ponedjeljak, 23. ožujka 2015.

Split!


Mogla bih komotno ovaj post nazvati Plavo- bijeli post ili Post bez riječi, jer sad kad gledam slike, sve boje su usklađene. Osim toga, nemam puno toga za napisati. Par težih tjedana se složilo i umorna sam, došlo je proljeće i svjesna sam koliko mi treba odmor, i sunce, i odmor od svega. U petak, nakon posla, ravno za Split. Svi radovi na cesti su nam bili na putu. Nije bilo bitno. Dolje je bilo sunce, bilo je more, galebi su ulijetali u kadrove, sretala sam samo ljubazne ljude. Hodala sam okolo bez jakne. Domaći nisu :) Pola rive je nosilo kapute.

Volim Split. Dok sam živjelau u Dalmaciji, znala sam se zaletiti do Splita i šetati i guštati u njemu, paše mi taj grad. Svjesna sam da on, kao i bilo koji drugi grad na svijetu, ima svoje prednosti i mane, ali imam taj luksuz da sam tamo dovoljno kratko da uglavnom lijepe stvari doživljavam.
Otkad sam zadnji put bila, uredili su Zapadnu obalu, i sad je to konkretan komad šetnice. Još su i snimali Milenijsku fotografiju, po rivi su bili štandovi za Downiće i aktivisti za borbu protiv raka dojke, cijela riva bila je puna (uređenih ljudi).

Na novouređenoj Zapadnoj obali postavili su široke drvene klupe ležaljke, na koje se možete izvaliti gledati u more i u ljude koji ispred vas prolaze.To sam i radila:)

Nevjerovatno koliko jedan vikend može napuniti čovjeka energijom i dobrim raspoloženjem. 
Prednost male države je što relativno brzo možeš doći s kraja na kraj, pa se ovakvi izleti mogu ostvariti u relativno kratkom vremenu.








Zvonik sv. Duje, sfinga (odljev) koju je još Dioklecijan naručio iz Egipta da mu bude ukras u hacijendi ( u Splitu mu je palača bila  za odmor, i tamo se povukao nakon abdikacije), i ja ispred Jupiterovog hrama (koji nije otvoren nikad). Ja sam prošle godine u Zagrebu bila na izložbi Restauratorskog zavoda, a izložba je bila o svemu što se restauriralo na Peristilu, uključujući i sfinge, ako vas zanima, kliknite ovdje. Zanimljivo je kako je cijeli ovaj dio Splita sagrađen u rimsko doba, a s vremenom su građevine prenamijenjene. Tako je Dioklecijanov mauzolej postao dio katedrale sv. Duje, a Jupiterov hram je postao krstionica sv. Ivana Krstitelja.


Nakon rive i Dioklecijanove palače, svetog Duje i Jupiterovog hrama, Bačvice. Po čemu su Bačvice dobile ime? Postoji li neka priča iza toga, ili su jednostavno neke bačve u pitanju?
Bačvice je pješčana plaža, sunce na nebu i sunčane na nosu. Čaša puna cedevite i zgašeni mobiteli.



Navečer, na putu do rakijarnice, voćke u cvatu :)




I could have named this post Blue& white post, or Post with no words, because now I see how all colours are a match, and there is not much to tell, and pictures are more interesting.
On Friday afternoon, after work, I went to Split. It was a beautiful sunny day, and we had all traffic jams in the world in front of us, but I didn't mind. Having a small country has its blessings. One is certainly driving to another part of the country in a few hours' time.
Split is located in Dalmatia region, and I like this town a lot. Ans any other town, it has good and bad sides, but I'm usually there too short so I enjoy mainly the good sides.
Since my last trip there, west coast has been renovated and now there is quit a long part of the coast made for walking. Riva was full with (well dressed) people, there were many activities going on, and right near the sea, wooden benches are placed, so people can sit or lie and enjoy sea&sun. And so did we :)  Seagulls photo bombed almost all my pictures.

This part of Split has its history, roman emperor Diocletian built here his residence back in the 4th century. I took some pictures in front of St. Duje, and Jupiter's temple (both built in Roman times, later reused in Christian times).
And afterwards- Bačvice beach. It is a walking distance from the old centre, a beautiful sand beach with a place to have a coffee or a juice, put on sunglasses and enjoy the day.
It is amazing how such small trips can make a person feel happy and energized.

