ponedjeljak, 23. studenoga 2015.

Kad se oči i vene ne ponašaju kak treba/ When your veins and eyes misbehave

       stare bolnice imaju krasne detalje, zar ne?/
old hospitals tend to have beautiful details, don't they?

Zaredali su mi se pregledi.
Obično to tako bude, dugo vremena ništa, onda 5 doktora u 5 dana.
Išla sam prošli tjedan vaditi krv, trebam izmjeriti hormone štitnjače. Inače je vađenje krvi uvijek strašna zabava za mene (lažem) i uvijek se unervozim.
No, ovaj put krv jednostavno nije htjela van. Triput me sestra pikala, a sestra ima divne, nježne ruke i zna pogoditi venu, i od tri vene nijedna nije bila voljna surađivati. Ne samo to, to jutro ja nisam bila prva koja je došla s takvim venama, a i neki pacijenti su se uspjeli onesvijestiti.
Što sad, doći ću idući tjedan (to znači danas ujutro). Venska nesuradnja više je uznemirila moju liječničku sestru, koja se silno trudila objasniti mi da je pogodila i da se trudila i da ne želi da ljudi moraju dvaput dolaziti..ko da je pvi put da moje vene imaju svoju volju. Moš se fućkat, ako neće, nema tog pregleda koji će ih natjerati.
i tako tjedan kasnije, danas ujutro, ja opet na vađenju, i danas sve po loju, dođem ja, dođe sestra, dođe vena. Igla, krv, hvala, doviđenja.
Odoh nakon krvi na pregled očiju.

Dolazim u polupraznu čekaonicu, što se nikad ne događa, 16. sam na redu, što je ravno lutriji- obično sam 60.
Tu upada Murphy, stvari se zakompliciraju, i ko da i jesam 60., ja čekam jednako dugo na red.
I dok čekam svog oftalmologa, njegova sestra mi nakapa oči onim što širi zjenice i peče. Ako idete pregledavati oči, znate o čem pišem. Znate ono od čeg prvo ne možete gledati, pa žmirite 15 minuta, a nakon toga džaba vam knjiga koju ste ponijeli i mobiteli, jer ništa ne prepoznajete? Poznato?
E, stojim tako ja, pogledam u mobitel ponekad, na njemu neki hijeroglifi, hodnik u kojem stojim blješti ko u reklami za neko sredstvo za čišćenje. Nevjerojatno koliko svjetla ima u tako tamnim hodnicima, kad su zjenice veličine kovanice.
Dođem na red, dioptrija jednaka, oči zdrave. Pa to je divna vijest <3!!

Izlazim iz bolnice, stavljam sunčane još u hodniku i hodam među ljudima ko kakva filmska zvijezda na odvikavanju, koja se skriva od paparacija pa nosi sunčane i u zatvorenim prostorima.
Vani svo sunce ovog svijeta. Sve blješti. Kuće blješte, auti su svi oprani i uglancani i čini mi se da nijedan nema mat boju. Nosim najtamnije naočale, no dojam je ko da je zvizdan a ja nemam ništa na nosu.

Nailazim na macu trikolorku, sunča se (ili gleda u oblačno nebo, tko će ga sad znati). Dolazi do mene, mazimo se, ja vesela jer je lijep dan a oči su dobre, ona prede jer joj netko posvećuje pažnju.

Na putu doma, palo mi je na pamet da možda i nije trikolorka. Možda je to standardna crna mica, a ja sam vidjela odsjaje koje nitko drugi ne zamjećuje na njenom krznu.

Divan dan :)


***************
I'm in a middle of numerous doctors' appointments. It usually happens that way: long time no check ups, and suddenly all at the same time (5 in a week).
Last week I went to give my blood for my thyroid check up. But my veins disagreed and none of the veins was willing to give blood. The nurse tried and found three different veins, she did everything properly, but no blood was spilled that day. The nurse was almost devastated, because I wasn't the first one that morning with the same problem ( and some patients (men) lost conscience over blood giving, too).
But i know my veins better, and I know that, if they don't want cooperate, there is no way to make them change their mind. So I came this week again( this morning) and gave blood in a second.

Afterwards, I went to my ophthalmologist's.
It was my annual eye check up. Somehow, there was no usual crowd, and I got the number 16, which was a miracle, because I'm usually 60. But I stayed long enough, as if I did get the number 60.
And while i was waiting for my doctor, his nurse came and gave these eye drops that expand pupils.
If you've ever gone to an eye control, you probably know what I'm writing about.
This stuff first hurts a little bit. Then you have to keep your eyed closed, and then you can't read books you brought with, or read messages on the mobile phone, or anything written.
Having the pupils expand makes me a superhero. I can almost see in the dark. I can certainly see there is too much light around me (everything is too bright). The hall, usually dark, suddenly shines so bright.
The doctor came, he checked my eyes, and my eyes are ok :)  Great news!

