ponedjeljak, 30. studenoga 2015.

Majstorski jezik/ Repairman's language

Ponedjeljak je počeo tako da mi je wc školjka odlučila ne povući vodu.
To je zanimljiv izazov.
U razgovoru s predstavnicom stanara krećem zvati Hitne intervencije.
Ovo je samo moje iskustvo, možda netko ima priču s intervencijama gdje su bili brzi i hitni, no ja hitnost nisam prepoznala.

Dakle, zovem ja h.i.
Inače smatram da znam pristojno pričati na telefon, smisleno i razgovijetno govorim što mi treba, imam početak i kraj rečenice, ali džabe sve to ako nazoveš nekog i razgovor izgleda nekako ovako:
- Dobar dan, Zuba je, trebam hitne intervencije jer mi je -
...prekida me gospodin s druge strane:
- Koja adresa?!!

Kažem adresu. Krenem ponovno reći da mi vodu ne povlači, ali stižem reći
- WC školjka mi ne -
Koje prezime??!!

Ok. Očito nećemo po mom. Traži prezime. Traži kat. Sve govorim.
I veli gospodin, što ste ono rekli, jel poplava u stanu?

Ne, nisam rekla da je poplava u stanu. Nisam ništa rekla jer me prekidate. (ovo je bilo prije prve kave) Voda se ne povlači, prije par godina bila je tako poplava u stanu jer se nekom susjedu nešto začepilo, ne želim poplavu, dođite molim vas.
- U redu, reče on. Doći će netko.

Meni sad tu fali bitan segment dogovora. Kada?, pitam ja.

A joj gospođo, pa za sat, dva.

Da sažmem priču od tri sata, hitne intervencije (ha!) su javile nekoj firmi, koja baš prvih sat vremena nije javila nijednom majstoru da treba doći.
Kad sam drugi put nazvala hitne intervencije, rekao mi je isti taj gospodin da nek ja njih nazovem (tu neku firmu kooperanta), možda se meni jave. Onda sam ja malo pričala povišenim glasom, pa je on, dok je bio na telefonu sa mnom, zvao i njih, da im kaže da je klijent uvijek u pravu i da di je majstor (ovo je bila predstava, svjesna sam). Onda sam (tu više nije bio povišen glas, rekla bih da sam se malo i derala, jer sad sam promukla) razgovarala i sa hitnim intervencijama, i sa direktoricom/kim već te firme, i sa majstorom.

I onda se na kraju na vratima pojavio majstor.
Najbitnija stvar koju sam zaključila danas je da majstori govore neki drugi jezik, i da ja ne govorim taj majstorski.

Sve je bilo zbunjujuće. Razgovor je započeo s "nemate prezime na vratima" što je, ne biste vjerovali, meni poznata činjenica. Ali to je rečeno kao dijagnoza mog problema.

Iduće što je majstor na majstorskom pitao, bilo je
"Jel pao miris?"

Ajde sad vi meni recite, što bi to značilo?
Znate taj trenutak, vjerojatno ste ga proživjeli, čujete, zvuči hrvatski, prepoznajete riječi, ali nemate pojma što čovjek pita. Nešto kao da netko priča bednjanski, ali neki viši level nerazumijevanja.

Jer ako je pao miris, ja ne radim!!, nastavi majstor majstorski.

O čemu se radi? Pitao je je li možda osvježivač wca pao u školjku.


Nije pao. Na kraju, ispalo je da je kamenac kriv, zagrebačka voda je prepuna kamenca.

*********************************

My Monday started with a plumbing toilette issue.
It s rather intriguing challenge.
I've called emergency interventions ( repairmen who should come very fast to help with some household problem) trying to explain them what the problem was.

You see, here in Zagreb there is something called emergency interventions, plumbers, electricians. and other repairmen.
If you have problems of that kind, you should contact them and they should assist you very fast.
Well, fast is a too strong word.

So, I called them and tried to explain what the problem is, but every time I tried to say more then two words, I was interrupted by a not polite person on the other side who only knew how to ask questions.
This is not a good decision when I hadn't had my first coffee yet.
So, after and hour and a half of waiting, and a few telephone calls with no results, it turns out, speaking loudly (almost yelling) helps.

Broj komentara: 13 :

  1. Nikad nije kasno da naucis jos jedan jezik ..... majstoski :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Spiking of vodoinstalateri... prošlu nedjelju začepila se odvodna cijev u zgradi i ofc kome će sve sranje otić u sudoper nego meni koja živim na 1. katu. Nekim čudom hitne intervencije su došle u roku sat vremena, ali... prilikom skidanja cijevi iz kuhinje mi problili zid u sobu onako da doslovno vidim stvari u sobi, kao jbg zid je tanak, ok... pokrpali to i ostavili mi metar širine i 30 cm visine "ožiljak" na zidu. I naravno da su morali doći i 3. dan jer nisu dobro stisli tu cijev pa je kapala po zidu voda (ispod sudopera). Rekao čiča da je to zato jer nije stavio originalan navoj... zašto pobogu nisi?

    Majstori br. 2 došli mi postavit bnet tv. Pola sata nakon što su otišli nama slika koma, ali ne mogu danas doći jer su išli dalje... došli za 2 dana drugi, isto iz bneta i rekli da su ovi zaboravili maknuti neki filetr koji ometa signal. Odlično, nema šta ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. smijem se jako na ovo tvoje :))
      svjesna sam da ima i super majstora. samo ih, kako da kažem, rjeđe srećem :)

      Izbriši
  3. ne spominji mi hitne intervencije, jednom sam se morala svadjat s njima da uopce dodju iako mi je s plafona pljustalo i bome bi brzo bila i poplava u stanu. imam osjecaj da je ponekad jednostavnije sam naucit kako nesto popravit nego zvat majstore.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. poplava, ajoj.
      kužim, ali ako svatko bude sam svoj majstor, čemu onda pravi majstori? ja bih jednostavno da ne moram biti genije za apsolutno sve.

      Izbriši
    2. ma slazem se potpuno, al kod nas stignes naucit kako popravit nesto dok ti majstor uopce dodje u stan XD

      Izbriši
  4. Ubij me al' ja se kidam od smeha :)))))))))))))

    OdgovoriIzbriši
  5. majstorski je jezik koji stvarno moramo naučiti i javi ako nađeš neki tečaj...baš si me nasmijala, iako znam da ti toga trenutka nije bilo do smijanja...meni je baš nevjesta pričala o nekom namirisanom majstoru u odijelu koji je došao u odijelu s kravatom popraviti perilicu za suđe ...nešto je prikopčao perilicu na laptop (nisam znala da se i to radi?) ...da skratim priču, nakon dva dolaska kupili smo novu perlicu. Tako da ni s ovim modernima koji pričaju hrvatski isto nije ništa sigurno:).

    OdgovoriIzbriši
  6. mi smo neki dan ulijevali solnu kiselinu u kotlić da razbije kamenac :D
    uspjelo je tako dobro da čovjek sad traži po stanu što još može zaliti kiselinom, toliko mu se svidio eksperiment.

    nemoj o majstorima. bila sam 8+ godina okružena njima... znam sve. znam im u njihoovu nerazumljivu dušu. i dalje mi nisu jasni.

    OdgovoriIzbriši
  7. Imala bi i ja takvih briga dami nije Muz inzenjer (jako sam skromna)! Sto je to moje 'stvorenje' super korisno, a i mene nauci dok radi i popravlja. I dobro kazes: zvuci hrvatski, ali se opet ne razumije...

    OdgovoriIzbriši

}, 10);