And in the night, trees in blossom :)






Broj komentara: 11 :

  1. predivna mi je ova tvoja plava ležerna kombinacija...siper bluzica i suknja, a i patike su se super uklopile....i slažem se, stvarno je prednost života u manjoj zemlji što ti je sve relativno blizu, pa i otići na kavu ili vikend u neki drugi kraj. Ja sam nedavno iz Splita išla za Zagreb na neki razgovor za posao, pa se vratila opet u Mostar u istom danu...i nije mi bilo teško. U Zagrebu je taman bio prekrasan dan, baš mi je žao što nisam imala vremena više prošetati.

    Što se Splita tiče, možda nisam tu najobjektivnija jer je to ipak moj rodni grad, ali meni osobno ima nešto posebno. Trenutno i nije neki grad super prilika (ali koji u hrvatskoj je?), ali šetnjice su lijepe i još nije izgubio taj neki svoj duh. Mislim da će taj vikend turizam još više zaživjeti uskoro.

    Da, zanimljivo je kako se većina crkvi nadograđuje na rimske građevine, ali i staroslavenske...zapravo se religije uvijek spajaju i u nekom su doticaju...zato kršćanstvo (ili neka druga religija) svugdje ima svojih specifičnosti.

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala!
      da, Hrvatska je dosta dobro prometno povezana ( ovdje isključujem otoke) i može se relativno brzo doći bilo kamo. Super je za vikend odmore, da je bolja situacija, baš bi se lijepi vikend turizam mogao razviti, i ne samo na obali...
      što se tiče spajanja religija, to ide svugdje..pogledaj samo Istanbul ;) i bolje da se spajaju, to m je bolje od rušenja zgrade jer ima kriva krvna zrnca.

      Izbriši
    2. Otoci nažalost su strašno zapostavljeni, nadam se da će se situacija promijeniti.

      Bilo bi bolje kada ljudi ne bi gledali na religije kao na nešto nepromjenjivo, jer se i mi sami ljudi stalno mijenjamo i to je dobra, a ne loša stvar.

      Izbriši
  2. Gusti su gusti!! :-D :-D Weekends like this are priceless!! Bas za preporoditi i napuniti baterije. I to sto si rekla kad je zemlja mala, pa stignes svakamo u relativno malo vremena. Ovdje je to vec malo teze, no ipak ne i nemoguce, pod uvjetom da vikendom vlakovi voze kako spada. I bas me nasmijalo mad se napisala da je vecina domacih jos u kaputima- a ti ko Englez kad dodje na more - vidis malo sunca i topline i vec si nekako priviknuta na hladnocu, pa te par stupnjeva vise odmah ugrije! Mislim da bi se bas dobro uklopila ovdje gore. Nisam bila u ST vec dugo, dugo. Nadam se opet jednom posjetiti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. imaš pravo! tako se mi čudimo Skandinavcima i Britancima kad polugoli hodaju a nije baš tako toplo :)

      Izbriši
  3. Prelepe fotografije, uzivala sam u gledanju istih. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. moj lipi grad... idem doli idući vikend i jedva čekam! :D baš mi je drago da si se lipo provela!
    P.S. očito sunce nije dovoljno upeklo kad je ekipa na rivi bila u jaketama... :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. znaš kako je to bilo zbunjujuće: ja došla dolje, ostavila jaknu u autu i idemo do Rive, susjede zabrinuto gledaju i pitaju:" oli ideš bez jakete?" kao da je vani mraz :D i bila sam jedna od rijetkih bez kaputa/jakne.
      a grad je divan. samo je navečer prazan, ne znam kamo ljudi izlaze, i izlaze li uopće..

      Izbriši
  5. Uf jedva čekam da nam poprave auto pa da se i mi zaletimo malo izvan Zg. Najljepše mi je otići do mora tako za vikend pred sezonu, kad sve još nije puno turista a bude super za šetanje. Ionako mi je kupanje zadnja zanimacija na moru, ja se obožavam šetati okolo :) Odlična mi je tvoja kombinacija, moram sad ja nać neke zelene čarape da mi idu uz moje zelene starke :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala!
      meni su i sto predsezona i postsezona super, već je lijepo vrijeme, a nije prevruće i nije gomila ljudi oko tebe.
      ja ove godine razmišljam o Krku i Opatiji za vikend izlete, čine mi se blizu..vidit ćemo ;)

      Izbriši

}, 10);