utorak, 16. lipnja 2015.

Beč, 2.dio/ Vienna, 2nd part

Frendičina mama je rekla da obavezno moramo u Landtmann na doručak, pa je tako i bilo. Fora mi je to u Beču, a vjerujem da nije jedini grad, jako puno kafića/bistroa/restorana nude doručke, u nekoliko kombinacija, i nije tako jako skupo. Inače, Beč zaista nije najjeftiniji grad. A ni odmarališta putem, platila sam dupli espresso 4 eura, malo me štrecnulo oko srca.

Landtmann ima povijest, a lociran je na odličnom mjestu pa sam pila dobru kavu i gledala Bečane ali i strance kako guštaju u doručcima. Kako je Beč zapravo mali Balkan, u jednom trenutku sam sjedila sama i spremala se poći, i krenem se mazati kremom za sunce, i čujem nekoga pored sebe " Jao, što mi miriše na more!".
Inače, i ja i frendica s kojom sam bila govorimo njemački, meni je to bila divna prilika da ga malo upogonim, sve one fine prijeglase i fraze koje zahrđaju ako se ne koriste, pa sam tih dana sva bila u Ich möchte gern/ Ich würde gerne/ Können Sie mir sagen/ Haben Sie vielleicht  i sva sam bila hohdojč, mada oni nisu :)

I tako čujem ja kako nekog podsjećam na more, okrenem se, a ono konobar. I sad, velim ja, pa Vi govorite hrvatski. Da da, odgovori on, a baš mu je zamirišala krema. I pogledam mu na ime na uniformi, a tamo stoji Herr Jovan.  
Herr Jovan je bio jako uslužan, i prije nego smo ustanovili da pričamo i druge jezike osim njemačkog, ali palo mi je na pamet kako Austrija nije baš pravo mjesto ako se želi što inkriminirajuće ispričati za stolom, jer kladim se da bar netko okolo govori neki južnoslavenski jezik.





A friend's mum told us we have to go to have a breakfast at Landtmann's, so we did. I like that in Vienna, many bistros/cafes/ restaurants offer late breakfasts, and they're not so expensive. By the way, Vienna is not cheap at all.

Landtmann has its history, and is located at good spot, so we sat and had a coffee and watched people walk along our terrace. Vienna is actually a small Balkans, so many people from our countries went to Austria in pursuit of a better life.
One moment I was putting sun cream on my arms, before heading off to more sightseeing, and someone spoke in Croatian : oh, this so reminds me of the sea!
It turned out, one of the waiters spoke Croatian, of course. 


Postoji jedan dio, koji je ostavljen za razgledavanje, gdje se vide arheološki ostaci. Koliko znam, dosta toga im je stradalo kad se gradio metro, mada jako puno arheoloških građevina strada kroz povijest, jednostavno svaka nova generacija sruši ili promijeni nešto otprije, bilo gdje u svijetu. Ovdje sam prikladno ulovila ostatke rimske kuće, dok u pozadini ide cijela kolona fijakera. U biti sam imala sreće, sunce je tako jako tuklo da sam slikala na slijepo, i na ovoj nema mojih prstiju na objektivu.
Ispod je dio kraljevske palače.


There is one ancient part left for sightseeing, a place where Roman and Middle Ages periods have left their marks. Much of it was ruined while the tube was built, but also, every new generation moves some older buildings, right?
This picture has ancient and less ancient parts. Far behind  you can see carriages, and I had luck: the sun was so bright I  couldn't see what I was taking picture of. And this one is without my fingers.
 A ovo je ulica prekoputa kraljevske palače, Kohlgasse, u kojoj su živjeli obrtnici koji su opskrbljivali kraljevsku palaču. Danas tu radnje imaju fensi brandovi, i kao što je prije bila otmjena, tako je i danas, samo su se stanari promijenili. Mogu vam reći da Armani i Versace i D&G imaju lijepe stvari, i imaju ljude koji baš lijepo uređuju izloge.
Naišla sam na dućan satovima, i gledamo mi tako satove, i nađem ja jedan baš onako za mene, mislim da je bio muški (ali ko da sat zna na čijoj je ruci) i baš je bio lijep. I približim se ja da vidim koliko to košta..i tak, upikla sam najskuplji u izlogu. 126 000 eura. Sto dvadeset šest tisuća eura.
Imam skup stil, što da drugo kažem.


