četvrtak, 12. veljače 2015.

Vikend/ Weekend



Kao što vjerojatno i sami znate, prošli tjedan je opet padao snijeg. Možda ste čistili snijeg (kao ja) i nadali se da čistite pravi auto na parkingu, jer su svi izgledali jednako.
U prošli petak, uz vjetar i snijeg, veliki dio Zagreba je ostao bez grijanja, uključujući i mene. Tako da je čišćenje snijega zapravo dobro došlo, zagrije se čovjek dok prvo čisti staze oko zgrade, a nakon toga i auto.
Super su mi prolaznici, susjed i ja smo čistili u paru, ljudi prolaze i svako toliko netko ima potrebu reći nam "Kako ste marljivi!" ali nitko ne nudi pomoć :) To je valjda ta verbalna podrška koja dolazi u paketu s kauč solidarizacijom.
Prošli vikend prehodala sam u gojzericama i zimskim planinarskim hlačama, jer je snijeg bio do koljena i nije imalo smisla išta drugo staviti na noge.
Zagreb je bio dobro očišćen, dok je svijet izvan Zagreba izgledao ovako:



As you probably know already, last week we had snow again. Maybe you, like me, cleaned the paths around the house or hoped the car you are cleaning is yours. Because here, all cars looked the same. Big snowballs.
On Friday, with the snow and wind. And then a big part of Zagreb town lost central heating, including me. It was good to go out and help cleaning the paths, it kept me warm.
So the last whole weekend I spent in my hiking pants and shoes, because nothing else couldn't help.
Zagreb was well cleaned, and at the same time, town near Zagreb looked like this:


Što je, opet, isto dobro, jer kako je vjetar prohujao kroz druge dijelove države, ovo uopće nije problem. Inače, paše mi kad padne snijeg, sve utihne, svijet kao da upadne u vatu, zvukovi prigušeni, sve je čisto i ljudi uglavnom pričaju o snijegu a ne o politici i drugim manje zabavnim temama.

U nedjelju sam otišla do centra, bilo je hladno i puhalo je i centar je bio skoro prazan. U zadnje vrijeme u centru sam rijetko, makar je to odlično mjesto za kave i šetnju. U Tkalčićevoj ulici, ako ne znate ili se spremate tek ići, postoji ovaj spomenik. Nekad prije ova ulica bila je poznata po prostitutkama, i ovo je spomen njima, djevojka ogoljenih grudi stoji na prozoru i čeka klijente.
Žao mi je što ništa ne piše pored spomenika, ne znam je li do neokonzervatizma koji pokušava biti dominantan na ovim prostorima, ili se ne smatra potrebnim išta napisati.



Which is, again, ok, since the wind blew much more in some other parts of the country, and pictures like this one were quit ok for the winter period. And while there is snow, everyone is talking about it, and less talking about politics and similar not funny topics.

On Sunday we went to a Zagreb center for a coffee.I don't go there often, but when I do, I like to wander around and enjoy the buildings and atmosphere.
In Tkalciceva strees there is a statue, a monument of a prostitute, a girl on the window. This street was formerly know ( a century ago) by prostitutes who lived and worked there. I like this monument, somehow it survived the neoconservative atmosphere which is very loud last few years here,
Maybe it is because there are no information on the statue, so a lonely wanderer couldn't tell what it is about. 




Trg, kao što rekoh, skoro pa prazan. Ja i ban i njegov konj, najhrabriji :)
 Main square, as I said, almost empty. Only me, ban and his horse. We were the bravest :)

