subota, 16. srpnja 2016.

Srpanj./ July.


Neke lijepe stvari se događaju u srpnju.

Već su četiri godine da živim s dijagnozom MSa. I dobro sam. Baš onako, dobro. Ne mogu vjerovati da je toliko vremena već prošlo od dana kad sam ušetala na Hitnu jer nisam imala potpuno vidno polje na jednom oku.

Život se promijenio, mogu slobodno reći, nabolje. Možda bi se neke stvari posložile ovako i same od sebe, ovako su imale pomoć :)
Prioriteti i biranje bitaka su divna stvar. Ono kad naučiš da ne moraš uvijek biti u pravu. Kad znaš da ima i bitnijih stvari. Kad mi je vlastito zdravlje bitnije nego trošenje živaca na neku krizu na poslu.
Kad dnevna politika nije vrijedna da joj svaki dan posvećuješ pažnju, jer toliko je država spora i troma i zaista se ništa neće desiti preko noći.
Male stvari su mi i prije bile bitne, možda sam ih sad još svjesnija.

Kad smo kod malih, jedna ne baš toliko mala stvar: položila sam sve ispite i dobila sam diplomu maserke. Prošlu nedjelju imala sam zadnji ispit, i eto, još jedna diploma mi je doma.
Onu fakultetsku nikad nisam uokviravala ni stavljala na neko vidljivo mjesto, negdje je na nekoj polici. Možda bih mogla ovu stavit na zid :)

Od ideje do ostvarenja trebalo mi je godinu dana. Prošle godine, negdje u ovo vrijeme, intenzivno sam razmišljala što bih mogla učinit da si proširim polje rada i da se usmjerim u nešto što bi me činilo sretnijom.

Kako vježbam jogu i već godinu- dvije idem na masaže, svjesna sam na vlastitoj koži koliko je tijelu potrebna i vježba i rad na njemu, i koliko mu se može pomoći.
Sve je nekako išlo glatko. Otišla sam prošlo ljeto u Beč i  brainstormala putem do tamo i nazad što i kako dalje, i došla sam nazad, naišla na oglas za upis u školicu o kojoj sam baš razmišljala, i prijavila sam se.

Mogu reći da sam potpuno zaboravila kako je spremati se za ispite, i kako je učiti.
Negdje putem sam izgubila mogućnost i učenja satima i pamćenja naučenog. Ozbiljno. Znala sam uzeti dan godišnjeg, učiti i čitati i ponavljati i nakon par sati, gledam u one skripte ko da ih prvi put vidim. Na faxu je to sve nekako išlo normalno, učiš i učiš i učiš i ne spavaš i onda daš ispite, onak, par ispita u par dana.
Sjećam se da sam tako spremala ispite, sjećam se učenja i nespavanja i izlazaka na ispite i prolaženja.
Danas, ja nemam pojma kako sam ja mogla ne spavati i toliko dobro pamtiti. Kako?!

Potpuno druga stvar je bilo učenje masiranja.
Učenje rada rukama nema veze sa standardnim učenjem gdje već imam neke načine pamćenja i mind maps i dobro predznanje anatomije još iz gimnazije.
Učenje masiranja je bilo iscrpljujuće i frustrirajuće na početku, dok stvari nisu sjele na svoje mjesto.

Ne znam kamo će me ovo odvesti, nemam nikakav konkretan plan, samo puštam da se odvija.
Dobar je osjećaj znati da imam još jedno znanje ako treba zaradit za kruh, no bitniji mi je osjećaj da mogu naučenim pomagati ljudima.
Vidjet ćemo što će biti od toga.

Da se vratim na male stvari, veseli me kad dođem u vrt i poberem kupine s grma, samo kliznu u šaku.
Veseli me vidjeti kako suncokret raste, već je viši od mene. Biljke su toliko jednostavne. Daš im mjesto za život, daš im sunca i vode, i one će procvast, rast i uživat i savijat se na vjetru i učinit sve da prežive. Sviđa mi se njihova prilagodljivost, savijaju se umjesto da se lome kao, često, ljudi.

