četvrtak, 3. prosinca 2015.

Hladnoća i potrgane traperice/ Ripped jeans and the cold weather



Ovo će biti kratak (ali sladak) post.
Postoje dvije stvari koje me zbunjuju otkad su postale modni must.

Bilo je prije stvari koje mi se nisu sviđale, ali bi s vremenom postale ili manje iritantne ili bih ih, sa zakašnjenjem od 5 godina, zavoljela (obično tamo negdje kad bi svi drugi prestali to nositi).
No vrijeme prolazi a ja imam jednaku reakciju na ove dvije stvari:


1. Potrgane traperice. Postoje dva tipa potrganih traperica, nijedne mi nisu mile. Postoje one koje su "samo" razrezane na koljenima, kao da ste klečale na staklu.
Ali postoje i one koje izgledaju ko da je Edvard Škaroruki protrčao kroz nečiji ormar, ili je ganjao ženu u tim trapericama. Rupe, rupe posvuda. Konci vise, to su rupe kroz koje možeš zavući ruke do lakta.
To nije lijepo. 
Zašto bih platila za potrganu odjeću? Mogu li ju ja, molim vas, nošenjem uništiti? Tko to reže, i kako je zaboga to postalo in?

Tu je propuh i nije toplo u takvim trapericama. Kako je  potrgana odjeća postala predmet koji se kupuje?

2. Gole noge zimi. I onda, na bose noge, neke štikle, a gore džemper, šal, kapa, rukavice i krznata jakna.
Kamon. Zima je. Izgleda da ostatak svijeta nije prošao kroz balkanski odgoj, ali Balkan na stranu, kako i zašto ići po svijetu bosih nogu kad je vani zima?
Hladno je, krvožilni sustav će povlačiti krv iz periferije u tijelo. Imunitet će pasti.
Ovo je podsjetilo, prije pet godina bila sam u Londonu. Ubola sam par najhladnijih dana, tako hladnih da nije bilo tako zadnjih (tada) 17 godina. Nosila sam sve na sebi: i najlonke i tajice i onda haljine i futrane dokoljenke i kapu i šal i sve što sam donijela u UK.
Jednu večer išli smo nekamo van, i vozili se busom, i ušla je koka bosih nogu i u štiklama. Ja nisam mogla prestati gledati u njene promrzle, plavičaste noge.

I znam da je to moda, i znam da cijela Amerika valjda ima dress code da se ne nose najlonke nego se golih nogu ide na red carpet i slične evente, i svejedno ja mislim da to nema veze s mozgom. Dođe mi, kad tako nekog vidim, da ga utoplim, prekrijem dekom ili mu/joj navučem čarapice.

Eto, rekla sam da ću biti kratka danas.
Dijelite li moja čuđenja ili imate set svojih? Ili hodate bosih nogu i potrganih traperica možda? ;)

E da, na slici su londonski golubovi koji se smrzavaju, ipak ima veze s temom. To je zato jer su im nožice gole, znam.


24 komentara :

  1. Dijelim cudjenja :) uvijek cu radije da mi bude toplo ma sto god dress code zahtijevao, a potrgane hlace su i meni misterija, ono zasto bi placao najcesce i vise novaca za traperice koje nisu citave

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. točno to! svjesna sam ja da su to promjene u modi i da svatko ima pravo na svoj izričaj. jednostavno, ne kužim koncept kupovanja potrganih artikala ;)

      Izbriši
  2. Joj nedavno sam kupovala nove traperice, jedva sam našla neke "čitave". Meni su čak fora kad su onak izribano potrgane na jednom mjestu al ove danas koje su "in" izgledaju ko da je neko doslovno škarama prorezao vodoravnu crtu na oba koljena O_o Uopće mi to ne izgleda fora.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ok, slažem se, potrgano na jednom mjestu može proći (ovo je samo moj sud) :))

      Izbriši
  3. Slažem se s tvojim čuđenjem. Također se čudim nekom trendu trenirki koje se ne nose na tenisice nego na ne znam koju obuću.
    Zatim najlonke na sandale, ljudi kojima nije hladno na minusu bez potkošulje i tako, ima toga :D

    Pufasti golubovi su baš slatki iako nisam neki obožavatelj inače...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. meni su ovi napuhani golubovi fora, inače nisu (ali Bitchy voli golube, fyi ).

      Izbriši
  4. Delim tvoje misljenje- cudjenje. Ja sam stara baba i volim da mi je toplo a ne da duva promaja :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zanimljivo kako toplina dolazi s vremenom visoko na listu prioriteta :))

      Izbriši
  5. I ja sam vidjala sandalice i gole noge u zimskim mjesecima u UK i u Irskoj, uglavnom kod mladih cura/zena. Zao mi ih je jer ce posljedice vjerovatno osjetiti kad budu malo starije.
    Neka se svako oblaci kako hoce, ne cudim se nicemu, pa ni pocjepanim farmericama. Da li mi se svidjaju? One pocijepane na koljenima su mi nekad cak i simpaticne na omladini, a one sa ogromnim rupama...ne. Ali ne svidjaju mi se ni na butinama izlizane, izbjeljene farmerice.
    Ali ukusi su razliciti :-))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma naravno, ukusi jesu različiti. jednostano, ne moraju nam se sve stvari sviđati, koiko god netko može biti (ne)tolerantan.
      meni masa stvari proleti ispod radara, uopće ne reagiram na neke modne smjerove.
      ovo me baš..uznemiri :D

      Izbriši
  6. Hahaha, lepo si rekla "balkanski odgoj" - čizma glavu čuva!

