utorak, 20. siječnja 2015.

Haori (kimono) u mom ormaru/ Haori in my closet




Prošle godine sam otkrila čari internet šopinga, i već sam pisala o tome.

Jedna od stvari, koje nisu lijekovi ni kozmetika, je odjeća.
E sad, ne bilo koja odjeća. Ja sam si kupila dva kimona, ravno iz Japana.
Jesam, zaista :)

Postoji priča iza toga. Mislim da je zadnje dvije godine internet i pogotovo Pinterest preplavljen slikama kimona koje žene nose ljeti, nešto kao lagana ajmo reći jakna. I svidjelo mi se, ono što je Pinterest pokazivao, žene koje super kombiniraju svakodnevnu odjeću i kimona.
Onda sam počela malo tražiti po dućanima, i po netu, i sve što sam našla, bilo je od plastičnog poliestera. Prsti su mi pucketali po našim dućanima dok sam "svilene" kimone provlačila po dlanu, i nisam se mogla natjerati dati novce za to i odnijeti to doma.

Pa sam jedan dan otišla malo dalje, i na e bayu našla kimona. Prava, japanska kimona. Svilena.
Kimona su inače duga i u njima bih izgledala vjerojatno ko patuljčica, sigurno mi ne bi laskali figuri, jer plan je bio da ih nosim po vani, a ne od kreveta do kauča. No postoje kraće verzije, zovu se haori(ji). Haori je u biti jakna koja ide preko kimona, i ne veže se u struku. Nose ga i muškarci i žene.

Haori se razlikuje od kimona na koji sam ja mislila kad sam ga pokušavala kupiti. Prvo sam ciljala na ovako nešto:


Nažalost, kako ništa dobro nisam našla, internet me je pogurao u drugom smjeru.
Ovaj post lijepo opisuje haori i nudi par primjera kako izgleda- na vješalici. 
Ovdje je dobra definicija, ako vas zanima.
Kroz prošlo ljeto kupila sam dva, nakon prvog sam se zaljubila i naručila još jedan. Napravljeni su od teške svile i trebalo mi je malo vremena da se naviknem kako stoje na meni. Kako se ne vežu naprijed ničim, haori ležerno "visi", dok su rukavi široki četverokuti s prorezom pod rukama, tako da zaista nije vruće u njemu, Meni je trebalo neko vrijeme da se naviknem na toliko nabora tkanine sa sebi, ali kad sam se naviknula, počela sam uživati u svojim novim jaknama.
Po mom mišljenju, dominiraju outfitom i druga odjeća i nakit ne trebaju privlačiti pažnju.
Crni sam nosila ovu jesen na jednu svadbu, nosila sam ga povrh haljine kao jaknicu i super je ispalo.

Već neko vrijeme pokušam poslikati moje divne haorije, zahvalite zimi i ovim sivim danima, ovo je najbolje što sam uspjela izvući.
Bež haori je blijedožute boje, sa sitnim listićima/cvjetićima po sebi, i divno stoji (vjerujte mi na riječ). Ja nemam baš jakni/haorija/ičeg kaputastog u nekoj svjetlijoj boji, uglavnom su zagasite boje na mojim jaknama i sakoima, i ovo je takvo osvježenje. Haori ima puno tkanine, puno nabora, i tek kad se raširi na krevet, vidi se koliki je.


 Ova gomila nečeg crnog na vješalici (svjesna sam kako izgleda na slici) je crni svileni haori, s izvezenim motivima po sebi. Osvijetlila sam koliko sam mogla da vidite ukrase na tkanini, nadam se da se vidi. Super je za zaogrnut se ljeti dok ste vani (to je bio moj originalni plan prošlo ljeto, osim što nisam puno išla navečer van jer lila kiša većinu ljeta). No odlično je poslužio za svadbu jer je taman svečan za zaogrnut se i biti u tome vani, kad pola svadbe izađe zapaliti, pa im pravite društvo.



Ovo bi bio moj iskorak iz comfort zone, nešto novo i drukčije  i po boji i po kroju.
Dobro je ponekad unesti i nešto drugačije u život :)






Last year I've started buying stuff online.
One of the things, that are not medicine nor cosmetics, is clothes. And not just any clothes- I've bought two kimonos, right from Japan!
There's a story behind this Japanese purchase: last year or more the Internet and especially Pinterest are full of pictures of women wearing and combining kimonos with everyday clothes.
but when I started the search, nothing in stores looked alike. Or if it did looked similar, it was made of the wrong fabric. so i turned to the Internet, and finally, one day, I've found a pure silk kimono in Japan.
At the end I bought two, one beige with perfect little leaves, and the other one is silk.


It took me some time to get used to them. They have a lot of fabric, their sleeves look different on me, and actually they look elegant enough not to wear anything else attention seeking with them.

Here are the pictures, I know it is a crappy quality, but we have no sun light here and everything is grey for weeks.

These haories (short jackets that go on top of kimono) I'm planning to wear as jackets. the plan was to wear them last summer, but last summer it rained most of the summer, so I'll have to wait some more.

4 komentara :

  1. Pa ovo baš zgodno izgleda, mislim da sam oduvijek tražila ovakav odjevni predmet! :-) Sad sam malo išla istražiti, dopada mi se jako.
    Super ideja, Zuba!

    OdgovoriIzbriši
  2. divni haoriji, posebno mi se sviđa onaj prvi...za drugi vjerujem da je isto jako lijep, ali uvijek me na prvu privuku svijetlije stvari, iako naravno crni komadi su nužni i korisni u svakom ormaru.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala. crni treba vidjeti uživo da se vidi raskoš :) a ovaj bež je i meni krasan :)

      Izbriši

}, 10);