srijeda, 4. svibnja 2016.

Ženski mozak/ A woman's brain

                        slika je tu jer mi se sviđa, nema veze s tekstom

Ponukana sam ovim člankom.
Ukratko, jedna studentica priča kako profesor na faksu na predavanju drži govor o ženskoj pameti i ženskoj nesposobnosti shvaćanja "tehničkih stvari", te, kako članak odmiče, postaje vidljivo koliko jako taj muškarac ima problem sa ženama izvan okvira djece, lutaka (!) i štikli.

Neću sad o članku, netko tko predaje na fakultetu ima previše godina i previše je krut u razmišljanju da se ikad promijeni, a meni se ne da trančirati njegova baljezganja. Pokušala sam se sjetiti danas je li mi se ikad desilo kroz obrazovanje da se itko ikad tako postavi, ili da znam da ima takvo mišljenje.
Ne mogu se sjetiti. Ali, hej, ja sam završila Filozofski. Kako kaže curka u članku, a citira profesora:
" Zašto nismo upisale Filozofski  gdje se možemo prešetavati u štiklama? Jedine žene koje mogu zanimate tehničke stvari su one ozbiljno hormonalno poremećene. Jer ženski mozak jednostavno funkcionira na drugačiji način- ne zanima ih, i još bolje, ne može shvatiti tehniku."


Ovak, štikle su super stvar. Na faksu sam bila u štiklama točno nula puta, no to nije na kraju bitno.
Teško je napisati neki rant na temu žena i tehnike, kad je 2016. i tehnika je svud oko nas, od mobitela, preko auta, laptopa, kompjutora, uređaja na kojima radimo (mi, svih spolova i rodova), uređaja koje svi imamo doma.
Ja se slažem da  žene i muškarci nisu jednaki, jer nisu. različiti su ali su ravnopravni. Ideja da mi neki profesor komentira (budući) uspjeh na temelju mog spola..eto, nije se nikad desilo. Možda su moji profesori to jako dobro krili, moguće ja to nisam registrirala.
Znala sam čuti okolinu kako se čudi kad bi neka curka upisala neki faks tehničkije prirode, kad to ne bi bila ekonomija, filozofski, pedagogija, takve, ženske škole, jel. Ali uvijek je ta okolina bila ful ponosna kad ta curka diplomirala na tom faksu.

Kako je vama bilo tijekom školovanja? Kako vam je danas u radnom okruženju, ako imate posao, ili ste ga imale? Imate li dojam da vas podcjenjuju zbog spola? Što radite ako je takva situacija?


Ne znam ide li razmišljanje ovog muškarca koji se smatra profesorom i u suprotnom smjeru- kakvo mišljenje ima o stričekima u vrtićima i  o dečkima koji idu za nastavnike u školama.  Ili mu je to nepojmljivo. 
Nekim slijedom misli, sad sam se sjetila Stieg Larssona i njegove "Muškarci koji mrze žene". Odlična knjiga. Preporučam.

****************************

I've read this  article today. It is in Croatian, but let me translate the important parts for you: a student girl is talking about her college professor who is having a hard time having female students in his classes. Not only that, in his opinion it a problem of a woman's brain- women are simply not capable for studying technical schools. because all women think about are dolls, high heels and children. Yes, you read correctly. And those who study something "technical" are having serious hormonal problems.
We all should go and study languages and things similar. In his words, we would be playing with our dolls even on college.

Well, he's too old and he probably won't change, and it has no meaning trying to write something really interesting about him right now.
I simply started thinking if there were moments like this while I was in school, and I can't remember one person. Either they were camouflaged or I didn't notice it, but no, no one came with such shitty opinion.

What about you? Have you experienced such an opinion from some of your professors?

Broj komentara: 13 :

  1. My Cup of Beauty4. svibnja 2016. u 22:52

    E pa sad..... nacrtala bi si brkove i bradu i genitailje na hlacama i onda bi takva isla na predavanje tog kretena. To kazem sa svojim fakultetski 'papirima' u dzepu. Da li bi se to usudila napravit da sam na njezinom mjestu, ne znam. Sramotno je da se takve stvari moraju trpjeti i da nisu rijetke.
    Zivo me zanima kako je on svoje magisterije i doktorate i ostale titule dobio, i tko mu je kuhao i prao i brisao nos dok je on prolazio ispite kak treba.
    Znam jednu curu koja je trpila slicne komentare na 'muskom' studiju FF. Njena sreca je da je poznavala prijatelja doticnoga predavaca i rekla mu da ce 'profu' prijavit za sexual harrasment na studiju ili tako nesto, pa se tip brzo ohladio. Kreten je mislio da je bio cool ili smijesan....
    I kod nas je to nazalost very common, ne znam da li u tom obliku, ali mislim da su zene u STEM-u u manjini. STEM = science, technology, maths, engineering. Proguglaj Dr Emily Grossman, naci ces svasta relevantnog.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ah, napokon znam što je STEM :D
      svjesna sam da ovakvih primjera ima svuda, manje ili više zakamufliranih, samo nekako sam mislila da bar mu obrazovanju ide prema nestajanju.

