četvrtak, 9. travnja 2015.

Susjedi/ Neighbors

                                                                 izvor/source


Živim u stanu, koji mi je drag i većina stanara u zgradi je sasvim ok. Od početka mog stanovanja ovdje stanari iznad mene imaju dana kad ja stojim i gledam u strop i mislim si  "Dobro, koji klinac radite?"
Je li vam poznato? Kod mene bi se to moglo ukratko sažeti da ljudima usred noći kugla za kuglanje padne s vrha ormara na pod, a da se namještaj seli iz sobe u sobu.
Znam da nisam jedina. Znam da suživot u zgradama zahtijeva toleranciju. Ali postoje buka i postoji "buka". Osim što postoji vrijeme za bučenje, postoje stvari koje je teško definirati.

Ovaj film me tako podsjetio na sve ljude koji su živjeli oko mene, i na sve stvari, koje sam pogađala što rade.

Kako je vama? Imate li priča za ispričati?



I live in a building, in a flat. Most of my neighbors are fine people. From the very beginning people living upstairs have days, when I stand in my flat and simple look at my ceiling, trying to figure out what the f*ck is happening upstairs. I could sum it up this way: my upstairs neighbors have bawling balls that fell of the wardrobe closet top in the middle of the night, and on other nights, they move the furniture from one room into the other. Some noises are actually hard to explain, let alone guess what it is.
I know living in a flat is all about tolerance and understanding, and all (including me) neighbors live and make noise. But there's noise and there's "noise", and for some "noise" I can't say what really is happening upstairs.

This movie made me laugh, and reminded me of all the people who lived around me.
Does this story sound familiar to you? Any story to share?

Broj komentara: 18 :

  1. susjeda iznad mene sinoć je oko pola 11 tukla meso. ili zabijala čavle u nečiji lijes. moj, može bit.
    stan mi je sve manje drag. imala sam u nepune dvije godine koliko sam ovdje dvije poplave sa štetom, ovi koji su ih skrivili samo su se oglušili. da ne pričam da je gore navedena dama kad joj je pukla cijev u kuhinji poslala strica k nama (jer nije bila u zagrebu) s porukom da će ona poslati ključ u zagreb prvim autobusom iz makarske. tako da će zatvoriti vodu koja meni radi rupu na plafonu od ponoći, negdje oko popodne.
    ona je pjevačica. i glumica. jednom je pola godine svirala istu pjesmu na klaviru. lijepu, ali nakon pola godine nisi siguran svira li ili ja sad stalno čujem sviranje. onda je vježbala step neko vrijeme.
    urlanje pod prozorom je svakodnevna pojava. kao i paljenje šugavog motora sparkiranog ispred oko u noći. što zvuči kao da mi je netko pored uha upalio motornu pilu. divno buđenje.
    što još? buka u zidovima. pumpa za vodu koja se pokvarila i stvarala zvuk štemanja od kojeg su mi se tresli zidovi popravljena je. i više nije tiha kao što je bila. pitam se koliko mi visoko frekventno zujanje utječe na psihu.
    obožavam trenutke mira kad čujem samo promet vani. to su divni momenti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vidim da mi fali vrijeme. dakle ključ je stigao u 5 popodne u zagreb. voda je curila kroz plafon meni u kuhinju od ponoći do 6. cijelo sam vrijeme dežurala i mijenjala kante dok se dama kupala na moru.

      Izbriši
    2. i da kažem, nije nužno morala sjesti u auto i doći odmah (kao što bih ja od užasa da radim štetu drugim ljudima), ali je mogla reći "provalite u stan i zatvorite vodu", to bi bilo ljudski.

      Izbriši
    3. oštećena si, i imat ćeš ptps nakon takvih bučnih. ovo s vodom je prestašno.
      sad si me sjetila, jednom sam živjela u stanu kući (nakon toga, ne preporučam), i kupaona je bila izdvojena iz stana, makar je bila samo naša, trebalo je prijeći hodnik. Bila je samo naša do dana kad sam našla susjeda u njoj. Kako se kupa. Išao mi je objasniti da se išao samo okupati :D jer, kao, kupaona je tu a i on je tu, pa kao, dva i dva.
      not fun. susjed je imao svoju kupaonu, naravno.

