petak, 18. prosinca 2015.

Advent u Zagrebu/ Advent in Zagreb


Vjerojatno ste već čuli kako je Zagreb izabran za nabolji adventski grad ove godine.
Sviđa mi se kak je uređen, nekako su uređivači pronašli dobru kombinaciju svega i izgleda baš lijepo. Bila sam dvaput do sad. Zrinjevac je čaroban, od ulica u centru preporučam Europski trg i Kurelčevu ulicu. Ono što je dobro, osim uređenja, je atmosfera. Nekako su svi dobre volje, i baš je vidljivo dobro raspoloženje.  Ponuda hrane, pića i darova za kupiti je povelika, još uzmite u obzir kako u centru ima dosta dućana i sve je sad na nekom sniženju..i dobijete gužve. Ali ok su i gužve, malo se gužvate pa se nađete s dragim ljudima i družite.
 Dosta ljudi dolazi iz cijele Hrvatske (i iz inozemstva, i lijepo je vidjeti i zimski i kontinentalni turizam). Ako već dolazite, par stvari koje bi vam mogle pomoći: probajte u centar ići javnim prijevozom. Ja sam prvi put zaboravila na to da svi idu autima, i 50 minuta sam se vozila u prvoj i drugoj brzini, i vjerujte mi, prošla sam i kroz ulice koje sam i zaboravila da postoje, i sve je bilo puno. Na kraju, valjda za nagradu za strpljenje, svemir mi je dao parkirno mjesto odmah pored Glazbene akademije, tamo blizu one kugle za koju jedni tvrde da je sunce, drugi da je dio note, a treći nešto treće, čeg se više ni ne sjećam (a meni se sviđa novi izgled zgrade i sviđa mi se skulptura, kojoj očito ne znam značenje:) ).
Odjenite se toplo. Kapa, šal, rukavice, tople čarape..todos. Sinoć sam prošla Zrinjevcem i bilo mi je zima, a nosila sam kapu no nisam šal i cijelo vrijeme mi je falio.
Na Zrinjevcu je i svirka, i štandići, i klizalište. Ako kližete, vjerujem da će vam se svidjeti.
Ja, na primjer, ne bih nikad stala na dva noža i mahala nogama pored drugih živih ljudi i sebe. Mogu jednako tako plesati negdje s dvije katane u rukama.
No, ja nisam svi i nisam ni većina, i samo da znate, prvo klizalište u Zagrebu bilo je otvoreno davne 1874. godine i lijepo je vidjeti da se ovakva tradicija nastavlja.
Glavno klizalište na Tomislavcu ima 400m kvadratnih, a uz to su i klizačke staze. Postoje škole klizanja za nejač, nudi se i individualna poduka, škole sinkroniziranog klizanja, a radno vrijeme je svaki dan 10-23 h.
Na ovom linku našla sam dosta informacija koje bi vam mogle dobro doći, ako se odlučite klizati.


Još malo pa blagdani. Vjerujem da neki već mahnitaju po doma i spremaju sve od pranja prozora nadalje, i sprema se i bor i darovi i sve. Čuvajte živce, ne pizdite ako vam kolač ne ispadne kako treba ili je gužva u dućanu. E da, kad smo kod dućana, dućani su ovdje puni ko da smo Švicarska, a ne Hrvatska.

Ako ipak nećete do Zagreba, nadam se da i kod vas ima sličnih mjesta za malo minglanja i druženja. Ovo, naravno, ide pod uvjetom da ne mrzite sve što dolazi u paketu uz period Adventa, Božića, i svih svetaca oko Božića, te Nove godine, koju iz meni nepoznatog razloga zovu najluđim danom u godini.
Ozbiljno? Pa barem za to imam previše konkurentskih dana, od tristo i nešto koji mi se nude svaku godinu. Makar ne mislim da govorimo o istoj vrsti ludila :)

Sretan vikend svima!









Maybe you've heard Zagreb won best European Christmas market title.
I like the way it is decorated. This year, decorators really made the best of it, and the town center looks all winter-y and warm and holiday-ish.

On Zrinjevac there is a big skating rink, a renewed tradition since the first skating rink in Zagreb was opened in 1874.
All streets in the center are decorated with lovely lights and with boots along the streets, selling molt wine, sausages, rakija, sweets and many holiday gifts.

Many people come from around our country, but also from all parts of Europe.
I think this is the first time Zagreb hit one million tourists this year.
If you decide to come, just don't go to the center by car. Use public transportation or taxis.
I forgot that and drove along the streets for 50 minutes one evening. You can spend one hour much better.




Broj komentara: 6 :

  1. Meni je baš želja otići na Advent u Zagrebu, ali ništa od toga ove godine. Baš mi je drago što je proglašen najuređenijim adventskim gradom u Europi...ja sam i po Splitu vidjela turista i bilo mi je drago zbog toga, a još više od samo uređenja i turista, lijepo je vidjeti da su i domaći ljudi dobre volje i da su svi nekako raspoloženiji...a to nam svima treba.

    Ja još nisam išla u dućan u nabavku, nekako mi se ne da...sve odgađam. Inače volim praviti kolače, ali za Božić mi je to nekako stresno....ove godine planiram izbjeći živciranje. Poklone sam svima kupila ove godine u Amadeusa na putu kući iz bolnice pa sam barem to obavila.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. dođi u Zagreb, evo dođao je i milijunti turist ;)
      fali nam svima dobre volje, slažem se.
      ja ovu godinu radim preko blagdana i ne da mi se uopće spremati neku posebnu hranu, ionako nastojim smanjiti sve prilike za stresiranje..

      Izbriši
  2. Ah,moj Zagreb!Kako mi fali sve ovo...Ali jos koji dan i eto mene medu moje:-)

    OdgovoriIzbriši
  3. krasan je advent bio ove godine, nadam se da ce se i sljedecih godina nastavit taj trend

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. bome da, meni se baš svidjelo. nadam se da će ići u tom smjeru i nadalje.

      Izbriši

}, 10);