utorak, 10. ožujka 2015.

Grah salata/ Bean salad



...koju zna pripremit valjda svatko.

Nije ovo neki mudri recept, naravno, ali ja sam, eto, zaboravila da grah mogu pretvoriti i u salatu, ne samo u varivo. Par savjeta koje vam ipak mogu dati:
1. nemojte da vam grah zagori dok se kuha na peći, a vi ste u nekoj drugoj prostoriji. Smrdit će vam stan danima.
2. kad i ako vam se ipak zalijepi za dno i postane crno, ne stružite po dnu, nego odvojite ono što nije zagorilo, i od to, u drugom loncu, skuhajte do kraja.

Ono što ja nikako ne mogu pogoditi, ni za varivo, ni za salatu... jest količina. Znam procijeniti za sve drugo, i za rižu i za palentu i za tjesteninu, ali grah je izgleda čudnovata namirnica koja mijenja količinu. Koliko vi stavljate graha? Imate neko pravilo?

Nakon što se skuha grah u prvoj vodi, izlijte vodu i nalijte novu, te pustite da kuhanjem omekša. Ja dodam sol u tu drugu vodu.
Ono što sam tek nedavno naučila, jest to da s grahom u salati najbolje ide bučino ulje. Blago slatkasto ulje bučinih koštica se baš ljubi s grahom.

Nakon što se grah skuhao, procijedi se, doda ulje, ja sam dodala aceto balsamico, sol i papar i luk. Ne mogu zamisliti grah salatu bez luka. Grah je pun hranjivih tvari, i vlakana. Jedna šalica graha zadovoljava dnevnu potrebu za vlaknima. Između ostalog, sadrži željezo, magnezij i folnu kiselinu.
Grah je zasitna naimirnica, i kroz povijest je spadao pod sirotinjsku hranu. Možda nije hoch ali je sigurno dobra namirnica koja se da uklopiti u prosječnu kuhinju, i prilagoditi mnogim receptima.


Super je i idući dan, kad je hladna iz hladnjaka. Dobar tek!





Bean salad can make just about anybody, I know.
So this is not some secret recipe, but I somehow have forgotten about it for a long time, and yesterday I remembered it and today I'm having bean salad for lunch.
There are a few things I would like you to know, if preparing beans:
1. do not go away fro too long in other rooms, while the bean is cooking. If the whole water is cooked, beans will stick to the bottom of the bottom and it will stink for days. The whole flat. Believe me.
2. but if it still happens, try to take beans that have survived in  another pot, and continue with cooking, with a new water.

After it is cooked, add salt, pepper, pumpkin seed oil and aceto balsamico.
I only recently discovered pumpkin seed oil goes well with bean salad. This oil is sweet-ish and  thick.
Besides, this oil if full with omega acids, and it is good for your health.
I also add onion in this salad, and can't imagine it without the onion.

Beans are comparable to meat when it comes to calories. It is full with fiber and water content, two ingredients that make you feel fuller. One cup of cooked beans proved about 12 grams of fiber. This is half the recommended daily dose (meat, for example, contains no fiber).
It also contains iron and many other minerals.

Regarding the salad, if you keep it cold in the fridge, it is great for anothert day. Bon apetit!

2 komentara :

  1. Mi u Dalmaciji grah zovemo fažol. Kad se vidimo, pričat ću ti koga ja još zovem Fažol i zašto. :D
    Uglavnom, fažol kuham uvik onako po starinski na obično varivo, a ponekad dodam manistru (tjesteninu) i onda to bude pašta fažol. E, a ponekad dodam i kiseli kupus, pa to onda bude jota. :D Nisam neki pretjerani ljubitelj fažola, ali recimo da mi je čak najdraži gravče na tavče iliti zapečeni grah. Na salatu ga čini mi se nikad nisam pravila. A mogla bi... Kupila sam baš jučer na Dolcu neki puter grah, kaže baka koja ga je prodavala da je odličan za sve. Virujem joj.
    Ni ja ti ne znam procijenit fažol, pa ga obično napravim pun lonac i zamrznem dio.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja nikad dosad nisam napravila taman. Ili ga skuham previše pa zamrznem ( ili jedem danima), ili ga napravim tako dobro da mi nije dovoljno.
      Nisam znala da se grah i kiselo zelje zove jota :) Meni je, osim ove salate, najdraži zimi u meksičkoj varijanti, kad ubacim sve začine pa grije :))

      Izbriši

}, 10);