Zagreb je krcat događanjima preko ljeta i potpuno sam zadovoljna odlukom da (već nekoliko godina) na godišnji idem krajem ljeta. Ne ljubim gužve, ni na cesti ni na plaži, a zaista ne ljubim ni izgaranje na suncu. S druge strane, Zagreb je preko ljeta poluprazan, na posao dođem brzo, a kad vrućine ohanu (mada je danas jesen u gradu) ja lijepo put pod noge.
Ova zadnja slika je More knjiga na Zrinjevcu, već drugu godinu za redom. Postavljen je pijesak, ležaljke i suncobrani, i možete posuditi knjige i guštati. Jako sviđam ideju.

Uživajte u vikendu, pazite na sebe i na ljude koje volite.





Some nice things are happening in July.
It's been four years since I was diagnosed with MS. And I feel good. Really, I feel really good.
I can't believe it's been that long since I walked into the ER complaining about problems with eye sight.

Life has changed since, for the better. Maybe life would have gone the same way even without the diagnose, I don't know. What I do know is, I have learnt to choose my battles and I don't always need to be right. It is more important to be happy.
My health and happiness are more important then some random discussions, for example, at work.

I try not to know everything that is happening around the world, especially the bad news.
I try to have information-free days, to give my mind a rest.

I appreciate the little things, although I liked them even before, now just a little bit more.

Speaking of little things, and this is not so little: I have finished my massage school and I am officially a masseuse.
It took me a year of time, from the very first idea till the final realization.
Everything went smoothly, from the moment I decided to change something in my life carrier- wise.

Last summer I was brainstorming about what to do with my life to be more happy and to broaden my work options, and since the day I decided I will try to learn to become a masseuse, everything was just coming to me.
I've been doing yoga for a few years now and have been practicing having massages for some time, and I'm aware how much a person can do to help him/herself with practicing/having a massage.

Going to school was a logic step for me.
I came back from my trip to Vienna last summer, and saw notification about one school that has a few places left for next school year. And I jumped right in.


It was hard going back to learning. I must confess I have lost the ability to study for hours and then go to exams, a thing I was used to do while I was a college student.
It was so normal back then, the lack of sleep and continuous studying and a few exams in a row. I know I was doing this, I really can't remember how I was able to be normal without the sleep.

Learning how to massage somebody was hard and difficult at first because it is different to learn using hands and body. It took me a few weeks till everything became so clear and meaningful to me.

Last Sunday I passed my last exam, and now I have a diploma.
I don't have a clear plan what to do next. I know I am happy with the possibilities that are coming my way. Having the knowledge to help other people makes me happy and calm at the same time.

Speaking of small things once more, I like going into my garden, and eating blackberries right from the branch. I also like sunflower, that is growing so big. Plants are great, give them a place to live, some water and sun, and they'll live and grow and be happy. They will do whatever it takes to survive. I like them, they will bend and not brake, something people should learn from them.

Zagreb in summer is full with events and I am really happy with my decision to have a vacation (for years now) late in the summer. By then, there are less people on the roads to the sea, on the beaches, too, and the Sun is not so hard on my skin.
In the meantime, the town is half- empty, it takes less time to drive to work and back home.
The last picture shows The Sea of Books. It is placed in the center of the town, sand, deck chairs, sunshades, and you can borrow a book and enjoy your time in the sand. I like the idea.

Enjoy the weekend and take care of yourself and your dear ones.




