utorak, 24. veljače 2015.

Kiša i promet/ Traffic and the rain

Ne znam jel tako u drugim (većim) gradovima, u Zagrebu, kad padne kiša, kao da nikad dosad nije pala.
Promet se pretvori u kaos.
Sva su raskršća puna, kad trebaju i kad ne trebaju biti.
Nema nekog razloga za to, ne pada kiselina s neba niti padaju ćuskije, ali nema mrtve šanse da u uobičajenog roku dođete do točke B.

I tako sam ja danas ostavila dobrih sat i nešto na vožnju širokim avenijama, na kojima su se svi ponašali ko da im je netko platio  da se ponašaju "čudno".
Svuda su bile prometne nesreće, na putu do posla gledala sam u taxi koji je stajao okomito na svoje trake, polurazbijen.

Eh, da je to bio jedini taxi danas.
Da sad ne objašnjavam u detalje, jer niste svi u Zagrebu, zamislite kišan dan i sve aute svijeta na cesti kojom vozite.
Tolika je gužva da, iako vam je zeleno, stojite na semaforu jer je raskršće ispred vas puno, i još povrh toga, neki auti se pokušavaju ugurati, kao da je to zadnji vlak za bijeg iz gorućeg nebodera.
I čekam, i napokon opet dođe zeleno, i uleti mi taxist (ne onaj razbijeni), odnekud gdje je bilo crveno, oduzme mi prednost i stane na križanju kako bi pustio klijenticu van.

Ja sam inače smirenije stvorenje.
Trubila sam dosta dugo. Onda sam napokon zaključila da od tog nema kruha, pa sam razmišljala što bih mogla.
Mogla bih mu razbiti auto, razmišljala sam. Ok, morala bih izać na kišu, otvoriti vrata dok drugi auti jure, otić do taxija (nije da je bitno, al je Cammeo) i lupit ga ne znam točno čim. Cipelom? Smočit ću nogu.
I kako bi to izgledalo? Histerična žena cipelom mlati zadnji kraj cammea dok joj sto auta iza trubi i skida sve po spisku? Nemam baš spremne cigle u autu za ovakve situacije (mada nije uopće bezveze ideja).

U jednom trenutku klijentica i vozač cammea su se ispričali do kraja i frajla je izašla (grozna sam, znam), a sve nakon taxija je bilo još gore. Gradski busevi koji su blokirali skretanja, auti koji su se ubacivali ko nespašeni, auto koji nije vidio biciklistu na prijelazu i pokupio ga.

Ima tako teških dana u prometu.
Rado bih da u takvim danima taxisti ne pilaju tanke živce ponašajući se ko da je cesta njihova, Zagreb zaista nije New York- i nadam se da tamo bar više poštuju pravila.
Rado bih da se bicikliste više pazi, stradavaju ko muhe, a isto su sudionici prometa.
Rado bih da ne moram se ovako ispuhivati nakon kišnih dana, ali ima dana kad ni ja ne uspijem iskulirati sve gluposti po putu.

Kakvi ste vi u prometu?
Dođe li vam koji put da izađete iz auta/tramvaja/busa i obračunate se s drugima u prometu?




*************
I don't how it is in your town, but in Zagreb, when there's rain, drivers act as if it had never ever rained before.
The traffic turns into chaos. All intersections are full when they should and when they should not be full with cars.
There is no obvious reason for it, it is not unusual to have rain, people are used to it, but somehow everything changes and traffic dynamic becomes..different.

So, today I spent more then an hour driving along wide, usually well organised avenues,  and all around me I could see some traffic accidents and crashed taxis.

If only this was the only taxi I saw today.
No. no.no.
On my way home from work, I ran into a mentioned traffic jam. In one moment one taxi driver materialized himself in front of me and decided to stop and let go the client almost in the middle of intersection, on a zebra.

I acted as a hysterical person and hoked for a while. I one moment I was thinking about stepping out of the car and going there, and possibly hit the driver with my shoe.
Which would make my foot wet, since it rained. And beside the rain, what could I do with a shoe in my hand? And it would seem a bit inappropriate, I know. And other drivers could hit me, I know that too. I mean, I'm not that crazy everyday, it just made me angry how people use the situation and act as they will, not caring about other people in traffic.

And this is not New York-  and hopefully drivers there act more carefully.

Later on my way home, I saw a car hitting a bike, many cars driving as if there's no tomorrow, changing directions and not looking around.

It was a hard day.I wish I could step a few steps back in such situations and not react, but it is not always possible to be so objective and neutral and disciplined.

