petak, 27. studenoga 2015.

Doručak s chia sjemenkama/ Breakfast with chia seeds

Nisam razmišljala o chia sjemenkama do prije par dana, nisam ih jela ni probala, jednostavno nisu bile dio mog života. Onda sam naišla na jednu ponudu i razmišljala naručiti ih, i odmah iduće jutro u DMu sam vidjela zadnji paketić sjemenki, jer ih povlače iz asortimana, pa sam ga uzela. Kako nisam znala ni kako se jedu ni spremaju, malo sam guglala, i blaženi internet je prepun linkova gdje se chia sjemenčice hvale i zovu ih "superhrana".
Pustimo superhranu na stranu, ove sjemenčice imaju korisne stvari u sebi.

Chia  (lat. Salvia Hispanica) je biljka iz porodice metvica, a sjemenke joj se mogu konzumirati.
Sadrže jako malo zasićenih masnoća, bogate su vlaknima i antioksidantima, sadrže kalcij, željezo, cink, magnezij, kalij, vitamine A i E. Također sadrže omega- 3 masne kiseline. Ako je vjerovati člancima, sadrže 5x više kalcija od mlijeka, i 3x više željeza od špinata (mada mi to i nije neka usporedba, nije baš špinat mjerilo za željezo) i 2x više kalija od banane.
Sjemenčice nemaju gluten, i mogu ih jesti osobe s celijakijom ili one osjetljive na gluten.
Razni članci navode da ova biljka pomaže u koncentraciji, pri mršavljenju, pomaže krvožilnom sustavu i čak pomaže osobama s dijabetesom tipa 1 i 2, no uzmite to s dozom opreza, jer svašta zna pisati po internetu. Za više informacija pogledajte link na hrvatskom i link na engleskom i još jedan na engleskom.

Sad kad sam vas zasula s toliko podataka o sjemenčicama, da kažem koju o tome, kako se koriste.
Zapravo, možete raditi s njima što hoćete. One okusa baš i nemaju, pa idu i u slane i u slatke kombinacije. Kad ih natopite u tekućinu, razviju neku vrst gela, i potrebno je natopiti ih 10 minuta prije konzumacije. Ja ću vjerovatno probati ih u sto kombinacija , ali započela sam s njima u doručku.


Zadnja dva dana za doručak sam jela ovu kombinaciju: prosene kuglice, mlijeko od lješnjaka, chia sjemenke i borovnice.
Prosene kuglice kupujem u DMu, jedne su "obične" a druge s kikirikijem.  Lješnjakovo mlijeko trenutno imam, od tih biljnih kupujem zapravo ono koje je na sniženju u dućanu ( Kaufland zna imati ok sniženja tih biljnih mlijeka). Borovnice sam zamrznula u ljeto, pa izvadim po potrebi, pustim da se odmrznu i ubacim u zdjelu. Osim njih, u ovakve kombinacije ide svo bobičasto voće, a ide i banana, s time da možete dodati i med ili agavin sirup, ako vam nije dovoljno slatko.

Ja stavljam jednu jušnu žlicu chia sjemenaka, prelijem ih mlijekom, i onda dodajem voće, prosene kuglice..pustim desetak minuta i doručkujem.
Zadnja slika je naravno ilustrativni primjerak, za doručak jedem puno više i u dubokoj posudi, jer te ekspandirane kuglice vole bježati iz tanjura.

Probajte i dobar tek!


I've never thought about chia seed till a few days ago. Then, I've found some sale option and considered it, the next days i saw a package(the last one) in a store I usually buy groceries. And yes, I bought the last package and started googling it.

Apparently, chia seeds are named "super food". I wouldn't go that far, but they do have interesting ingredients. According to some articles i found on the internet, chia seeds are rich in calcium, iron, magnesium and potassium. Also, they have plenty of fibers and are a good for our diet.
Other articles offer interesting theories about these seeds in a fight against diabetes types 1 and 2, but i really have no knowledge about it, and have no comments about it. In case you would like to learn more about chia seeds, here are two links: first and second  one.

And since I wrote so much about them, i should tell you a word or two about how they taste like or how should chia seeds be prepared. They have no taste, so you can add them to sweet and salty food. It is important to put them into some fluid (water, milk, plant milk) and leave it in for at least 10 minutes. The seeds will make a sort of a gel (which is great substitute for a diet without eggs).
I've been using them only for a few days, and I use them (for the time being) only in breakfast.

Last two days I've had this for breakfast: hazel milk,  millet flakes, chia seeds and blueberries.
If it isn't sweet enough for you, you can add some honey (or agave syrup, like me). Or a banana.
It tastes great, I can't tell about some changes I felt- there are none (yet), but the taste is really good.

Broj komentara: 6 :

  1. Baš me vuku da ih probam ove prosene kuglice :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne zaboravite chia sjemenke dok probavate !!;) :)

      Izbriši
  2. Ja ih zagledam već neko vrijeme, ali nisam znala kako da ih jedem. A kupim uvijek nekih stvari koje ne znam kasnije kako da jedem i pri tom nikad ni ne proguglam i samo mi to stoji onako i propadne.
    Sad kako ne radim neko vrijeme, konačno imam vremena za doručak pa ću ih možda i ubaciti u asortiman.
    Kakvog je okusa mlijeko od lješnjaka? :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lješnjakasto :) To su lješnjaci natopljeni u rižino mlijeko. Gušće je i bogatije okusom od "običnog", rižinog mlijeka.
      Ako si doma i imaš volje, možeš ga raditi i doma. Meni se ne da ;)

      Izbriši
  3. ovo mi nešto baš ukusno izgleda...nisam probala chia sjemenke dosada, ali nikad ne reci nikad.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);