And this street, across from royal palace, was once street of artisans, who had supplied the very the royal palace. Today here are fancy stores, still fancy street, only tenants have changed.
Armani and Versace and D&G have very nice windows, that I can tell you.
I also managed to find a beautiful store selling hand watches, and while window shopping, I found one that I liked immediately, and came closer to see the prize. It was 126 thousand euros.
What can I say, I have an expensive taste.
 Ovo je Demel kavana. Bila je gužva. Ljudi u redovima stoje iza stolaca, i čekaju da netko završi s kolačima i kavom, pa da mu sjedne na mjesto. Nikako mi taj koncept ne sjeda, da pokušavaš uživati u kolaču a red je iza tebe i svi broje kad ćeš se konačno dići. Ali Demel je institucija, i ovo je krasan pod koji imaju u zgradi. Azijati su oduševljeni ovom kavanom. Bilo ih je bezbroj, stajali su strpljivo u redovima i slikali se selfie štapom.

We've visited Demel coffee house. It was crowded, people standing behind someone's back, waiting for the person to finish the cake or coffee, so that next one can sit behind the table..somehow I don't find this ritual appealing, although I hear many not complaining about it. Since I don't eat cakes, it wasn't so interesting to me.
 Ovaj sat, na svaki puni sat promijeni lik u sredini, i svaki lik je netko bitan iz austrijske povijesti. Ne znam koji je princip rada, zanima me- zna li netko bez guglanja? A sa strane su najljepše škure. Mene nekako podsjećaju na Mediteran.


This clock changes the statue in the middle every hour. I don't know how this works, and haven't googled it. But I liked this beautiful shutters right from the clock. They remind me of Mediterranean.
 Ovo je Höche Brücke, ili Visoki most. Smatra se najstarijim dijelom Beča, i ovdje je prije bio ulaz u grad, u rimskom periodu. Na slici ispod je restoran u mirnoj uličici, super mjesto za manje turistički ručak. Kako ja baš ne smijem jesti sve ono što se smatra klasičnom austrijskom kuhinjom, mogu reći da Bečani spremaju odličnu salatu s tunjevinom.


This is Höche Brücke (high bridge). It is held for the oldest part of Vienna, and here was the city entrance in Roman period. the picture below shows a quit place to eat and have a glass of wine. and since I don't eat all things Austrian kitchen is famous for, I can only say they make excellent tuna salads.

 Austrijanci tvrde da je njihova voda jedna od najčišćih u Europi i da se slobodno smije piti. To sam prvo pročitala u našem apartmanu, a zatim sam na par mjesta u Beču naišla na ove punktove gdje se besplatno može natočiti pitka voda.
Zagrebe, vidiš li ovo? Ima li u Zagrebu koje mjesto za vodu, osim one česme na Gornjem gradu? Mi se isto hvalimo svojom vodom, ajmo ju dat ljudima da probaju!



Austrians say they have very clean pipe water, among the most clean in Europe. I first read it in our rented flat, and then along our walking routes. I've found a couple of places where pipe water is available for anyone to drink and pour into bottles.
 U prolazu kroz ulicu koja me je jako podsjećala na Tkalču, u prolazu sam vidjela ogledalo u izlogu. Ja imam gen za ravne, reflektirajuće površine i inače se ogledam i u tamnim autostaklima, tak svejedno jel netko unutra. Naravno da sam se poslikala!



And walking through one street that reminded me much of Tkalciceva in Zagreb, I saw this mirror in the window. And since I have a soft spot for all shiny surfaces, of course I took a selfie.

Broj komentara: 17 :

  1. mene recimo nije smetao red u Demelu. Ja sam sebična i bešćutna. I proždrljiva.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ti si stajala u redu?
      a gle, lako meni izaći iz Demela kad ne jedem slatko ;)
      ali nije mi napeto, na stranu slatkiši, uopće ideja čekanja pol sata da se netko digne, da konačno počnem jesti. ja kad sam gladna, to je problem kojem se mora hitno pristupiti.

