nedjelja, 15. veljače 2015.

Gljive lisičice s prosom/ Chanterelles with millet


Ovu jesen dobila sam lisičice. Moje znanje o (jestivim) gljivama uključuje vrganje, šampinjone, bukovače, i lisičarke. Ovo je kao lisičarke, osim što su lisičice:) Prepoznatljive su po  intenzivnoj žutoj boji.
Zaboravila sam na njih, ležale su na sigurnom, smrznute u dubokom cijelu jesen, i tek neki dan sam ih spremala za večeru. Meni je šteta takve gljive spremati s mesom, one imaju dovoljno intenzivan okus (a i proteini su, pa je obrok cjelovit) da ne trebaju meso da ih zasjeni, samo sam razmišljala s čime da ih spremim, a da nije klasični rižoto. Na kraju sam se odlučila za proso.

Ne znam koliko su glive zastupljene u vašoj kuhinji, mene baš vesele mada ih i ne jedem tako četo, najviše zato jer ih zaboravim kupiti. Jednom kad budem imala više vremena (gledam u budućnost i tamo negdje oko 70. vidim penziju) možda odem u gljivare. U našoj prirodi ima toliko samoniklog bilja, ne mislim samo na ljekovito bilje, nego na trave od kojih se može pripremiti odlična salata i prilog jelu, puno toga je već poluzaboravljeno ili se krivo bere (sjetimo se medvjeđeg luka, koji ljudi često krivo identificiraju pa završe u crnoj kronici), ali uz potrebno znanje, mislim da bi prehrana bila obogaćena a uz to dolazi i gušt pronalaženja i ubiranja hrane izvan sigurnosti klasičnog dućana.

Nisam puno maltretirala gljive. Na ugrijano maslinovo ulje stavila sam dinstati luk, na to dodala lisičice i pustila da se krčkaju. Kad su omekšale, dodala sam komadiće smrznute rajčice i sol, papar, kurkumu i crvenu papriku, te na to dodala proso kojem treba manje od 10 minuta da omekša.
Dobra je kombinacija, proso je dovoljno nježnog okusa pa lisičice dominiraju, a one su fine i ukusne.
Priprema je brza, trebalo je oko pol sata. Jedino mislim da gljive nije mudro podgrijavati, pa ovo jelo pojedite u komadu.  Osim toga, vjerujem da su gljive dobar izvor proteina osobama koje se hrane vegetarijanski, i onima koji ne konzumiraju meso iz bilo kog razloga.
Imate li još koju gljivu za preporučiti? Kako ih vi spremate? Kako vam se ovo čini? Jeste li jeli kad lisičice?



Last fall I was given thee chanterelles. My knowledge regarding mushrooms is not that big, and I admit this was the first time I had an opportunity to try try these beautiful, yellow mushrooms. I was told not to mix them with meat, and mushrooms are proteins, so you don't really meat in the meal.
I've decided to add millet instead of usually rice used with mushrooms, because I needed a change.

The recipe is quit easy: preheat olive oil, add some onion, and then put chanterelles. Let them get soft, and add millet, salt, pepper, turmeric, red paprika. I also added frozen tomatoes (from my garden). IT takes about 30 minutes to prepare this meal.

Chanterelles are not well know here in Croatia. People usually here eat  boletus, champignon and oyster mushrooms. But there are many more types that are eatable. Besides mushrooms, there are many herbs and plants that could provide us food, from teas to salads. We only need to learn what it good to be eaten.

Mushrooms are good options for persons who don't consume meat (vegetarians, vegans) or simply wants some change in the kitchen.

So, do you have any mushrooms to recommend? What's your favorite?

Broj komentara: 14 :

  1. ja volim gljive, rijetko kad ih kupimo, jer otac cesto donese iz sume, ali samo one poznate lisicarke i vrganj i bijele gljive(ne znam tacan naziv), ali kaze ima toliko raznih u sumi, al kad slabo poznajemo koje su jestive a koje ne, to je steta, mnogo su ukusne, i tako su lijepa jela sa gljivama, i meni su nekad ukusnije od mesa, a za bukovače znam tek 2 godine, nenormalno ukusne, i lijepe za sos, mmm =D
    Amina <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, trebalo bi naučiti koje su jestive, i krenuti :)

      Izbriši
  2. Lisičarke su moje najdraže gljive na cijelome svijetu!!! Zamirisale su mi sa ekrana, mmmmm.... :-)
    Ja ih jedem sezonski skoro svaki dan, jer meni nisu iste kad se odlede..a pripremam ih najjednostavnije s malo luka i putera... i to je to...
    Planove za penziju dijelimo, haha..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa odličan nam je plan za penziju! :)

      Izbriši
  3. Nisam nikada cula, a ni jela ove simpaticne zute gljive. Iako jako volim gljive i cesto ih spremam na sve moguce nacine, jos uvijek nisam eksperimentirala dalje od onoga sto se moze kupiti u trgovini i koji put znaju zalutati i neke nabrane gljive, ali uglavnom ih najvise volim u rizotu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovako kad kažeš "simpatične žute gljive", zvuči ko kad je Snjeguljica gledala simpatičnu crvenu jabuku :D
      al jestive su, evo još sam tu i tipkam!!

      Izbriši
  4. moji doma su veliki ljubitelji gljiva. klinka putem iz škole donese sunčanice i traži ih za ručak, a prošle sezone su nam lisičarke već izlazile na uši... vrganji i njima srodni - kako koje sezone. prošlog proljeća je bilo i smrčaka. u svakom slučaju, dobrodošla si u berbu čim krenu!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ranije nisam mogla da podnesem pečurke, a sad ih obožavam. I trudim se da ih pravim na razne načine... :)

    OdgovoriIzbriši
  6. nisam nikada jela ove i malo me sram priznati koliko malo gljiva zapravo pripremam...a nije da ih ne volim. Uvijek me strah brati ih (da ne završim u crnoj kronici) , a po trgovinama je izbor jako siromašan.
    Sviđa mi se kako si ih ti pripremila. Preso je uvijek odličan izbor i alternativa riži koja mi je već pomalo dosadila.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, proso je baš ok. nekako je rioža uvijek uz gljive, ali dobro se slaže i heljda i proso. ma gljive su nedovoljno iskorišteno gastro područje, slažem se.

      Izbriši
  7. Kad zatopli pa kad opet krenem na plac baš ću baciti oko dal ima nekih "divljih" gljiva. Moj gljivar (onaj najglasniji na trešnjevačkom placu) prodaje samo šampinjone.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);