petak, 1. travnja 2016.

Transformeri u Zagrebu/ Transformers in Zagreb

Krajem ožujka u Zagreb je stigla izložba Danila Batelića, Transformeri. Ovo nije njihov prvi dolazak u Hrvatsku, već su posjetili Osijek, ali dosad nisu posjetili Zagreb.

Baš me zanimalo kako to izgleda, i onda se poklopila kava baš blizu njih pa je bio red otići mahnuti im kad su već došli u goste. 
Bilo je dosta ljudi, i odraslih i klinaca, i zaista nije samo za djecu.
Transformeri su napravljeni od dijelova auta i otpada, i zanimljivo je vidjeti što se sve može napraviti od otpada. Meni, koja modernu umjetnost, slobodno mogu reći, ne kužim i uopće mi se ne da truditi shvatiti, ovo je došlo kao ugodno iznenađenje.

Kad smo već kod moderne umjetnosti, da probam objasniti. Volim umjetnost, volim izložbe, volim vidjeti kako su razni ljudi u raznim kulturama i vremenima iskazivali svoje viđenje svijeta. Problem sa suvremenom umjetnosti je što, po meni, prečesto stavlja gledatelja u inferioran položaj jer gledatelj ne shvaća u što gleda i što bi to trebalo biti ispred njega, ali ipak je to umjetnost!! pa  se osoba osjeća zbunjena jer klinca ne kuži al mnogi će, ko pokondirene tikve, klimati glavom pred nečim i čak se slikati. O poznatima i političarima u tim situacijama neću ni početi.

Umjetnost bi, opet po meni, trebala biti napravljena tako da dosegne ljude. Zar nije cilj umjetnicima da njihov rad dođe do krajnjeg korisnika, čovjeka?
Dala sam šansu MSU  i Umjetničkom paviljonu par puta i zaključila hvala, ipak ću obilaziti neke druge izložbe (Umjetnički paviljon zna imati odlične izložbe, da se razumijemo, ja pišem o ovim modernim izložbama i instalacijama).
Ova nasvježija umjetnost nije baš za mene. Ja sam potpuno svjesna da je moguće da je jednostavno do mene, samo više nemam volje ni energije prihvaćati takvu situaciju kao da je "do mene" jer ako netko radi nešto umjetnički, hajde onda, za kog radiš ako ne za ljude? 
Isti stav imam prema filmovima koji znaju biti oh tako posebni da na kraju filma nemaš pojma što se zapravo desilo. 

Znam ja isto tako sašiti takve haljine i tunike, jako su posebne, pa ih ne nosim okolo jer znam da to nije zapravo gotov proizvod i ne da mi se objašnjavati ljudima da je to zapravo "instalacija" "pogled u povijest odijevanja" ili tako nešto slično.

Sad sam se sjetila, i ovim ću završiti svoj rant oko moderne umjetnosti, kad sam jednom pohodila izložbu, nemam pojma čiju, i bila je instalacija. U jednom dijelu prostorije bio je uključen tv i na njemu je bio, ako se dobro sjećam (potisnula sam već) prikazan gol tip koji piša. I film se opet i opet i opet vrtio. 
Pokupili smo se s izložbe na kavu.


Nego, Transformeri. visoki su između 6 i 8 metara, impozantni su, i koliko znam, kad padne noć, kreće lightshow. Povedite djecu ako se odlučite posjetiti ih.

Ovaj s mačem mi je najdraži :)

Želim vam svima ugodan vikend!




*********************************************
Montenegro artist Danilo Batelić has brought his exhibition to Zagreb, and showed us his Transformers, made from car parts.

Broj komentara: 6 :

  1. pa to kod mene, a ja ih vidjela nisam :O
    kako?!

    izgledaju kul :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jako su fora, odi ih posjetiti obavezno!

      Izbriši
  2. baš zanimljivo! Ja sam kao mala obožavala crtani s transformerima, moram priznati da me se filmska verzija nije nešto dojmila, ali svakako bi otišla na ovu izložbu da živim u Zagrebu. Odlične fotografije!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Meni se sviđa koncept rađenja nečeg smislenog od otpada, previše smeća radimo, i recikliranje nije dovoljno, uopće se dovoljno ne reciklira..A Transformeri su super, tako da mi je to 2u1 :)

      Izbriši
  3. Hehehe moj parkić! Drugi put mi se javi kad budeš u blizini, da napravimo đir po parku ili barem sjednemo na klupicu i proćakulamo dok ovaj moj klinjo trčkara. ;) Super su transformeri,stalno prolazimo kraj njih. I slažem se s tobom oko moderne umjetnosti, potpisujem sve! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da je zaista red da popijemo tu kavu :) nije mi to usput, ali ću ti ciljano doć :))

      Izbriši

}, 10);