nedjelja, 17. svibnja 2015.

Dan pun života/ A day full of life

Provela sam danas dan kod oca. Makar je zahladilo i od sinoć je kiša, vjetar ( i grmljavina cijelu noć), i jedva sam se ustala i malo sam kasnila na ručak, proljeće je u punoj snazi.
Jedva sam dočekala nakon ručka da izađemo i pogledamo malo oba vrta (cvijetnjak i povrtnjak), jer trenutno sve raste ko pomahnitalo, i sve cvjeta kao da je neko natjecanje u tijeku.


I've spent the day at my father's. although it got cold and we're having rain and wind since last night, and it took me ages to get up and I might be late to the lunch due to the autumn-y day, it is spring in here and everything is in full bloom.


Drva su složena i suše se za iduću zimu. Svijet u gradu ide malo drugačije, svijet malo dalje od grada traži od ljudi pripreme na vrijeme, i sve se radi unaprijed, tako se i drva (bar kod nas) naručuju početkom proljeća za iduću zimu..nema ništa u zadnji tren. Volim miris drveta. Volim miris drveta u peći. Volim kako se kuha jelo na peći na drva i kako kamin grije i pucketa kad je zima. Krasno je centralno, ali grijanje na drva također ima svoje čari.

Ruže. U vrtu postoji šest grmova ruža. Sadila sam ih u etapama, ali kako ja imam zelene prste, sve se primilo, i najstariji grm ima preko 20 godina. Tamo negdje drugi dan nakon što se istope snjegovi od metra, taj grm krene pupati. Danas smo brojali, ima 40 pupoljaka spremnih. Procvjetat će sve uskoro.




Wood is prepared for the next winter. I know the life in the city goes a little bit different, but when you don't live in a centre and have a fireplace, it takes a preparation on time, months before, to have it all on time when the winter comes.
I like how the wood smells. I love the sound of it when in fire. I love how the meals are cooked on stove and how the air is different in the winter.

Roses. There are six rose bushes in out garden, I've planted them during a long period of time, but I have green fingers, everything will grow if I take care of it, and the oldest bush here is more then 20 years old. This bush starts with flowers around the second day without the snow. On this day, we have counted 40 flowers ready to blossom just about now.
Ovaj grm je visine prozora. Ne početka prozora, nego gornjeg ruba, što je super, nitko ne može zavirivati dok šeta cestom. Ni drugi grmovi nisu daleko od ovog.
Slijedi set slika punih života, sve je korak do zrelosti, do punog cvata, do crvenih plodova. Obično tako i bude, cijeli vrt se priprema na tri, četiri..i onda preko noći sve eksplodira u vatrometu boja i mirisa i ne znaš u što bi prvo gledao.

Onda ja skuham kavu i stojim sa šalicom, bosa, u vrtu, i gnjurim glavu u ruže, pa u lavandu, pa u grmove, pa u japansku dunju, pa nazad u ruže, pa se susjedova mačka provuče kroz ogradu i radi osmice oko mojih nogu i vruće kave, a pas drugog susjeda se pokušava provuć kroz ogradu ali ne ide, pa trči uz ogradu i repom lomi cvijeće, pčele lete, sunce sije..i ja sam sretna.
Na slikama su, redom, božur samo što nije procvjetao, žute ruže koje su toliko napredne da su neke već i ocvale, šatirana ruža koja ima miljon pupoljaka, ribizl koji će uskoro pocrveniti i višnja koja ga slijedi u stopu.


This rose bushes are the height of my window. I like it that way, no one can walk buy and see what's happening inside the house, and people here really like to walk slowly and look carefully :) as people do everywhere I suppose.

Here comes a set of pictures full of life, flowers almost in blooms, cherries and currant green and waiting to become  ripe. And some roses are so advanced, they have already blossomed I had to shop them off. In order, you can see peonies, yellow roses, shaded rose bush, currant and the cherry. they will probably explode in colors and fruits all in one day, it usually happens this way. Just one day, everything is in bloom. 
I don't know what to watch first, so I make my self a coffee, take the coffee mug and walk barefoot around the garden, smell all the flowers, then comes the neighbor's cat and starts cuddling, and other neighbor's dog tries to enter but he is to big for our fence, so he runs around...and I'm happy.

A susjed je počeo uzgajati životinje.
Patke su presmiješne. Kreću se u formaciji, stalno pokušavaju iskopati rupu između ograde koja dijeli nas i susjede, glasne su i kvaču cijeli božji dan. Meni ne smetaju, ja tamo ne živim, ali mislim da susjed nije očekivao da su toliko verbalne.
Ali, ali!! čim su me vidjele krenule su očekujući hranu, a ja sam im krenula zviždati. Ja inače nisam poznata fućkalica, ali zaista sam natjerala jato patki da prestanu hodati, prestanu jesti, prestanu raditi išta i da stoje zapanjene.
Evo ova najdonja se smrzla u pokretu, sirota nije znala što dalje



My neighbors bought some ducks and rabbits.
Ducks are so funny. The walk round in a group, trying to dig a hole to another side of the fence (into my garden), they're loud and quack all the time. I don't mind that, but their owner does. He told me he really didn't expect them to be so vocal :)

But! As soon they see me, they start running to me, expecting some food, but I surprised them with whistling.They didn't expect that, let me tell you. They just stood, frozen in time, without a clue what to do.
You can see them, posing and frozen in the picture below.

