četvrtak, 1. listopada 2015.

Darovi/ Gifts

Prošli tjedan bio mi je rođendan.
Vesele me darovi koje primim (i dajem, naravno). Bilo kad, neovisno o datumu.
Volim što da ljudi znaju što mi se sviđa i što želim.
No ovaj post neće biti o divnim darovima koje primam, od dragih ljudi koji me poznaju.

Ovo će biti post o darovima koje netko pokloni jer mora ili mu se ne da smišljati što dati. Jeste li imali kad takvu situaciju? Nešto slavite, ili ne slavite, ali vam je rođendan, i dobijete nešto, s čim ne znate što učiniti.

Ja imam dva favorita, koje uvijek spominjem kad se u razgovoru priča o poklonima koji su tako darovani, reda radi.
Oba poklona su darovi iste osobe, rođakinje koja je krvno bliska, a emotionalno uopće nije.
I ne radi se vrijednosti  nego o prikladnosti. Danas su te dvije stvari i dobre i još funkcionalne, danas, nakon skoro trideset godina.

Danas je lako smijat se ovome i zezat se i nemati nikakve loše osjećaje. Ali sjećam se, na primjer, da sam s 8 htjela barbiku.
Dobila sam
..kristalnu vazu. Jest, kristalnu vazu za osmi rođendan. Ta kristalna vaza je stajala po policama i skupljala prašinu zadnjih dvadeset i nešto godina. Prvo si premali da se igraš kristalnim vazama, pa su ti vaze bezveze i ne stavljaš cvijeće u tamo neke vaze, pa zaboraviš na vazu jer ti život baca neke nove zadatke, i onda odeš u roditeljsku kuću i naletiš na jednu sasvim lijepu kristalnu vazu. Vaza je krasna, ja sam sad u nekoj fazi da mi je kristal baš če-če i imala bih ga i koristila.
Ako mogu dati ikakav savjet trenutnim i budućim tetama i kumama, savjet koji izgleda nitko nije rekao ovoj mojoj: nemojte osmogodišnjoj djeci poklanjat kristal. Gumica za kosu je bolja ideja, ako vam ništa drugo ne pada na pamet.

Iduće godine moja je tetka opet došla s poklonom. Ako mislite da je kristalna vaza vrh krivih poklona za 8. rođendan, za 9. je u kutiji stigla
..vaga! Jest, vaga za vaganje ljudi, ne kuhinjska vaga, ne neka vaga za mjerenje miligramskih količina u nekom zamišljenom dječjem laboratoriju, noup, prava vaga, ona koja pokaže da ste večerali. Što je najbolje, ta vaga i dan danas radi, to je proizvedeno još u vrijeme kad Kina nije proizvodila sve, i ta vaga će vjerojatno nadživjeti svu bijelu tehniku i namještaj u kući.
Nije mudro ni odrasloj ženi pokloniti vagu,svašta to može sugerirati, a tek klinki?!
Srećom pa nisam razmišljala u tom smjeru.

Tetka poklanjačica nije više dio kruga ljudi s kojima sam u konktaktu, pitam se što bi danas poklanjala :))
Recite vi sad meni, je li vam se kad dogodilo ovako nešto, pogotovo kad ste bili mali? Jesu li vam poklanjali konkretne poklone koji nemaju veze s djetinjstvom? Ili kasnije u životu, jeste li dobivali poklone koji točno pokazuju da vas ljudi ne znaju?


****
I had birthday last week, This post is related to birthday presents, although not about present sI got recently.
It is about presents, people tend to give without any knowledge what a person desires and/or needs.

So, today I'm writing a post about gifts I got as a child, from an aunt who was only close to me though blood line.
First of all, I don't think these gifts are bad. They are useful, but the timing was wrong. And it i easy to laugh about it now, almost 30 years later.
When I was 8, I remember I only wanted a barbie doll, and instead I got a crystal vase.
Yes, a vase, yeas, a beautiful one, but a vase. Who gives a kid a crystal vase for her eight birthday?
This vase was first forbidden because crystal vases are not to be played with if your're a child, than it was forgotten for a while, and afterwards, in my teenage years and a little bit later, I was just not into flowers and vases.
So, when I came to my father's house, I saw a beautiful vase I almost forgot it exist. A lovely vase, I must say. A very wrong gift, I must say either.