      Izbriši
    2. nekako se poklopilo da sam svaki put kad sam došla odmah uhvatila neko mjesto :)

      Izbriši
  2. Baš mi se sviđa, mi nismo puno prošli kroz Beč, uz to bila je zima, ful hladno i derao je vjetar kada smo bili pa nismo nešto previše ni vidjeli ali iz ovog kuta izgleda puno bolje :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa dobro, sve izgleda bolje na divan sunčan dan :)
      to ti znači da moraš ponovno u Beč ;)

      Izbriši
  3. Jedva i ja cekam u Bec! Propustila sam priliku kao maturantica jer sam bila bolesna, pa sam morala otkazati :-( Za pocetak, ZG ce mi bit super :-D
    Hahahahaha!!!! Herr Jovica! :-) Tako ti je i tu, imam ja 'svoje' Rumunje na Regent Street-u s kojima pocakulam i divni su ljudi, nije deckima lako. Bas bi mogla i post o tome...
    Ove skure su i meni odlicne, ovdje su prava rijetkost, i uopce nisu tako interesantne. To ti je tako kad nemamo tu sunca ni upola koliko vi dole.

    Cestitam ti na stilu i ukusu, i meni se potrefi kad gledam po izlozima. Samo skines te 3 nule na kraju. Ovi 'branded' ducani ti uopce nemaju cijena u izlozima, pa sam se bas iznenadila kad si rekla cijenu.Ne zbog same cijene, nego da si vidjela cijenu. Ja na 'takva mjesta'/ kvartove i ne idem, osim ako ne zalutam.

    Dobra je to ideja s tom ulicom obrtnika, makes perfect sense za dvor. Mislim da ovdje nije bilo tako. Ali imas ulica i danas koje su poznate po iskljucivim obrtnicima. Recimo https://en.wikipedia.org/wiki/Savile_Row Savile Row, Hatton Gdn https://en.wikipedia.org/wiki/Hatton_Garden za nakit, sad i media,... Mislim da nasi royals imaju princip da obrtnici njima dolaze ili ako je 'robna kuca' u pitanju onda je https://www.fortnumandmason.com/

    Znas li koje su 'doba' ove mutne plocice? Jako mi se svidjaju. Imas li jos slika s njima?

    Sorry sto sam se opet raspisala, ali jako mi se svidjaju ovi postovi, pogotovo Bec.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Fala:)
      ne smeta što si se raspisala, dapače :)
      ne znam ništa o pločicama, budem se raspitala.
      meni su fora obrtničke ulice, ima toga i po Hrvatskoj.
      aj ti dođi prvo u Zg, pa ćeš lako poslije u Beč ;)

      Izbriši
  4. Ova ideja sa vodom je odlicna, sto se tice reda u Demelu, meni ne bi smetalo, strpljivo bih cekala. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. evo još jedne strpljive! :))
      što uzmeš od kolača tamo, da znam preporučiti ljudima kad idu u Beč?

      Izbriši
  5. Beč je krasan. Prošle godine nam je bilo prvi put i toliko smo toga htjeli vidjeti da nismo stigli sjesti na kavu. Zato smo ove godine ponovili posjet s prijateljima i malo laganije to sve doživjeli.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. slažem se, meni je ovaj prvi dolazak bio krcat stvarima koje sam htjela vidjet i koliko god da sam uzimala i pauze i odmore i kave, nekako su mi dva dana prošla u obilaženju, jer toliko toga sam htjela vidjet a vremena malo...idući put će već biti ležernije :)

      Izbriši
  6. Uzivala sam u postu, a i u onom prethodnom- nije tako lose kad ne dolazis neko vreme na ovaj blogger pa onda krenes da citas propusteno, nekako uzivanje ima duzi rok trajanja :) Elem sto se Beca tice- to mi je jedan od omiljenih gradova, divan je!! Tako da je bila prava uzivancija ponovo se kroz slike vratiti divnoci :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oh, i ti si već bila? :)
      drago mi je da ti je post sjeo :))

      Izbriši
  7. How positively gorgeous! Each piece of architecture looks like an individual work of art!

    Your coffee also looks delicious. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. thank you!
      Vienna architecture is great, so impressive.

      Izbriši
  8. Bilo kuda, naših ljudi svuda!!! Tako sam ja u centru Graza (a ne u Ikei) čula više naših ljudi nego Austrijanaca. Najviše bauštelaca.
    Ali strašno mi je fora to kad čujem naš jezik gdje ga nikako ne očekujem.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);