petak, 27. veljače 2015.

Kako se ugrijati preko zime?/ Things that keep you warm in winter

S obzirom da je ova zima baš lijepo hladna, imam ove godine priliku iznositi skoro svu zimsku odjeću. I čizme i šalove i kape, samo rotiram (i ponekad se začudim, jer neke stvari već zaboravim da imam).
Bez kape gotovo da i ne idem van, čudo jedno kako sinusi mogu preodgojiti čovjeka.

No na stranu obuća i kape, ne bih ja preživjela zimu da tu nema slojeva ispod odjeće.
Da mi je netko rekao kad sam išla u srednju školu, da ću se slojevito oblačiti, umrla bih od smijeha. Sjećam se da sam cijelu srednju školu ( a pješačila sam, i to dosta, do škole i nazad) nosila traperice, obične sokne, marte i gore neki debeli džemper. Bez potkošulja, donjih majica, bodija, bilo čega što grije.

Ljudi moji, kako se stvari promijene. Razlika između mene sa 16 i mene danas je u lijepoj hrpici robe koje nosim ispod odjeće, a koja me spašava kad je ovako zimsko vrijeme.
Eto stvari koje meni pomažu da se ne smrznem.




This winter has really been nice and cold, and I have the opportunity to wear all my winter clothes. And boots and scarves and caps, I rotate them. I almost never go out without a cap, interesting how sinuses can change someone's behavior.

But, caps and scarves aside, I wouldn't survive without layers and layers of clothes.
If someone told me when I was in high school (and I was walking to school, and it took mi pretty much time), wearing only jeans, Dr. marten's boots and a sweater, no layers beneath, that I will be wearing layers later in my life, I probably couldn't had stopped laughing.

Oh, how things change. The difference between the 16 old me and me today is in a pile of clothes, which I wear in cold season. There are some thing s that really help me get though the winter.




1. Grilonke, guste najlonke, čarape.
Današnje najlonke su napredovale koliko i ostatak civilizacije, pa griju čak i kad nisu debele, zadržavaju toplinu a elastične su. Meni su jako drage 200denske od bambusa i one s visokim udjelom pamuka. Nosim ih na suknje i haljine, a ako je zaista jako hladno, povrh njih obučem vunen ili pamučne dokoljenke i čizme.

1. Tights and socks.
Nowadays tights have developed as much as any other part of civilization, so they can keep us warm even if they're not thick. My favorites are bamboo tights, 200 den, or the ones made of cotton. I wear them with dresses and skirts, and if it is really that cold, I put knee length socks on top of it.



2. Uske tople hlače. Traperice su mi oduvijek hladne, prehladne za zimu, a ne mogu nositi grilonke na traperice, smeta me to. Imam nekoliko uskih, rastezljivih toplih hlača, s lastikom gore.
Griju noge, nema prostora za hladni zrak. Ovo je toliko dobra investicija, preporučila bih svima.
Možda se ovo zove i tajice- moguće- mada su predebele i imaju prave šavove i po meni, ponašaju se kao hlače.(slike su iz arhive)

2. Skinny warm trousers. Jeans are, in my opinion, too cold for winter, and I just can't wear tights and jeans together- it itches. So I have a few of these tight, elastic trousers. They keep my legs warm and don't let cold air in. They may look like tights, but they are actually trousers.

3. Donje majice. Ne mogu baš napisati potkošulje, jer ne nosim samo njih. Ali uvijek ispod košulja, haljina i majica nosim usku, dugu, rastezljivu majicu kratkih rukava ili na bretele. Ponekad nosim dvoje kratkih rukava, i kardigan povrh. Zaista ovisi o situaciji.
Ali meni te donje majice tako fino griju bubrege, plus upakiraju cijelo tijelo pa odjeća ne zapinje na koži i manje se gužva. S druge strane, kad ih nosim preko ljeta, kad se i znojim, one će upiti.

4.Ono što ne nosim su bodiji i korzeti, nikakvi. Znam žene koje su kunu u njih, uvijek griju, uvijek pokrivena leđa- sve to stoji- ali meni je kopčanje boija i korzeta jedna od gorih stvari. Ja se ne znam zakopčati, i par puta kad sam im dala šansu, obično ih izlazila iz wca raščupana i zadihana jer jednom rukom držiš ostalu odjeću a drugom loviš dva kraja koja se bore da ih ne spojiš, a one vražje kukice nije smislila dobronamjerna osoba!
Svaka čast curama koje se s tim snalaze, rađe ću nositi grilonke do ispod cica.

