ponedjeljak, 27. lipnja 2016.

Vikend./ Weekend.

Vikend je bio diivan. Divan!

Prvo da se ogradim, satrat će me ove vrućine, to jest, sparina, pa hoćuneću padati kiša, i moj tlak.
Na stranu slabost i vrtoglavice i umor i posljedično odlično raspoloženje, vikend je bio super.

Vikend je bio neradan, bilo je pretežno sunčano.
Ako ćemo se praviti da vikend počinje u petak popodne (hajmo se praviti), onda sam već u petak imala divan petak popodne nakon posla. Grad je poluprazan jer je a)već počelo ljeto i pola Zagreba je pobjeglo nekamo i b) oni koji nisu pobjegli na duže, spojili su sve što se spojiti da i ostavili ulice da u normalnom roku dođeš do točke B ili C i nađeš parking i da, zapravo, Zagreb bude sasvim prometno ok mjesto za život. Inače, ako niste iz Zagreba ili niste bili tu, petak popodne je još malo zeznutije nego ostali dani, obično su svi auti na cestama u isto vrijeme. Ako kiša padne, događa se kaos.
Uglavnom, Zrinjevac je divan. Bile su pripreme za festival klasičnih koncerata, i naišla sam taman kad je filharmonija (ili netko sličan) imao probu, pa smo guštali. Na Zrinjevcu je, osim toga, izložba National Geographica "Hrvatska iz zraka" na velikim hajmo reći panoima, odlične su fotografije i, po meni, odlična pozicija jer je hrpa turista stajala i gledala i čitala o Hrvatskoj na slikama u dva dana što sam se muvala po Zrinjevcu. Kad smo već kod Zrinjevca, saznala sam na jednoj fotografiji da se Zagreb, kad se krenuo širiti izvan Gornjeg grada, širio prema Zrinjevcu, i da je trg prvo imao naziv Novi trg, koji se kasnije preimenovao u NŠ Zrinski, pa su to Zagrepčanci skratili lijepo u Zrinjevac (taj dio sam već znala :) )

Nisam često u centru no svaki put kad dođem ne mogu se nagledati lijepih žena. Em zgodne em super obučene. Turiste nekako odmah skužim, jedna skupina je predvođena Azijatima i oni su sportski obučeni i nose šešire i/ili suncobrane i sve promatraju i čitaju i slikaju. Druga skupina su turisti koji se ponašaju ko da ih doma tjeraju da se oblače u vreću za spavanje, pa kad su na godišnjem negdje drugdje, nose najmanju površinu odjeće koju mogu/smiju. Nije da je to vulgarno, nego točno se vidi da taj netko nije izašao van nakon posla (valjda) nego je loose beacuse turism! Djelomično ih razumijem, i ja da živim u nekim zemljama polarnog kruga ili sličnim neosunčanima kutcima Zemlje, hodala bih razdrljena i lovila Sunčevu toplinu na godišnjem. Samo sad još treba(m) prihvatiti činjenicu da nije samo obala puna takvih turista, Zagreb je baš baš pun ljudi. Ljudi turista.

U subotu sam provela popodne u vrtu. Lavanda je procvala i odlučila sam nabrati prvu rundu. Izgleda da je jedna pčela vidjela mene i škare, i javila svima ostalima, jer najednom je roj pčela zasjeo na sva tri grma koja imam i nije se dalo maknuti, kao, evo od cijelog vrta ja baš baš hoću ovaj cvijet lavande. Ulazile su i u zdjelu gdje sam odmah sjekla stabljike, i sve sam ih pažljivo micala, da bi me na kraju ubola osa, koju nisam vidjela, i zbog koje sam hitila punu zdjelu lavande u zrak. Pčele su pale u afan i razmilile se po lavandi ko nespašene. Ne znam što im je, nisam uopće pobrala sve, dobro da se nisu vezale tanjušnim lancima za svoje nogice oko lavande.


U subotu sam išla navečer na cugu u centar, i prolazila sam pored već spomenutog Zrinjevca. Već su postavili stolce za koncerte, no ljudi su sjedili u miru i tišini pred binom i- gledali utakmicu pred dva videozida :)
Na Trgu slična situacija, brdo ljudi, hrpa policije. Prvo sam vidjela temeljnu policiju, stoje i gledaju utrakmicu. Deset koraka dalje skužim kombije i specijalnu policiju, svi dečki gledaju u videozid.
Bili su slatki, onak ozbiljni, svi upakirani u tamnoplave uniforme, kacige pod rukama, i napeto se prati utakmica. Ne znam jel bio u planu kakakv nered i što se očekivalo, ali nije bilo ničeg.

Ne pratim baš utakmice pa sam završila na Strossmartreu, koji je bio ugodno poluprazan, i koji nudi loša bijela vina (nemojte). Nakon sto godina (po meni), spuštamo se mi nazad u grad, a s Trga odjekuje gomila( već je prošlo 23 h). Dok smo se spustili, ispalo je da taman utakmica završava, a znate kako je već završila. Uglavnom, pokunjeni navijači i pokunjena policija su se razmilili svatko svojim putem.

U nedjelju je bio plan da pogledam izložbu Vraniczanijevih u Muzeju za umjetnost i obrt, ali propustila sam ju jer muzej radi nedjeljom 10-14. Što da radim s muzejom koji već u dva zatvara vrata? Ispada da nije jedini, išla sam pogledati na internetsima muzej naivne umjetnosti, on završava u jedan.
Umjesto toga, provela sam cijelo popodne na terasama na Britancu i bilo mi je divno. Podružila sam se s ljudima koje ne vidim često jer svi radimo neke čudne smjene i jela sam super juhu od rajčice i sad tek vidim da mi je ovakav miran vikend bio baš baš potreban.