Broj komentara: 14 :

  1. Baš mi je bilo lipo ovo sve čitati... :D Triba uživat u životu, radovat se sitnicama, učiti... Meni je super to šta si odlučila upisati dodatnu školu, to sam ti već rekla. Samo naprijed Zubo!
    I Zagreb ljeti mi je najljepši i tako mi ide na živce što "moram" tada ići u Split jer se "podrazumjeva" da boravim doli preko ljeta, pa ispadam luda kad odgađam put. Ja kao ni ti ne volim gužve, prženje na plaži i ostale ljetne "radosti" i to me baš zamara i crpi energiju. Vjerojatno će neka iduća ljeta kada počnem raditi izgledati drugačije, ne znam...
    P.S. kad odlučiš krenit masirati za pare, ja se javljam da dogovorimo termin(e) jer mi je kronično potrebna masaža leđa i vrata! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:)
      Ma posložit će ti se ljeta drugačije kad ti dijete malo odraste...
      Ionako se godišnja doba malo pomiču, taman je ljeto do kraja devetog, zima počinje pošteno u prvom..super će ti biti more krajem ljeta/početkom jeseni :)

      Izbriši
  2. Drago mi je da sam naletela na ovaj tekst i zadubila se čitajući, jer je toliko rasterećujući :). Mislim da je sjajno učiti i ne prestati sa učenjem, kao i ne ostati usmeren u samo jednom pravcu već unapređivati svoja interesovanja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja mislim da je dobro učiti kroz cijeli život. Samo, treba više vremena da se nauči zadano :)
      Treba se razvijati, i zbog sebe i zbog poslova koji se time nude:) a i upoznaš nove ljude i širiš vidike, divna stvar.

      Izbriši
  3. More knjiga!!! Hocu i ja!
    Pratim te od samog pocetka, verujem da je tu bilo i uspona i padova, i samo mogu da kazem- svaka cast! Ti si inspiracija!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) ( ne bih baš rekla da inspiriram, al ajd..)
      More knjiga je baš dobra ideja, ne vidim razloga da se ne organizira i kod tebe ;)

      Izbriši
  4. Odgovori
    1. hej Franka, hvala ti :)
      (čitam ja tebe, sam da znaš! ;) )

      Izbriši
  5. Ovo je baš jedan lijepi sunčani post :) Nadam se da ćeš i dalje svojom pozitivom MS držati pod kontrolom i da ćeš uživati u svim mogućnostima koje ti život da. Baš sam neki dan razmišljala da te moram pitati što je s masažom... Ne sumnjam da ćeš biti dobra u tome ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. ovo si stvarno prekrasno napisala....svi se mi često opterećujemo stvarima koje su najmanje bitne ( ma što nam mediji servirali) i zaboravljamo koliko su nekad bitne male stvari ( koje uopće nisu toliko bitne)....važno je staviti zdravlje na prvo mjesto, a to najbolje postignemo kada nekako preuzmemo odgovornost za sebe.

    More knjiga je genijalna ideja, totalno se mogu zamisliti tamo:) Ja sam nekad bila luda za plivanjem, plažom i kupanjem, ali Kron je učinio svoje i na kraju sam posve odustala od mora jer koliko god toplo bilo, zna mi izazvati krvarenja i jednostavno to više nije za mene.

    Čestitam ti na diplomi maserke, nije to mala stvar. Mislim da je sjajno što si upisala novi tečaj i što si bila spremna učiti nešto novo...Mislim da nam mozak najbolje radi kada učimo nove stvari.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. More knjiga je super ideja, dobiješ atmosferu plaže usred grada :)
      Hvala na čestitkama, nisam od faxa upisivala nikakvu drugu školu, i kad sam napokon to riješila rekla sam si : to je to. Al već me kopkaju neki dodatnitečajevi u jesen, sad kad je prava škola gotova :))
      imaš pravo, mozak bolje radi kad se s njim radi.

      Izbriši
  7. Cestitam na diplomi! Uciti nove stvari koje nas cine zadovoljnim ... ja sam uvijek "ZA".
    Post je jako lijep, pozitivan, suncan, ljetni :-)

    OdgovoriIzbriši

}, 10);