5. Relativno novo kod mene su stezne haljine i kombinei. Počela sam ih nositi prvenstveno na haljine koje su prozirnjikave, pa zato da bolje padaju na tijelo, a onda sam otkrila cijeli svijet steznih stvari koje baš lijepo upakiraju, a osim što upakiraju, griju preko zime.




3. Camisole. Not always camisole, but t shirt as well. I always wear some kind of  t shirt/camisole under my dresses/ shirts. The good thing is they're elastic and hold the whole body tight.

4. One thing I don't ever, ever wear is a bodysuit or corset. I just can't. I know women who love them, but they're too complicated ( for me) to take on and off, and when I tried them, I usually looked messy  trying to buckle things up.

5. A relatively new thing in my life are clamping dresses, that keep the body shape and keep me warm. At first they were meant to be worn with see through summer dresses, but at the end I wear them even in the winter.


A vjerujem da i ovako nešto grije (mada nemam. još.)/ I believe this one keeps the body warm, too.

Lidl je imao ovakve stezne, jako sam zadovoljna/ The Lidl store had such clamping dresses


6. I za kraj, nešto što sam tek otkrila, al planiram malo prošetat po netu i naručiti, to su grijači za ruke ( hand warmers), koji se obično stave u džepove i griju vas dok ste vani. Naravno, postoji miljon opcija, uključujući i metalne kutijice u kojima ih držite :)  Ovo je tako divna ideja.

6. At the end,something I only recently discovered: hand warmers. What a great idea!
Do you have anything to suggest, hot to keep warm till the spring comes?

Kakvi ste vi sa zimom? Je li vam se promijenilo oblačenje s godinama? Imate li što za preporučiti?

Broj komentara: 18 :

  1. umrla sam na ove grilonke do cica :D
    ja baš volim bodije, nije mi problem kopčati, doduše ne nosim stezne jer imam fobiju od stvari koje me stišću, i ako je baš stezni, stezni onda ne mogu, odbija me. tako da su dovoljno veliki da ih zakopčam bez da umrem, ne rolaju se i ne opale me po faci :D
    potkošulje ne mogu jer sam debil za složiti ih u hlače. majice na bretele koje imaju elastina još i da, ali pamučne potkošulje mene vječito žuljaju, gužvaju se, izvlače...

    mene su jajnici naučili zašto slojevito oblačenje, kao i zašto poštene cipele. kad je pao ovaj zadnj snijeg, vidim neki par, hipsterske uske kratke hlače, stopalice i platnene tenisice. proradi mi majčinski instinkt, dođe mi da ih nalupam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. mene pamučne potkošulje podsjećaju na djetinjstvo, kad sam ih morala nositi, a mrzila sam ih. i uvijek su se gužvale i niam mogla do njih jer sam imala još 5 nametnutih slojeva na sebi. sad imam uske, baš idu lijepo uz tijelo i upakiraju trup, i još su duže tako da mi nikako leđa nisu gola.
      mislim da smo već negdje pričale o obući i što sve ljudi nose po zimi. ja kad vidim kratke jaknice, one iznad struka, usred hladnoće..dođe mi da im prebacima dekicu preko ramena. moguće da projiciram, možda njima zaista nije hladno. ali praktički si ne pokriješ ništa a temperatura je ispod nule.

      Izbriši
  2. grije me trčanje za dječurlijom i trčanje po kući i oko kuće općenito. u uredu se onda, dok kolegica sjedi u vesti i zamotana dekicom, ponekad raskomotim u kratke rukave. ali sam se zato smrzla nedavno na terenu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. moji radni uvjeti su takvi da jako često prelazim iz hladnih u tople prostorije. taman se naviknem na jednu temperaturu, i odlazim u drugu. tijelo nije baš najsretnije i ponekad se ponaša ko pokvareno grijanje u autu. kolege u uredu isto mogu utjecati na oblačenje, sjećam se perioda kad je letilo perje oko grijanja i na koliko mora biti.