      Izbriši
    4. Ja si mislim da je tvoj susjed imao vrlo sumnjive namjere I da mu je bilo drago biti uhvacen :-p What a perv!
      Sto se tice susjeda- kad sam se ja igrala crtica I zafrkavala muza, nas susjed ispod se cudio koja djeca skacu na taj nacin. Kad se tsko cudio pred nama, mi smo mislili da se radi o djeci sto su posjwcivsla susjeda do nas. Kad smo skuzili da sam to ja-susjed nije (jadan, toplo se nadam), prestala sam se igrati crtica ili bi to radila s puno vise obzira da mu se nihe strop tresao.
      Sestricna I ja smo odrasle u neboderu I igrale lastik. Na glavi jadnom drugom susjedu koji je studirao. Njegova mama nam je dosla zvonit na vrata kao policija :-D .Sad su mi to drage uspomene mog djecjeg nestasluka I zabave, ali zapravo bas I nije bili tako smijesno.
      A imalu smo u Londonu susjede ispod koji su bili neki istocnjaci-ne znam od kuda, alu voljelu su curry. Cijela zgrada je mirisala na to.
      Onda su se neki treci susjedi iseljavali- I napravili parti do stupid o'clock. Dosli copperi I nisu nis mogli napravit :-p
      Nakon iseljenja, prozori su ostali sirom orvoreni. To je bio rough-ish part of East End, pa je svasta bilo moguce. Onaj susjed kom sam skakala po glavi je imao lijepi autic. Super lik, dobra I postena dusa koja se nije bojala sranja u zivotu. Okolo su se nama pod nosom stalno motali dileri, pa ih je on isao uljudno pozdraviti I reci im da odu negdje drugdje sa svojim unosnim poslom. Next day, his tyres were slashed. Pa se ti zauzmi za sebe I napravi nesto za svoju sigurnost.
      Nakon shitty susjeda u Londonu, oni u Nirwichu su bili fenomenalni - I dalje smo u kontaktu. Ovi u Ely-ju su isto super.
      A bilo mi je I takvih susjeda u Hr koji su bili ok, na jedan nacin,; a grozni na drugi

      Izbriši
    5. Jel postoje neki podstanarski ili stanovni zakoni ili pravila pa da se moze da zenska prisilit da ti plati ostecenja od poplave?

      Izbriši
    6. ne znam kako je UK, ovdje baš zakoni o suživotu u zgradama..pa i ne znam da postoje. postoji kućni red, ne znam koliko ga se ljudi pridržavaju i postoji li više u svim zgradama. prije je stajao obješen obično u prizemlju.

      Izbriši
    7. kućni red nije obvezujuć. što se tiče buke, ne smije se bučit (po zakonu) između 22 i 6. sve van toga je prihvatljivo. zakonu, ne susjedima.

      Izbriši
    8. btw, podsjeti me ovo tvoje na priču prijateljice. išli gledati stan u kući na prodaju (jedan od 3 stana u toj kući), kad im tip objasni da je hodnik "njihovog" stana za zajedničku upotrebu jer preko njega ovi iznad prolaze. i špajza nije na prodaju, to je njegovo.

      Izbriši
    9. E da, kucni red. Bilo bi ga dobro uvesti u zakon. ...
      Sad ste vi mene sjetile na vrtove sa straznje strane kuca u Norwichu- 1. i 6. vrt su bili zatvoreni kapijama i ogradom (donji dio), ostala 4 vrta u kuca u sredini (izmedju ove 2) su morail imati zajednicki access jer su se wheel rubish bins morale stavit na prednju stranu kuce s pristupom cesti da bi se moglo smece pokupiti. Pa su ti susjedi mogli doci zaviriti u kucu ako su htjeli i bili nepristojni. Srecom bili su super i svatko je uvijek gledao svoja posla.

      Izbriši
  2. Jednom sam morala odseliti baš zbog buke koju više nisam mogla podnjeti i to iz stana ispod mog. Ne znam koga su vraga radili, ali u tih 4 mj. koliko sam tamo izdržala oni kao da su imali građevinske radove 0-24h. A nigdje radnika, građevinskog materijala, ničega... Doslovno u sred noći zvuk kao da obijaju pločice u kupaoni. Držanje kućnog reda... pih

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. žao mi je, ne znam što da ti kažem. moj otac ima susjed, zid do zida su kuće, i on u ponoć kreće s boranjem bušenjem i svim građevinskim radovima, ko da čeka da ga neki šišmiš probudi pa kreće u akciju. blago onima koji slabije čuju, lakše podnose bučne susjede :D

      Izbriši
    2. imam i ja takvog. doselili se nedavno i preuređuju stan. isključivo vikendom od 9 navečer do 23.
      preuredit će ga tako nikad.

      Izbriši
  3. Živim u stanu na zadnjem katu, pa mi nitko "ne visi nad glavom". Međutim, susjedi ispod mene imaju psa kojeg drže u kupaonicu. Svaki odlazak (u noćne sate) u kupaonicu mi je noćna mora jer pas laje neprekidno!
    Naš automobil parkiramo sa zadnje strane zgrade. Ujutro na krovu automobila znamo često naći otpatke hrane (kosti od koke, tjesteninu, kruh), a često proliju juhu kroz balkon, tako da nam auto bude zamazano i masno.
    Pitam se, gdje je ta kultura stanovanja? Kakvi su to ljudi koji ostatke ručka bacaju kroz prozor ili balkon?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ovi iznad mene bacaju kavu prek balkona, a par puta im je odletila i šalica. jednom juha s mrkvicom. valjda misle da hrane raznoliko ptičice..

      Izbriši
    2. svaka ptica zna da je za prehladnu najbolja domaća juhica. zgrabiš je u letu i odmah ti je bolje.

      Izbriši
  4. ne živim više u zgradi, ali opet uz moje susjede, nekada poželim da je tako...ali opet kada sam u Splitu, nekako mi se teško priviknuti opet na buku ceste...tako da i u Splitu i u kući u Mostaru, često mi je teško zaspati...moram nabaviti one čepiće za uši.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja imam čepiće. susjeda iznad mene često baca kuglu za kuglanje usred noći, na dane kad ne premješta namještaj u jedan ujutro.

      Izbriši

}, 10);