    OdgovoriIzbriši
  7. Delim tvoja čuđenja i dodajem kratke bundice, onako do pupka, a pupak go. Koja je poenta, ne znam, čak ni ne izgleda lepo, al evo već tri, četiri zime, mlade Beograđanke furaju taj trend. -.-

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. par puta sam vidjela curke s hlačama niskog struka i jaknicama iznad bubrega, i sve ono između je bilo golo..počet ću zaskakati takve i utopljavati ih, ozbiljno. meni je zima kad ih takve vidim.

      Izbriši
  8. slažem se sa svim, i dodajem modni hit star godinu-dvije: stopalice, starke, goli gležnjevi, prekratke hlače, snijeg.
    dakle kad vidim da po ovoj zimi netko nosi platene tenisice, jajnici mi se refleksno stisnu. a kad je vani snijeg i netko ima platnene tenisice i gole gležnjeve... ma budale. to više nije moda, to se zove biti glup.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ni ovo nisam vidjela.jao, koliki bi bio post da sam sve ovo vidjela :))

      Izbriši
  9. Ovi golubovi su ti preslatki, kao neke stare kokice :)
    Ja se obično smijem na većinu stvari koje postanu trenutni hit... poderane traperice su nešto što nikada ne bih stavila na sebe, ali i masu drugih stvari npr. uggsice ili majice sa hrpom šljokica, ali tko voli nek izvoli. Najsmiješnije mi je što su npr. poderane traperice sada in i masno koštaju i svi (mlađarija) ih moraju imati, a za 3-4 godine bit će im neugodno gledati stare fotke.

    Što sam starija više biram stvari koje su mi udobne i ne sjećam se da sam u posljednjih 10 godina kupila nešto što mi je bilo neugodno samo zato jer je lijepo ili trenutno in. A kad cijelo ljeto ne možeš na kupanje, a živiš na moru jer opet imaš upalu mjehura jer si s prvim proljetnim suncem odbacila jaknu... ne pada ti više napamet izaći van bez potkošulje, zimi bez šala, kape i rukovica, sjediti na kamenu ili metalnim klupama... o da, zdravlje je ipak na prvom mjestu, barem nakon 25.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa da, nije da ću ja sada ići okolo i osuđivati, ali imam mišljenje.
      i mene su cijli žuivot tjerali da se čuvam balkanskog bauka- propuha, koji mi nikad ništa nije napravio,. ne znam što se desilo prije nekih 5 godina, sinusi su odlučili probuditi se iz hibernacije. od tada, osjetim svaki jbn propuh, svaku klimu koja krivo puše, svaki otvoren prozor u autu. to automatski povlači oprez i s bosim nogama i golim križima. i mada još uvijek, na primjer, najrađe ne sušim kosu, imam set kapa i pobožno sam pokrivena u hladnom razdoblju jer znam što će biti u protivnom.
      slažem se s tobom oko dominacije nekog modnog detalaj, i svjesna sam da i nove generacije moraju proći kroz tu fazu, fazu kad se identificiraju odjećom i kad se mogu izgubiti u grupi. kako su potrgane traperice, od svih mogućih stvari, ispale sredstvo prepoznavanja, beats me :)

      Izbriši
  10. Mogu li dodati debele crne vunene čarape i baletanke na to.
    Možda nije modni hit ali vidjela sam da po Sarajevu, bez pardona, djevojke to nose pred kraj zime i početak proljeća. Izgleda seljački. Ne mogu da shvatim, ne mogu da shvatim... Ako ti je zima, obuj čizme.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nisam ovo nikad dosad vidjela. vjerujem ti da je zanimljivo :)

      Izbriši
  11. Joj da, nisam mogla prestati u Londonu buljiti u plavičasta stopala u japankama (a ja u debelim čarapama i gležnjačama)Ili kombinacija tanke ultra mini haljine, balerinki dolje i debele zimske jakne i vunene kape gore brrr.
    Ali ono što me ubija na svakodnevnoj bazi su tajce. Tajce u kombinaciji sa svim i svačim. Kužim ja da su udobne i sve to, ali žene dajte si bar malkice truda i obucite s vremena na vrijeme pravu odjeću za van.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidim ja da svatko ovdje ima nešto što ga čudi :)
      Tajice su tema o kojoj bi se dalo satima pričati. Preudobne su i predrage mi, ali da, imaju svoje mjesto i vrijeme. pogotovo one prozirne, kroz koje se sve vidi, me zbunjuju.

      Izbriši
  12. ja isto nikako ne razumijem zašto na zapadu mrze najlonke i čarape...i kakva im je to opsesija golih nogu? Treba ih poslati sve podhitno na obuku kod balkanskih baba koje će im odmah istjerati te lude ideje iz glave:) Ja sam ovih dana silom prilika morala hodati u startasicama jer mi je jedna noga otečena i to su jedine tenisicama koje mogu obući..i još sam se stalno mislila hoću li se prehladiti u platnenim tenisicima ( a naravno nosila sam ih s toplim čarapama ili najlonkama od 100 dena), a one po vremenu koje je hladnije deset puta od ovog našeg južnog hodaju golih nogu...kako?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jelda? jel moguće da je do odgoja, jednostavno smo navikli da je ugodna pokrivenost potrebna, pa sve drugačije smatramo opasnošću?

      Izbriši

}, 10);