      Izbriši
  3. Jako si slatka :)
    Potkošulje nosim uvijek, osim ljeti, jer ne podnosim gola leđa, i volim svoje bubrege.
    Ali meni ova zima nije uopće bila hladna, dapače, zadnje 3 godine nisam kapu stavila. ..a također sam u zegeu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jab rekla da različito doživljavamo zimu :))

      Izbriši
  4. Ove jastucice sa gelom sam imala prije jedno 15-ak godina, to je tada bio hit medju skijasima :D Super su.
    A preko zime, slojevito, deeebele carape, vesta, sal, nesto preko usiju i kaput.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja imam takve, veće, za upale i ubode i glavobolju, iz Müllera. pogledat ću tamo imaju li možda i manje

      Izbriši
  5. Sve to (samo bez steznika) ponekad i duplo :)) Umem ja preko grilonki helanke pa pantalone :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. e ovo ne bi..nikada! mene sve krene svrbiti kad nosim grilonke ispod nogavica..baš se unervozim.

      Izbriši
  6. obavezno potkošulja, gaće za duboku vodu :)), grilonke - sve da fino udobno stegne, dakle da dijelovi ne landaraju haha, ali da sam slobodna da se nesmetano krećem.
    obavezno kapa - sinusi, glava i to
    ne volim šalove, ali nosim.

    sa godinama mi se promijenilo svašta. prije sam izlazila u minjaku i taknim hulahopkama na -10, sad bih vjerovatno dobila upalu svega da to uradim.

    preko grilonki nikad ne bih obukla helanke pa onda pantalone jer mi to odmah probudi ptsp od rata, pa po cijenu da mi je zima. debeli džemperi - isto ratna trauma, niti ih imam, niti ih nosim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kad sam skužila da će mi sinusi biti slaba točka, odustala sam od nenošenja kapa i počela ih birati ko asesorajz. sad bome imam kapa :)
      no vidim koliko sam postala komotnija po vrsti odjeće i obuće, nije samo do minjaka i laganih najlonki koje više ne nosim, moja zimska obuća je pofutrana, potkošulje su dio ormara, i normalno mi je nositi slojevito. debeli džemperi mi ne odgovaraju životnim uvjetima, više mi paše par slojeva tanje odjeće. u njima se ionako osjećam ko medo, jer to je šivano/pleteno za nekog tko ima oblik kvadra.

      Izbriši
  7. Cele zime nosim grilonke ili uske termo helanke. Naravno ves majica je obavezna. I nikad nisam imala problema sa hladnocom, cak nekada mi se desavalo da mi bude i toplo u nekoj prostoriji. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa ako nosiš cijelu zimu tajice ili grilonke, nema kako da ti bude zima :))

      Izbriši
  8. i ja se oblacim slojevito i onda samo sto se ne gegam okolo ko bundeva. Prirodni materijali, pa da ako se i oznojim jer mi je pretoplo a nemam se kamo 'skinuti' i staviti visak slojeva, makar sam sigurna da necu 'lijepo mirisati'. 2010 sam zavrsila s divnom plucnom infekcijom, i od onda sam sanjala musku north face jaknu. I konacno sam kupila novu sa soldicima koje sam dobila na Bozic. Skupa, ali zlata vrijedna, super investicija. Ovdje kod mene na ravnici kad zadere s Arktika ubundam se ko medo i uopce mi nije zima. Nije jos -40/50 st. C, a meni super kao u uterusu!

    A kako sam i ja balkansko deriste, cuvam jajnike, bubrege, cice, guzice i sve zivo. Tim vise jer mi je uvijek zima. A da vidis ovdje cura kad izlaze van usred zime, teska 'golotinja', obucene u vecernje haljinicce, tanke ko najlonska vrecica, sandale i dodje mi da ih nalupam sve redom! A ocito se prave Englezi! ;-) ;-)

    I evo ti jos malo MASH slojeva: https://www.youtube.com/watch?v=_hXApxE2bJU

    OdgovoriIzbriši
  9. ako ne vidis link odi na youtube i trazi mash episode long johns

    OdgovoriIzbriši
  10. Isti slučaj i sa mnom, nekada sam se "luftirala" na mrazu, zato sada nadoknađujem zimsko utopljavanje. Ovi steznici su dobra ideja, baš bi mi pomogli neki put.. mada pokušavam prvo da malo sredim kilažu pa da ostatak viška možda utegnem... ;))

    OdgovoriIzbriši

}, 10);