stvarno ne da...radije ću potrošiti na neku dobru knjigu...ja sam tip koji bi se izgubio da imam pretjerano veliku garderobu, ali opet 33 komada je nekako premalo...

    OdgovoriIzbriši

}, 10);