nedjelja, 12. travnja 2015.

Zaštita kože od sunca/ Spf skin protection

Pišem o zaštiti od sunca, a vani je proljeće tek krenulo :)
Svejedno, treba se pripremiti.

Znam da vjerojatno većina vas sve već zna o zaštiti od sunca, ali vrijedi neke stvari ponoviti svake godine.
Oko mene ljudi čine cijeli spektar odgovornosti prema koži. Imam ljude koji nose duge rukave i marame i šešire i mažu se kremama sa zaštitnim faktorom 50, valjda od 21.03., do onih koji se nikad ikad ne mažu, ili uzmu maslinovo ulje i premažu se i budu garavi ko noć i ne bude im ništa i imaju 120 godina i još uvijek im koža nije otpala s tijela. Ozbiljno. Valjda svatko zna takve, kojima valjda nikad ne bude ništa od nečeg relativno opasnog.

I onda, kad se krenete namazati, takvi krenu sa komentarima, što će ti kreme, to je zlo, vidi mene, samo izađi na sunce, neće ti ništa, a i mogla bi malo pocrniti, što su ti noge bijeleeee.  
No dobro, sto ljudi, sto ćudi.


Moja baka umrla je od raka kože.
U to vrijeme svjesnost o učinku sunca nije baš postojala, ona je bila žena na selu i konkretan dio života provela je na otvorenom i ona i liječnici su to, sad kad gledam unazad, dosta šlampavo riješili.

Cijela moja strana obitelji po toj baki je svijetla. Svijetle oči, svijetla put. Oni, koji izgore, a ne pocrne (mi smo obrnuti Coppertone :) ). Dok sam bila mlađa bilo je trenutaka kad nisam mogla objasniti ljudima da mi ne paše sunce, da me peče, da ne mogu pocrniti makar sam satima na suncu i eto, da ne tamne svi isto. Danas je drugačija situacija, naravno.
Ja sam u međuvremenu više od deset godina stavljala kreme s faktorom od glave do repa, i klonila se najjačeg sunca.

Kad je dijagnosticirana multipla, ispostavilo se da je jedan od pomagača u zdravom životu vitamin D, onaj koji ne može nastati u tijelu ako je koža pokrivena kremom. Dosta sam kopala i istraživala, i za zdravu osobu dovoljno je izložiti ruke i noge suncu na 15tak minuta dnevno, da dobije dosta za dnevnu potrebu za D vitaminom. Puno previše ljudi zanemaruje taj faktor (a vitamin D je bitan u puno stvari, ne samo za MS) i štite kožu od sunca kad treba i kad ne treba.

Ja, s obzirom da imam u obitelji osobu umrlu od raka kože, i obzirom da mi treba sunce zbog multiple, pokušavam balansirati u svemu tome. Većina studija kaže da rano jutarnje i kasno večernje sunce nije opasno. Sve što pišem je samo moje mišljenje, može bit da se neki ne slažu, ali ne vidim razlog da itko bude od jutra do sutra prekriven zaštitnom kremom. Treba dat i koži da diše.

Kao prvo, naša koža upija sve što stavimo na nju. Lijekove koje nanosimo u obliku masti, alkohol koj stavljamo kao oblog, sprej protiv komaraca, zaštitnu kremu. Što god da stavimo, ide u tijelo. Bilo bi u redu pripaziti koliko i što stavljamo.
Kroz ljeto, to kod mene znači da ujutro do 8, pol 9, ovisno o lokaciji, ne stavljam ništa, niti popodne nakon 5 (okvirno). Uzmite u obzir da ja ne radim na polju, niti sam ribar, i nisam ni u to vrijeme stalno izložena suncu.

Ostatak dana, lice i vrat i dekolte imaju zaštitu. S vremenom sam počela ulagati u kvalitetnije kreme, jer neke mi smrde, neke me svrbe, a od nekih mi oči suze pa je trebalo naći one koje me ne provociraju.
Za ovu sezonu pripremila sam sljedeće:


Lice, vrat, dekolte.
Alba Botanica Natural very emollient sunscreen, spf 45. Koristila sam ju i prošlo ljeto, ima ugodan miris i paše mi koži. Jedini minus je vodeni dio koji se razdvoji, pa nekad prvo na dlanu imam kapi vode, a tek onda nastupa krema. Osim toga, s njom moram paziti da ne ide blizu očiju jer plačem ko kišna godina.
Bioderma, Photoderm max, spf 50+. Bioderma baš fino sjeda na moju kožu, gušća je od Albe Botanice i fino se razmazuje. Nema napadan miris i ne izaziva crvenilo ni svrbež.
Vichy, Capital Soleil, spf 50. Vichy dobro pokriva, ima ugodan miris, ne izaziva nikakve neugodne reakcije, ne plačem ni se svrbim se.

Ostalo.
Sundance Sensitive Sonnenbalsam spf 30. Sundance ima dobre kreme, imaju dobre ocjene na usporednim testiranjima i što se kože tijela tiče, mislim da je ovdje money for worth. Već godinama koristim sundance za zaptitu od sunca, nemam primjedbi.
Solar Sense, Clear zink sunscreen, spf 50+. Ovo je novo, naručila sam ovo proljeće. Zinkov oksid je dosta hvaljen u kremama sa spfom, jer stvara barijeru i sprečava sunčeve zrake da prodru u kožu. Osim toga, nema parabena.