And if you now think a crystal vase is the most wrong gift a child could receive, for my next birthday, that very same aunt brought a bathroom scale. To her 9-year old niece.
A very good bathroom scale, produced back in the days when China wasn't the only country producing devices.
This bathroom scale will probably outlive every other thing in the house.


So, if I had one advice to give, it would be not to give wrong and not child oriented gifts to children.
Did you have similar situations, not only in your childhood? People giving you stuff that have no connection to you?








22 komentara :

  1. Sretan ti rodjendan!
    Na svu srecu, nikad nisam dobila tako bezveze poklone.....a da se jos u kontaktu sa tetkom, vjerovatni bi sad dobila barbiku ili snalice za kosu :-).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala!
      imaš ti pravo, da smo sad u kontaktu, bile bi šnale..ili umjetni kuk :D

      Izbriši
  2. Hahhahahahaha!!!!! Vaza I vaga! Opremila te za budućnost. Classy, profinjena I worried about your weight dok aranziras cvijeće u vazi!

    Imam I ja par takvih, kad je nepristojno reci sto želiš ili pitati za novcanu kontribuciju, a onda ti poklone trenirku koju nemas gdje obući, mala ti je I sve se mislis da nije pidžama. I onda pokušavaš spasiti situaciju da ti ne bude neugodno, a svim ridhacima oko tebe je jasno da je poklon potpuno promašen...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. e, to! kad ne znaš što bi rekao.
      i ajde kad si mali, pa ne znaš što reći.
      ali što kad ti odrasloj uvale takav dar? čemu?
      imam dojam da se ljudi rješavaju neke tajne zalihe stvari za tuđe rođendane ;)

      Izbriši
  3. ne mogu se odlucit sto mi je urnebesnije vaza ili vaga, mozda je ona samo htjela darovati darove na v, mozda si mogla i s varikinom zavrsit za koji od rodjendana XD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Varikina :))
      Mislim da se njoj nije dalo tražiti darove nekome tko joj nije najdraži, a bio je red donijet nešto.
      No, ponavaljam, sad mi je vaza baš krasna <3

      Izbriši
  4. Ajme, vaza, ajd, još nekako... ali vaga, što će pobogu djevojčici vaga???
    Ja sam jednom imala suprotnu situaciju, već dugo nakon što sam se prestala igrati s lutkama, dobila sam neke komplet nekih fejk barbika za rođendan, mislim da sam već bila u pubertetu hahaha

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. e, i to mi je jednako nejasno. zašto? nisi bila tako odrasla da se želiš vratiti u "mlade dane".
      i još fejk barbike!!

      Izbriši
  5. Na žalost, meni su roditelji poklanjali ovakve gluposti. Još uvijek sam istraumatizirana kad sam za tamo neki 16-17 rođendan dobila - aparat za šišanje muških. I to još uz najave stare da ću dobiti nešto super i korisno mjesecima prije toga. Mislim da mi je to bio najgori poklon ever. Još veća tuga što za većinu rođendana nisam dobijala uglavnom ništa, i onda jednom uz najave i buildanje kak ću dobit neš super - bum! Ne moram ni spominjat kako me šišanje i friziranje ikog nikada nije niti će zanimati. Hvala bogu sad imam muža koji mi uvijek kupuje super stvari i govori kako mi on nadomješta traumatično djetinjstvo i rođendane :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. žao mi je. ni kod mene nije bilo rođendanskih poklona od strane roditelja.
      to jest, službeno je bilo. na primjer, jedne godine jakna za novu školsku godinu, drugi put trenirka za tjelesni itd.
      dobro da sam rođena oko poečtka školske godine. da sam u studenom, valjda bi mi uletio pribor za kolinje :)

      Izbriši
  6. kad od polupoznatih ljudi dobijem nešto za što ne znam što bih s tim, ja proslijedim. odmah.

    puno mi je gore kad od "bliskih" ljudi dobijem nešto oko čega mi se stvore nacrtani upitnici oko glave. još je gore ako se od mene očekuje da to nosim.

    samo da kažem za vazu- još nisam došla do toga da me privlači kristal. ali vaze mi spadaju u kategoriju s beštekom, čašama i sl. odličan poklon za useljenje, posran poklon za rođendan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. slažem se, odlična stvar za useljenje, pogotovo ako znaš što useljenik voli :)
      što se tiče darova bliskih ljudi koji fulaju, nije mi se već dugo desilo, srećom.