      Izbriši
  2. Ma ne zamaram se ''tehničkom inferiornošću'' žena sve dok ''tehnički superiorniji'' spol vozi auto na tehnički, mijenja žarulje u autu i po kući, razvlači i spaja kablove, čisti i podešava kamin, kosi travu i radi ostale tehnikalije, da ja ne moram prljati ruke i u miru mogu raditi svoj posao. Uuups, pa ove sezone sam to sve sama odradila!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. a uz to sve, koji si ti ono fax završila? ;)

      Izbriši
  3. Pročitala sam članak i pomislila kako bih mu rado pomogla da se objesi i pri tome ne bih razmišljala ni o kakvoj djeci. Garantirano.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Procitala sam clanak i rado big ti se pridruzila

      Izbriši
    2. po meni, dovoljno je skloniti ga s pozicije moći, tj. s pozicije predavača i profesora.
      vlastito mišljenje nek onda dijeli doma, gdje ga ne plaćaju za to iz državne blagajne.

      Izbriši
  4. već sam komentirala, ali mogu i opet. imali smo baš neko govno od profesora na faksu koji mi je jednom odbio temu seminarskog rada jer joj nisam dorasla, jer sam žensko. tako nekako. umotao je to u "kompliment", pa je mislio da je ok.
    nakon toga sam ga proglasila govnom i u dva navrata došla u sukob s njim. prvi put kad sam demonstrativno napustila predavaonicu u kojoj je dvije kolegice proglasio guskama. drugi put kad nam je doveo na predavanje svog asistenta. stane pred nas asistent, sroljo neki spigani koji doslovno slini i cereće se s profesorom koji pak priča kako bi sve mi trebale stat u red da valjda popušimo šarmeru od slinavog, mutavog asitenta. trkne ga laktom par puta i govori nam kako je savjetovao asistentu "da u budimpešti nađe leksikon s dugom k... k... kosom. jer tako će najprije naučit jezik." dignem pristojno ruku i pitam, a kad ja idem u budimpeštu, da si isto nađem leksikon s dugim k... k... k..." i izbaci me lik van.
    svejedno sam ispit položila s peticom. šupak me ispitivao dva sata. ne školska.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Treba reagirati, slažem se. Čestitam na položenom ispitu ;)

      Izbriši
    2. My Cup of Beauty6. svibnja 2016. u 18:01

      I ja cestitam na ispitu i petici!
      Vecina ih to umota u kompliment. Tako je i jedan moj profac ovdje pred penzijom mislio za moju prijateljicu sa studija da je ovako neka glupaca koja se smijulji, a cura bistrije i pametnije glave nego vecina njenih vrsnjaka u tim godinama. A sad si me sjetila i na jos jednog koji je uvijek bio i ostao poznat sovinist po glupostima i proljevu koji su mu izlazili iz usta.

      I ja cestitam na polozenom ispitu, i jos vise na petici. i drago mi je da si mu tako pristojno postavila pitanje. :-D

      Izbriši
  5. Na fakultetima ima svakakvih čudaka...ja uvijek kažem da za fakultetske profesore postoji inspekcija kao za one srednjoškolske da bi nam visoko obrazovanje bilo na puno boljoj razini. Ne mislim samo na te neke šoviniste, već i na korupciju koje očito po fakultetima ima puno (sjećam se one neke afere prije nekoliko godine, svašta je izašlo na vidjelo). Pošto su im plaće veće nego ostalom prosvjetnom kadru, a radni sati manji, ja bi im slala inspekciju na svako drugo predavanje. Očito se iz primjera vidi da je neka mjera stvarno potrebna, puno ljudi ima neka traumatična iskustva s fakulteta ali ih se boje podijeliti dok studiraju, a kada dobiju diplomu nemaju kad misliti o tome.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ah..psi laju, a karavane prolaze. ne bih se ja zamarala oko ovog profesora-on vjerojatno nije dovoljno pametan za neki kompleksniji sklop u glavi i jednostavnu statistiku...da, u prosijeku žene se ne snalaze u prostoru, a muškarci teže uče strane jezike ..ali samo u prosijeku i da to snalaženje u prostoru u visokoj i pozitivnoj je korelaciji sa visinom testosterona u krvi...ali Bože moje-da, postoje žene koje se igraju s legićim, cijeli život nešto rade, prave i grade i pomažu tati oko popravaka automobila i zanima ih mehanika i tehnika i potoje muškarci koji vole učiti jezike i sl...oni jednostavno nisu u većini,ali postoje i divni su i često-barem meni- jedni od zanimljivijih primjeraka ljudske vrste s kojima rado provodim svoje vrijeme i prijateljujem -ako me žele u svom društvu. sve u svemu ne treba se zamarati oko ovoga profesora kojemu širina pogleda i inteligenicija ne dozvoljava da percipira ciiiiijeli spektar nego samo one tipične. Po meni nije vrijedan pažnje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to mi je uvijek nekako hod p orubu. s jedne strane ovakvi primjeri ne zaslužuju toliko pažnju, i čim im se smanji broj onih koji obraćaju pažnju, smanjit će se i učinak njegovih riječi. no s druge strane, u ozračju u kojem se nalazimo, teško mi je zapiknuti glavu u pijesak i praviti se da ovakvi primjeri ne postoje.

      Izbriši

}, 10);