And while I was leaving the hospital, I put my sunglasses while I was still inside the hospital, reminding myself of a movie star on a rehab, hiding behind the sunglasses from the paparazzi.
Outside, bright light everywhere. If you ask me, the town today was clean and bright and all cars were washed and too shiny.
On my walk home, I saw a three colored cat, sunbathing (although, maybe she was just resting on a cloudy day). I stopped, she came and I petted her for a while. I was so happy my eyes are healthy, she was happy with a petting from a stranger.
Later today, it came to my mind the cat might not be having three colors. Maybe it was just a normal black cat, but my super sight made me see nuances not visible to a normal human.

A good day it was, really :)

Broj komentara: 11 :

  1. uh vadjenje krvi ja to odradih prosli tjedan, imam samo jednu trusty venu koja funkcionira ostale su valjda preduboko pa ako ona ne funkcionira je problem, a ja mrzim kad me bockaju, sreca u zadnje pute su mi bile samo iskusne nije bilo vise bockanja, nisam znala da ima i slucajeva kad pogode venu a da svejedno nece. E da zasto ti uvijek kapaju to za sirenje, ja sam to samo jednom davno probala al inace sve preglede mi rade bez toga i dobro mi je postimana dioptrija, zjenice su mi i tako presiroke ne treba im jos stvari za sirenje XD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ahaha :D
      kapaju mi jer svaki put idem na pregled očiju. sve ove kontrole su zbog optičkog neuritisa (upala očnog živca) s kojim se i posumnjalo na multiplu. uz upalu bili su našla određena oštećenja, no sve se to oporavilo i sad su oči super (kuc u drvo), no jednom godišnje ide pregled sa širenjem zjenica, i ponekad još i snimanje oka i još par zabavnih pregleda. s obzirom da se sve oporavilo tako dobro da, da nema kartona, ne bi se vidjelo, ja rado pristajem na godišnje tumaranje raširenim zjenicama :)

      Izbriši
    2. aha mislila sam da je nesto redovno sto uspijevam promasit, bitno je da su ti rezultati dobri, zjenice ce se i tako ponovno razgibat :)

      Izbriši
  2. Drago mi je zbog tvojih lijepih vijesti!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala ti ;) i ja sam vesela zbog vijesti!

      Izbriši
  3. TE kapi su djavlovo oruzje! Ali dobre vijesti su ipak dobre vijesti :D
    Nasmijao me pasus poslije oftalmologa, suncane u zatvorenom, sjetilo me one sale o dalmatinkama i kako ih prepoznati u Zagrebu - Nosi sunčane naočale iako su na prognozi najavili olujno nevrijeme popraćeno grmljavinskim, jer, nikad se ne zna kad bi moglo sunce izvirit na trideset sekundi, varljiv je taj siječanj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ahahahahahaha! :D :D
      ovo još nisam čula! ;)

      jel da da je te kapi izmislila neka zla osoba? znala sam! :D

      Izbriši
  4. Ova crna maca u 3 boje me dotukla :) Nek si ti dobro a maca k'o maca...bitno da je mazi neko.
    A s' venama isti problem- moze vadjenje krvi samo kad su one raspolozene..

    OdgovoriIzbriši
  5. Mogla bih napisati knjigu o vađenjima krvi s time da bi opis svakog vađenja zauzeo nekoliko stranica.
    Krv vadim prosječno svaka tri mjeseca i tada ne prođe bez toga da mi barem 2 sestre ne promaše venu.
    Krv više ni ne vadim s unutrašnje, nego s vanjske strane lakta, a ako sam sreće po 2, 3 epruvete mi iscjede iz prsta kap po kap.
    O slabosti i nesvjestici niti da pričam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. sve mi je poznato (žao mi je, znam koliko sve to nije fora) :(

      Izbriši
  6. ja vadim krv svaka dva tjedna zbog biološke terapije i suosjećam...na kraju mi je žao jadnih sestara koliko se namuče...što više vadimo krv, vene su tvrđe i postaje sve teže pogoditi venu....često mi od toga svega dođe slabo. Trudim se popiti vode prije vađenja, to navodno barem malo pomaže.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);