Do you have such traffic adventures? And is it different where you live?

Broj komentara: 28 :

  1. Isto je tako i u Beogradu, ljudi se ponasaju kao da je pala atomska bomba, a ne kisa ili sneg.. :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Uh, bolna točka, Zubo! :-) U Sarajevu je tako i bez kiše... Eto, imaš izvještaj i iz drugih zemalja ex - Yu.. :-)
    Htjela sam te pitat, vidjela sam da si naručila neko sjeme rajčice.. odakle?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pazi ti, mi sve neki odlični vpzači, a čim zapada, kaos na cesti :)
      sjeme je Kina, e bay, evo već je proklijalo, mogu ga (zasad) preporučiti. uzela sam ljubičaste i žute rajčice.

      Izbriši
  3. gotovo svakodnevno mi bude žao što nemam tenk pa da samo prijeđem preko takvih idiota :D a što psujem....za 3,5 km koliko imam do posla ponekad ispsujem nečiju mjesečnu kvotu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. možda da počnem promet gledati kao terapiju, pa do doma dođem mirna?

      Izbriši
    2. Kako je Leeloo ovo lepo srocila :))) Dodajem Skoplje na spisak i bacam hejt na bicikliste koji se u datom trenutku ponasaju onako kako samo njima odgovara..pa, majku mu, resi se a ne cas na ulicu cas na trotoar a biciklisticka traka zvrlji prazna..

      Izbriši
    3. i inače su mi favoriti, ali pogotovo kad je kiša i pola stvari jedva vidiš, vozači koji skreću bez žmigavaca. što koji klinac ja imam znat kam on ide?

      Izbriši
  4. Moram priznati da sam vec zaboravila te Zgb guzve!Ovdje toga nema,osim mozda ljeti bas u samoj spici sezone,e tu bi se vec dala ocitati bukvica biciklistima,motorima i ludim Talijanima:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. daa, tebi je dolje drugačije, jelda? :)) slažem se da motorići znaju biti problem, vozači motorića (ili kako se to već zove) koji misle da se baš svud mogu provući, da za njih pravila ne vrijede i da su besmrtni. scimam se kad vidim kako se voze u natikačama i bez kaciga, i s mobitelom i s malim djetetom iza.

      Izbriši
    2. Definitivno je drugacije!Pa na cjelom otoku nema semafora:-)Da,ovi turisti koji se vozikaju na tim skuterima,uredno u japankama,i u kupacim gacama/badicima,(pa recimo moram gledat polugolu guzicu od neke kokosi dok se vozim iza nje) i sa selfie stapovima me momentalno raspizde,uh evo ja se i sad razljutila cim ih se sjetim.Zato sad uzivamo!

      Izbriši
  5. Beograd, ne pada kiša, u saobraćaju sve lud do ludog, ozbiljno razmišljam da se više ne vozimo kolima po Beogradu....Nego lepo busom ili pešaka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jel ima u Beogradu još uvijek trolejbusa? Pješice je super stvar, za prihvatljive udaljenosti. Nemaš problema ni s gužvama ni s parkingom, slažem se.

      Izbriši
  6. Zivim na jednom od najvecih raskrizja u Zagrebu (i savrseno sam zadovoljna tom cinjenicom) ali promet kisnim danom je uzaaaasan! Jos ako padne jaca kisa, semafor prestane raditi a onda tek svi zaborave citati znakove i voziti. Dodajem na popis posebno milo vrijeme zvano rush hour kada vjecito jedni te isti ljudi voze istom cestom 5 dana u tjednu u isto vrijeme i svaki put nastane kolaps i kaos i trubi se do mile volje kao da ce to ubrzati semafor. A vozila sam jedino po BGu kisnim danom i upozorili su me da pripazim ali sam se snasla :) mrrrvicu ludje nego u zg ali vrijedno iskustvo ❤

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. razlika u vožnji Zagrebom u ostale dijelove dana i rush hour je...to treba probat.
      isplati se ranije ili kasnije krenuti, i doć brže na odredište, jer ovdje se vozi u velikim valovima. mislim da bismo se spasili gradskom željeznicom.