I've had a great, great weekend.

First I must say, it was too hot and too humid and I didn't feel well and I had headache. But, beside that, everything else was good.

My great weekend started already on Friday afternoon, after work, and I spent next two days with dear people. Zagreb center is full with tourists these days. You van feel the switch in the atmosphere, it is more vivid, and the town has many things to offer to them.
And because many people have had a long weekend this week, the town was almost empty and it was an easy drive with enough free parking lots for me.

I can recognize tourists almost immediately. They can be divided into two groups. The first one are the Asians ( and other people, of course), who wonder around  town, take pictures of everything, have their hats and umbrellas and are in a good mood.
The second one are the ones who look like they're on the beach, wearing minimum clothes.
I got used to it by now, but it took me some time to accept people on vacation perceive Zagreb the same way as the Adriatic coast, and they dress the same. They're on vacation- no matter the location- they're dress the same way. No bad thing about that, just felt strange for someone who lives here the whole year :)
I can understand people who live in northern parts of the world and have less sun and hot days. And when they see sun and feel the temperatures here, they'll use every single opportunity to expose the skin to warmth.

Saturday was spent in garden, for hours. I decided to pick lavender. I usually dry it and put then in wardrobe closets, so the closets smell fine and also to keep moths away.
The moment I started cutting lavender, the whole swarm of bees flew and started picking just the same lavender I've had in mind. And while I was picking the flowers, the bees even ran through the pot as if this is the last lavender they'll ever see. It was not, I only took one third.
I wouldn't be surprised if they tried to tie themselves with chains to the lavender with their tiny little legs :)
I was careful not to hurt some bee, and wasn't careful enough about wasp. One hid inside the pot and  sting me in the hand, I dropped the pot with the flowers in the grass. Of course, all bees flew on the cut lavender immediately. It was a bit surreal.

Zrinjevac is a square in Zagreb well known for its parks and in summer there are many happenings, and from this summer on there will be open air classic concerts. I walked by the moment there was a rehearsal, it sounded great. On Saturday evening, instead of concert, people were sitting there and watching football match on wide screens ( Croatia was playing in France Football Championship).
the whole town was totally concentrated on the game. the main square, full with people and the police, all watching the game together. It was funny to see so many policemen, who came there to bring order in case of riots (but there weren't any), who stood just nervous as any other football fan.
Croatia lost to Portugal, the whole square went home sad.

After two and a half days spent in sun and with dear people, I can now say this was just what I needed.

Broj komentara: 9 :

  1. My Cup of Beauty27. lipnja 2016. u 13:54

    De da se mi lijepo promijenimo za vikende ;-) ;-) hahaha!! Salim se , super ti je taj vikend. I ja volim takve najvise. Malo umjetnosti, glazbe, people watching, superkompanije i klope i ne treba mi vise od toga.
    pcelama si prijetila izimanjem hrane pa su se uzvrpoljile :-)
    Sjecam se muzeja za umjetnost i obrt pred vise od 20 godina. Moj najomiljeniji, ali nismo stigli do njega lani. Sto ces s lavandom napraviti?

    Necu ti ni pricat o mom vikendu! Samo cu ti reci da thank f*** for kindle i good books! E da , i izvadila sam Hr pasos ispod hrpe sa dna ladice :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Autor je uklonio komentar.

      Izbriši
    2. Lavandu posušim, smjestim u platnene vrećice koje sašijem ili u najlonke dokoljenke (koje ne sašijem :D) i stavim po ormarima. Sve miriše po lavandi a usput i tjera moljce ;)
      Znam za tvoj vikend, žao mi je. Ja još uvijek mislim da nije sve to zapisano u kamenu, i da postoje načini i pravni alati da se shendla sve još na vrijeme. S druge strane, ovo što je krenulo gore kod tebe, val nasilja, nisam baš očekivala, ali sve su to karike u lancu, nažalost :(

      Izbriši
    3. My Cup of Beauty27. lipnja 2016. u 17:11

      Ma uzas! A svi sad blameshiftaju, umjesto da naprave nesto konkretno i pozitivno, da se stvari pocnu smirivat prije nego se pretvorimo u Balkan iz 90ih. A najgore mi je to da dosta ljudi koje znam ovo nazalost nije iznenadilo. Vise ni ne gledam vijesti, jer mi dodje da ih zadavim sve u Westminsteru onako blesave i nesposobne i neodgovorne...

      Vidis ti korisnih starih najlonki! Ja stavim vaticu sa lavandinim essential oil i cedar wood ako ga imam kad postrugat s smirgl papirom :-)

      Izbriši
  2. Baš ti je bio divan vikend. Slika s lavandom je predivna, fali mi skupljanje i sušenje lavande, a priča o pčelama me baš nasmijala. Nadam se da je ubod splasnuo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma pčelice su zakon, ja ih baš volim, ali izgleda da im je lavanda mila jendako kao i meni :)
      Ako hoćeš, mogu ti poslati lavande. Javi se ;)

      Izbriši
    2. Baš ti hvala na ponudi, srce si. Imaju moju lavande i mogu do nje, ali fali mi ovdje u Vg baš onaj osjećaj branja i mrvljenja lavande pod prstima. Nekako uvijek ispadne da nikako do mojih u ovo doba kada se bere.

      Izbriši
  3. obožavam levandu:)
    drago mi je čuti da je vikend bio pozitiva.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);