Šminkasti dio posta :)
Uzela sam ove godine Vichy Beautifying sun protection compact, kompaktni puder sa spf 30.
Ovo je nešto novo u mojoj dekorativi, i probala sam ga ovaj tjedan i moram priznati da je super. Lagan, super sjeda na kožu i izgleda da sam super pogodila nijansu. bit će odličan za tople dane kad ipak nešto treba staviti na kožu.



Moram priznati, s godinama sam posvećenija zaštiti lica.
Čak nosim i marame preko dekoltea, inače pocrvenim. A ja ne crvenim damski, nikad to nije kao da sam trčala po livadama pa sam se zarumenjela.
Ne, ja crvenim u plikovima i izgledam ko da sam radila u polju cijeli dan.

Uvijek nosim sunčane. Skoro uvijek imam neki šešir. Od prošlog ljeta nešto prebacim preko ramena ako je vani zvizdan.

Tko je još spreman za sunce?




*****************
I know the spring has only started, and I have already written a post about sun protection cosmetics.
But soon it will get sunny and warm enough to take about your skin, so, better safe than sorry:)


Broj komentara: 10 :

  1. hejt za ljude koji tjeraju druge ljude da gore na suncu. ja isto gorim, i apsolutno MRZIM komentare poput "ne vidi ti se da si bila na moru" i "bijela si ko sir": jer je poanta plaže da se kasnije vidi da si bio -.-
    svake godine moram objašnjavati da nemam želju biti preplanula i da se sasvim dobro osjećam ovakva kakva jesam. zbog savjeta o ispijanju soka od mrkve (koji redovito dolazi od narančastih ljudi) i dobrobiti solarija, tukla bih ljude. ako ja ne hodam okolo i ne govorim ljudima da su zagorjeli, stvarno ne razumijem otkud im pravo da komentiraju moju kožu i spominju anemiju.

    tako da suosjećam po tom pitanju. ja isto gorim na suncu, a ako kojim čudom to crvenilo ikad i postane boja, skine se za tjedan dana i u međuvremenu izgledam kao da se ne perem. na žalost, nemam naviku da u gradu posebno pazim na kožu, možda bih trebala. ovako samo svakodnevno imam kremu s nekim manjim zaštitnim faktorom...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja sam se sad vratila s trčanja i bome je dovljno sunca za kreme. Što se tiče komentiranja, da, a valjda ljudi komentiraju sve pa i to, ali super mi je potreba ljudi da mi objasne da evo njima nikad da koža izgori, a cijele živote se mažu uljima i onda provode dane na barci/kamenu/polju ili plaži :D

      Izbriši
    2. Apsolutno razumijem. Dok sam bila tinejdžerka dio mene je patio što ne mogu pocrniti kako treba. Ako uhvatim boju ona nestane za par dana. A vrlo rijetko je uhvatim jer se mažem apsolutno uvijek (kad sam jako puno izložena). Moje poznanice se mažu bejbi uljem jer eto sve što ljekari pričaju je jedna velika zavjera kozmetičke industrije. xD

      Izbriši
    3. bejbi ulje? zanimljivo :) sigurna sam da sprečava da sunčeve zrake prodru u kožu :D
      kužim ja da farma kompanija voli profit, ali ljudi nekad znaju zabrijat previše i onda se čude par desetljeća kasnije, otkud problem.

      Izbriši
  2. Te interesira? http://www.nature.com/nature/journal/v515/n7527_supp/index.html#out
    I ja sam si vec napravil alistu za suncane dane proljeca i ljeta koje spf kremice za lice probati. Nisam jos nista kupila, ali imam namjeru uskoro. Za po zimi imam spf 15 za po zimi i to mi je zato da imam ravnotezu izmedju pecenja i Dvit!
    A kad se sjetim onoga cvrcanja i pecenja na suncu - maslinovo ulje i sok od mrkve.... :-p Steta da ljudi cesce ne gledaju svoja posla i drze svoje pametovanje za sebe...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Interesira! hvala, vidim da se može zatražiti free primjerak :)
      ti si sjevernije i moguće nije toliko zasjajilo kao ovdje( mada danas ništa ne sije, već je oblačno) ali jučer je bio ljetni dan, kratki rukavi, sunčane..divno :)

      Izbriši
  3. i ja isto moram balansirati...Primam biološku terapiju i pijem imuran svaki dan kao dio terapije za Kron. Sunce izbjegavam kad je najjače, a kreme ne koristim baš često, samo ljeti na plaži....No, nosim velike šešire ( i sunčane) i to mi se čini pomaže da me sunce manje umori..čini mi se da baš neki ljekovi za imunološke bolesti u kombinaciji s suncem izazivaju umor...ali malo vitamina D svakako dobro dođe. Što se boje tiče, ja sam ciganske puti i crnim i kroz odjeću. Već su mi sada ruke jako tamne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. imam par takvih oko sebe, počnu tamniti čim im netko kaže da je vani sunce:)
      znači sunce umara u kombinaciji s terapijom? žao mi je.

      Izbriši
  4. Može neka konkretna recenzija ovog Vichy pudera? :D

    A da se osvrnem na post, ja također crvenim a ne tamnim, na plažama se držim hlada i nije mi bitno da se vratim s mora i da se vidi da sam bila na moru.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. može, samo ću si dat mjesec dana barem korištenja, da mogu objektivno recenzirati :)

      Izbriši

}, 10);