Ilica u sumrak. Nema ni tramvaja, samo vjetar. Zagreb inače nije ovako prazan.
It was sunset already, no trams, just wind. Zagreb usually doesn't look so empty.
I za kraj, hotel Esplanade u sumrak. Esplanade je otvoren davne 1925. godine, kako bi pružao luksuzni smještaj putnicima Orient Expressa. Sad sam išla malo guglati Orient Express, kaže gugl da je na početku vlak vozio od Pariza do rumunjskog grada  Girugiu, ali da je to luksuzno putovanje najčešće bilo od Pariza do Istanbula. Znate šta? Ja bih se tim vozila. Vlakovi su mi super (na stranu stanje željeznica danas), i bilo bi krasno proći Europu tim vlakom. A kakvi bi se tek postovi dali o tom putu napisati!  A hoetl je ostao, kao direktna poveznica s nekim prošlim danima, mogu zamisliti bogataše i avanturiste kako silaze s vlaka i idu ohanuti malo u hotel, urediti se i podružiti na stabilnom tlu. Oprostite, ponijelo me:)


And at the end, hotel Esplanade in the sunset. This hotel was built for Orient Express travelers, in 1925., to provide them a luxury place to stay. I googled it a bit and found out Orient Express first drove from Paris to a Romanian town  Girugiu, bat later this changed and the train drove from Paris to Istanbul. You know what? I'd be more than happy to drive by this train. Just imagine how good it would be traveling through Europe this way. And what posts I could write later!
And here it is, a hotel, directly connected to a such interesting thing in history. I can imagine wealthy  passengers and  adventurers traveling and stopping by in Zagreb, for a night in a good hotel, and then going further...
I apologize, my imagination took over for a moment :)

Broj komentara: 12 :

  1. Ja obožavam vozove i oduvek mi je bila želja da se vozim Orient Express-om i tom nekom starom rutom. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da! bilo bi dobro kad bi tako nešto postojalo:)

      Izbriši
  2. "Cistim ja tako auto, cistim, cistim..kad ono nije moj" - ja, pre neki dan :)
    A ovaj crveni sal da mogu lakse da te nadju u snegu? :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ahahaha, a gle, snalazim se kako znam :D

      Izbriši
  3. Odgovori
    1. Lana, ajmo naći nešto što tako vozi, nešto poput Transsibirske željeznice, i otići na put!

      Izbriši
  4. Super post za sve nas koji ne živimo u Zagrebu! Voljela bih da postove ovog tipa radiš češće

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala! inače, ovdje postoji postovi s nazivom "vodič po Zagrebu" pa ako te zanima, možeš i tamo svašta naći :)

      Izbriši
  5. Vidiš, nisam imala pojma značenje tog spomenika! Zanimljivo! Jedva čekam proljeće da se idem malo skitati po Zagrebu, ove godine mi je cilj malo ga bolje upoznati. Ispada da bolje znam neka druga mjesta nego ono u kojem živim! A za vlakove, makar sam se vozala 4 godine (sama) mislim da bi bilo odlično voziti se Orient Express-om, s nekom ekipicom, nezaboravno! Uz to je vlak puno udobniji od busa, možeš se i protegnuti, bilo bi odlično!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. internetsi mi nisu puno pomogli, ali našla sam link na Večernjak : http://www.vecernji.hr/zg-vijesti/tura-puteni-zagreb-vode-turiste-u-obilazak-kupleraja-452051 gdje se priča o legalnoj prostituciji u Zagrebu, po čemu smo prednjačili u Europi.

      Izbriši
  6. super fotografije...a žao mi je čuti za kauč solidarizaciju...koliko se sjećam kad je padalo u splitu, čistili smo samo ja, moj brat, tata i još neki susjed, s time da sam ja morala odustati nakon nekog vremena jer je trebalo led razbijati, a to nisam mogla. U zgradi živi preko sto ljudi, a ako će netko i čistiti to je uvijek nekolicina...ne znam zašto je tako.

    Snijeg na fotografijama izgleda predivno...nije uvijek praktičan, ali kao što kažeš ima dobrih strana.

    Nisam znala za taj spomenik, a ni za to da je Tkalčevića nekad bila poznata po prostitutkama. Voljela bi otići do Zagreba malo, ali danas je svakome teško uhvatiti vremena.

    OdgovoriIzbriši
  7. i preslatka ti je ta crvena kapica:)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);