      Izbriši
  7. Ajme Zubo, i ja jučer oko pola 5 zaglavila u zagrebačkom prometu (nisam ova iz taxija hehe), i trubila sam da:))

    OdgovoriIzbriši
  8. Iako je manje vise u svim gradovima tako kada padaju neke elementarne nepogode s neba, ali Zagreb je valjda specifican po tome jer je veci od svih ostalih gradova kod nas. Meni takodjer nikada nije bilo jasno zasto tramvaji kasne i po pola sata samo zato jer je pocela kisa, kako se odjednom stvore kolone i sto je ustvari drugacije nego kada kisa ne pada.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. uvijek kad dođem u druge gradove autom ( ne u Split, mislim da je Split po nervozi tu negdje kao i Zagreb), vidim koliko se ležernije vozi. Vozači lagano kreću na zeleno, lagano koče na žuto, a po sebi vidim da sam nabrijana i već bih ja prošla taj semafor jer je već 5 sekundi zeleno a ovaj ispred mene se teli.
      Nisam stekla dojam da je takav kaos kad je kiša ili snijeg, ali mislim da je to zato što je promet u startu slabiji, pa nema točke pucanja. Plus, auto u zagrebu često nemaju zimske gume (jer kad će ovdje pasti snijeg), pa kad zapada, ljudi su iznenađeni ;)

      Izbriši
    2. Jako sam se pronašla u tvom postu :)
      U Zagrebu je situacija naprosto takva, da kad započne makar lagana kišica, pola vozača počne voziti ultrapresporo, a druga polovica ko divljaci. I eto ti 3.14zdarija.

      ALI! Nikad, nigdje i svim (ne)uvjetima, ne podržavam teljenje i kravljenje. To bih kažnjavala samo tako! Gospoda koja si odmaraju nogicu pa drže mijenjač u leru i onda dođe zeleno, pa ajmo lagano u prvu, pa zapne, pa povuci potegni i krene konačno on (da, u zgu imam puno više išjuz s mužjacima za volanom) i nitko drugi ni ne stigne proći raskrižje! Uf...

      Izbriši
    3. Zanimljivo je kako obično ljudi imaju "Žena za volanom!" reakcije, a ogroman % prometnih uzrokuju muškarci :)

      Izbriši
  9. fascinira me to s kišom, jer čak ako i ne pada dovoljno da čovjek otvori kišobran, na cestama je kaos. i vlakovi odmah kasne barem 20 minuta. o taksistima mogu napisati zasebni post. iako imam daleko gora iskustva s taxi-zagrebom. mislim da za raditi tamo moraš pasti na psiho testu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja ne znam zašto međugradski vlakovi jednostavno ne produže vrijeme trajanja puta, priznajmo si da ne znaju doć u zadanom terminu na odredište. kad je kiša, ko da kiša istopi tračnice, poznato mi je. što se tiče taxista, meni je cammeo uvjerljivo najopasniji, jer (moje iskustvo) zapošljavaju dečke s 18 godina koji su jučer došli u grad, ne znaju ulice, ne znaju koje su jednosmjerne, i za svaki klinac pokušavaju otići na obilaznicu.ja se ne osjećam sigurno uz njih.

      Izbriši
    2. meni je svega jednom došao neki zbunjeni tako, ali sam mui rekla kojim putem da vozi, pa je sve bilo ok. više me bilo strah jer je imao neke jako debele cvike, kao da ima dalekozore s krilcima na glavi :D rekoh, ako ovaj vidi cestu uopće...

      Izbriši
  10. Isto i u Novom Sadu. Tih dana pozelim da ne vozim, jer obicno budem nervozna od svih agresivaca u saobracaju. Sva sreca da sam u centru, pa dosta toga i mogu peske. A nervira me jos sto ovde i kad je lepo vreme a kisa, i centar bude pust. Cak i kad sipi kisa, odmah se svi sakriju. Kao da ce se istopiti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ah, kod tebe bježe od kiše. kod mene se prepadnu ko srne pred reflektorom :D

      Izbriši
  11. uff, taxisti nisu normalni ali doslovno. Ovi iz cammea, bar u Osijeku, jure uvijek. Lijepo vrijeme, ružno vrijeme, sunce, kiša, snijeg.. došlo mi je milijun puta da izletim iz auta i obračunam se s njima. Takvim ponašanjem ugrožavaju druge vozače a osim toga i suvozače koje prevoze od točke a do točke b. Ne znam hoće li se ikada situacija s njima smiriti..ne voze po propisima, uletavaju u škare, svjesno ugrožavaju sve druge..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne znam što bih ti rekla. ovdje se ponašaju kao da za njih ne vrijede ista pravila. mislim da me od svih stvari najviše smeta njihovo stajanje na sva 4 na pješačkim prijelazima, da pokupe/ostave nekog, dok kolona iza njih stoji. vjerujem da im je u interesu biti brzi i djelotovorni, ali zaista jako jako često uopće nisu fer vozači.

      Izbriši

}, 10);