K zapanjenim patkama ponekad znaju doletjeti divlje patke. Prvo slete u vrt mog oca, kao, minding their own business, pa pokušaju iskopati rupu u ogradi ( što je s tim kopanjem i patkama?) i onda prelete ogradu, i odu jesti i brčkati se u lavorima. Za to vrijeme ove, domaće, stoje u svom dijelu vrta, kao, ne minglaju s divljima, svaka kvače u svom dijalektu, i kad se divlje najedu i ohanu, odlete dalje.

Patke imaju bogat društveni život. Meni su smiješne, stalno mašu repom, imaju jedno pero koje im strši navrh kljuna, jako su znatiželjne i prave se kao da ih ne zanimam. Uspješno to skrivaju ko onaj lik iz Mrak filma koji stoji iza zastora i topće nožicama, pa kad ja stojim u blizini, u svom vrtu, sve se spontano naredaju pored mene, ali kad ih pogledam, svaka je zauzeta čišćenjem perja, sve gledaju u pod, u nebo, u komad zemlje koju su upravo ugledale..ko kako se razred ponaša kad profesor krene ispitivati.

A osim patki, susjedi imaju zecove. Nisam ih dosad stigla pogledati, a dosad su dobili i drugu generaciju zecova koji dijele znatiželju kao i njihovi susjedi, patke. Skoro svi su se htjeli maziti, sve ih je zanimao mob u mojoj ruci i svi su me njušili, a imaju one spuštene uši (mislim da se zovu ovnoliki zecovi). 

Slijedi set životinjskog carstva, ako volite živinice, svidjet će vam se.
Ugodan vikend!


And these duck have a company, too. A pair of wild ducks fly often in, they come to eat the corn and bath, as if they don't have the river a few meters away, but here is a better atmosphere, I suppose :) 
And besides ducks, they have rabbits. Rabbits are very cuddling, eager to sniff you and check the cell phone.
The whole day was so calm and warm and full of happy moments..and I really need such a day.

Wish you all a good weekend!

Broj komentara: 16 :

  1. Divan post <3 obožavam prirodu, biljke, životinjice... Baš sam uživala čitajući.

    OdgovoriIzbriši
  2. zecovi :D
    patke su brbljave životinjice. i ja sam jučer provela dan na selu, moj ujak ima svu silu kokoši, raznih vrsta. najnovije mu sjede na ramenu i razgledavaju vrt dok on hoda okolo. po novom jedna uđe u kuću ako se ne odazoveš njenom kokodakanju... mačak ih zaobilazi u velikom luku, možda ga je koja kljucnula....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ima ti ujak koku koja ulazi ako ne odgovoriš? to me podsjeća na američke policajce koji provaljuju jer im se učini da netko unutra ne odgovara :))
      patke su full brbljave. al kad gledaš, sve te životinje imaju puno toga za reći. kokkoši se ne gase, mačke verbaliziraju pun klinac stvari, a tek psi..pogotovo noću. o pticama i neću, to je vriska i cika čim utihnu ljudi.

      Izbriši
  3. Volim drva...sve...miris, pucketanje, volim ih cijepati, slagati, piljevinu na sve strane...moji mrnđaju kad se to radi a ja cičem od veselja!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. potpuno te razumijem. meni isto drva mirišu, i drvarna, i piljevina, i drvo kad gori u peći..sve :)

      Izbriši
  4. Ajmeeeeeeeee, zecooooooviiiiiiii <3 Obožavam zecove i prije ili kasnije ću nabaviti jednoga...

    Lijepo vam je dvorište ;)

    Nebeska

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala, Nebeska :)
      zecovi su super, slažem se.

      Izbriši
  5. Prekrasne sličice. Obožavam prirodu. Cvijeće ti divno uspijeva, mislim da je to do ljubavi kojom ih njeguješ, barem kod mene je (a meni Božićna zvijezda živi već tri Božića). Patke su takooo slatke da sam ti ukrala sličicu i stavila na pozadinu mobitela. Nadam se da se ne ljutiš, ali ne mogu odvojiti pogled od njih.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. što bih se ljutila, drago mi je :)
      i hvala!

      Izbriši
  6. Obožavam divlje patke :) One u Osijeku na Dravi sam zvala "moje" patke i svaki put kad idem tamo, najviše se veselim obići moje patke. Neki dan sam u kanalu na okretištu Črnomerec vidjela mamu patku sa šest pačića kako se voze nizvodno - preslatke su i proglasih ih mojima isto xD Obožavam i bašče, vrtove, cvjetnjake.. Zato sad strpljivo i uzgajam rajčice i paprike na balkonu, da barem malo zelenila vani imam :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj pa da, ti si pisala prije kako si hranila patke na Dravi, ako se dobro sjećam..:)

      nadam se da balkonvrt napreduje.

      Izbriši
    2. Rastu moje biljčice, valjda će i neki plod dati do kraja ljeta :)

      Izbriši
  7. Bas sam postovala neki slican post. Izgleda da nas prolece slicno radi :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Kako volim vidjeti ta naslagana drva, odmah mi je toplo oko srca. U kući gdje živim s mužem, ložimo zimi i uvijek skupa slažemo drva u podrum, baš mi je to zabavno...doduše nismo ih još pripremili za idući zimu, ovdje ipak je i jesen još topla pa tek tada krećemo.

    Divne su ti ruže...moje su baš procvjetale i uživam u njima. Stalno pravim neke bukete i cvijetne aranžmane po kući, baš me to veseli.

    Životinjski svijet volim, tako da su me fotografije oduševile, a pogotovo ove priče o domaćim i divljim patkama:)
    žečevi su uvijek preslatki!!!!

    i usput hvala na komentaru:)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);