četvrtak, 22. listopada 2015.

Bezglutenski muffini s makom i kupinama/ Gluten free muffins with poppy seeds and blackberries

Cijelo ljeto nisam pekla kolače jer je bilo iznad 35C i nije bilo mrtve šanse da još palim pećnicu.
No, eto, došla maca do kalupa za muffine i ja sam prije dva tjedna krenula s tjednim pečenjem bezglutenskih kolača.

Ako dosad niste pekli kolače bez glutena, ili ih niste jeli, zapamtite jednu stvar:
1. s bezglutenskim tijestima možete ubiti čovjeka, kad se osuše, to je tvrdo ko kamen.
2. povući će svu slinu iz usta ako niste spremni s čašom vode, ili znate već bolje, i kombinirate dodatke u tijesta

Ok, to su dvije stvari, znam :)

Ono što spašava bezglutenska brašna meni je indijski trputac, popularnog naziva psyllium.
Te ljuskice nabubre, i kad ih se stavi u bezglutenska brašna, koja nemaju želje rasti, pomognu tijestu da naraste.
Uvijek stavljam voće jer uz voće kolači postaju sočni i ostanu sočni i mekani duže.
Igrala sam se brašnima, i za ovaj kolač koristila sam proseno brašno, brašno sjemenki bundeve i brašno suncokretovih sjemenki. Brašno bundevinih sjemenki je tamno zeleno-smeđe, i ako ne želite da je kolač te boje, dozirajte s oprezom.

Za ove muffine koristila sam:
- 2 jaja
- 200 g brašna suncokretovih sjemenki (kupila sam u DM, ne znam ima li ga u drugim dućanima)
- 50 g prosenog brašna
- 50 g brašna bundevinih sjemenki
- 2 žlice psylliuma
- prašak za pecivo, vanilin šećer
- 3 žlice suncokretovog ulja
- vode po potrebi, ovisno koliko želite da je vodenasto (mogu i biljna mlijeka)
- 2 velike žlice meda
- 3 šake kupina
- mak

Prvo pomiješate brašna, dodate psyllium i tekućinu, tako da psyllium počne bubriti. Zatim dodajte sve sastojke, kupine i med idu na kraju.
Zagrijte pećnicu na 200C, i stavite muffine peći. Obično ih pečem 15 minuta na 200C, a 20tak minuta na 100C, ovisno kako vam pećnica grije. Provjerite samo da vam ne skuri kolač.

Kupine daju vlažnost i sočnost i kiselost, a mak se tako fino osjeti. Kolač neće biti spužvast kao standardni glutenski kolači, ali ćete se zasitit brže. Imam dojam da mi duže ostane svjež i ukusan (naspram glutenskih, ali možda je to samo moj dojam).

I to je to. Bon apetit!




I haven't baked any cakes throughout the whole summer, because it was too hot to come close to the oven.
But now, since the autumn is here and it is colder, last week I've started with my weekly cake making again.
In case you've never baked gluten free cakes before, you should know there will be a difference in size and taste.
The good thing is, there are ingredients that help gluten free dough taste better. For example: psyllium.

For these muffins I have used following:
- 2 eggs
- 200 g sunflower seed flour
- 50 g millet flour
- 50 g pumpkin seed flour
- baking powder, vanilla sugar
- water, as much as you prefer ( or vegetable milks)
- 3 handfuls of blackberries
- 2 spoons of honey
- psyllium
- poppy seeds
- 2 spoons of sunflower oil

First mix the flours and psyllium, add water (or milks). then add everything else, blackberries and honey at the end.
Preheat the oven to 200C and bake it 15min at 200c and 15 minutes more at 100-150C, depending on how your oven works.

And that's it. Bon apetit!



Broj komentara: 5 :

  1. Ahahaha :D a pa ja ne znam kakve si ti to bezglutensko-ubilačko-ustosušeće stvari jela, ja takav dojam nisam imala ni jednom :D hahah baš me nasmeja <3 Dopada mi se recept, baš ću probati. A dopada mi se i tanjirić s lukom, ako se ne varam? :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. moji prvi bezglutenski kruhovi, a nastavno i kolači, su bili neregistrirano oružje.
      s vremenom sam naučila kako treba pristupati problemu :)

      Izbriši
    2. tanjurić ima 4 vrste povrća na sebi, ovdje je bio red na luku da se pokaže ;)

      Izbriši
  2. da, jesen je pravo vrijeme za kolače...čim malo zahladi odmah su slađi. Dodavanje voća u kolače je odličan prirodni način da ih se zasladi, a i da duže budu svježi. Sviđa mi se ovaj recept mogla bi probati:).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. bome..čim jesen dođe ja se pretvaram u kuvaricu! :)

      Izbriši

}, 10);