      Izbriši
  7. Jao, pa divvnoo! Imam ja kolekciju ovakvih mada uglavnom dobijam garderobu :))

    OdgovoriIzbriši
  8. Draga Zuba, sretan ti rođendan <3
    Baš si me nasmijala s ovim poklonima koji su potpuno neprikladni za godine koje si imala. Meni je uvijek drago dobiti neku sitnicu, ali, nemoj se naljutiti, ali ovo mi liči na "ah, njoj je danas rođendan....idem joj pokloniti nešto što imam a ne koristim ili nešto što je dosta sniženo!"

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala :)
      imaš pravo, moguće je bilo baš tako! ;)

      Izbriši
  9. Hahahahaha! Zubo, jesi me nasmijala! :)))
    Sretan ti rođendan i sve naj naj! :*

    OdgovoriIzbriši
  10. ovaj post mi je definitivno "podizač" dana! ni moji roditelji se nisu razbacivali rođendanskim proslavama i poklonima. nije da se žalim ili da mi je nešto nedostajalo, valjda su takva bila vremena. ali... ja sam imala tetku koja je bila čarobnjak za prave poklone! kada bih morala odabrati tri "najpogođenija" poklona koja sam dobila, sva tri bi došla s istog izvora, od spomenute tetke. najdraži poklon br. 1. Heidi za 8. rođendan, najljepše ilustrirana knjiga koju sam do tada vidjela (a u oštroj je konkurenciji i do danas). najbolji poklon br. 2. najkul kišobran i stolna lampa za 9. rođendan (do tada sam imala uglavnom socijalistički jednoobrazni accessries, no najbitnije je što je tetka znala da jako volim kišu). najdraži poklon br. 3. predivna posteljina za 10. rođendan, svijetlo pllavo nebo/oblaci iz kojih padaju srčeki/jež - -jež mi ni danas u tom kontekstu nije jasan, al' bio je sladak). tetka je i drugim nećacima znala odabrati vrhunske poklone, a sada kad sam svjesna da i nije grcala u novcu, pokloni su mi u još dražoj uspomeni.
    inače, primala sam i totalno profulane rođendanske darove, npr. dvije slike od kojih je jedna moj portret. dovoljno uvjerljivo da se da naslutiti tko je na slici, a opet tako naslikano da se promatrač pita je li model pretrpio neki oblik paralize lica...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. baš mi je drago! a ti si živa! :)) pa nisam te čitala stooo godina :)
      slažem se, bila su drugačija vremena i nije se toliko ni kod mene polagalo pažnje na darove, ali gle, i ja i ti još uvijek pamtimo darove koji su nam sjeli ili nisu sjeli.
      zanimljiv mi je taj tvoj portret :D

      Izbriši
  11. stvarno su to smiješni pokloni za djevojčicu, vaga i vaza...mislim da je moguće da se netko rješavao stvari koje mu ne trebaju:) Ja to i danas nekad doživim, netko dođe i donese one kvazi porculanske figure za koje je očito da su mu stale kod kuće i živcirale...što ćeš, sto ljudi, sto ćudi. Isto vrijedi za ljude koji doniraju prljave plišane udrugama za djecu koje realno gledano trebaju novac za platiti logopede i projekte, a ne biti nečije osobno odlagalište otpada...mislim mogli ih barem oprati prije...a onda se još ponašaju kao da su napravili tko zna kakvo dobro djelo.

    No, ima i divnih ljudi, koji točno znaju što želimo...većina poklona koje sam dobila mi stvarno puno znači, često su to bile knjige (jer svi izgledaju znaju da volim čitati) s posvetom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, super je kad ljudi znaju što voliš pa ubodu dobar dar.
      nisam znala da se doniraju prljave igračke..pa dobro što je tim ljudima?!

      Izbriši

}, 10);