utorak, 16. kolovoza 2016.

Lika

Prošli tjedan zaletila sam se jedan dan u Liku. Bio je plan ostati duže, no planovi i postoje da bi se pokvarili, pa je na kraju ispao jedan dan, no ulovila sam divan sunčan dan, gužva je bila prihvatljiva na autoputu i sve je bilo baš kako treba.

Ja volim groblja, umiruju me, volim se šetati grobljima i iščitavati priče iz informacija koje stoje na pločama, gledati koja su imena bila česta u kom razdoblju, i kako se uređenje grobalja uopće razvijalo. Sad kad sam to rekla, moram reći da nemam inače potrebu stavljat ovdje fotografije s groblja, ali kad sam prošli tjedan otišla na jedno ličko, dočekalo me ovo sa slika:




Last week I drove to Lika region. The plan was to stay longer, but plan exist to be ruined, so it was one day but it was a good day. I've had a great weather, not to much of a traffic on a highway and everything was just as it should be.

I like cemeteries, they make me calm. I like walking along the graves reading the names that were popular back then, and imagining stories that once were vivid and alive. that being said, i must say I don't usually have an urge to post cemetery pictures here (or anyplace else), but when I visited a cemetery in Lika, this is what I saw first:

 Zar nije dojmljivo? Da je širi kadar, vidjeli biste vatrogasna kola i dečke koji idu okolo i kose travu, te ju spaljuju. No, ni ja isprva nisam vidjela sve te detalje, samo gomilu dima koji izlazi iz zemlje oko starih grobova.
Da još malo ostanem na temi grobova i priča, ovo mi je jako drag nadgrobni spomenik. Kao što vidite, radi se o čovjeku koji je zadužio zajednicu jer je davne 1905. dovezao prvi bicikl u Pazarište :)
Mislim da bi i takve stvari trebale stajati na spomenicima, osim standardnih osobnih informacija, neke koje pokazuju kakav je tko bio i što je učinio. "Pekla je najbolje kolače"; "Objasnila je što radi cijepljenje ljudima"; " 20 godina dobrovoljno darivao krv".




Isn't it impressive? On the other side there were firemen and people cutting grass and burning it, but I only saw that later. First only I could see was the smoke coming out from the very old graves.
When talking about gravestones, i wish there would me more personal information, besides the names and dates. "She baked the best cookies"; " She explained what vaccines do"; "He donated blood for 20 years" etc.
And every time I visit this cemetery, this headstone makes me smile: it says this was the man who drove the first bicycle in 1905 to his community.

Ok, enough with cemeteries. every time i visit like I'm amazed with nature. In the picture below we stopped the car to enjoy the view, I saw bear's poop on the ground. I suppose bears come here to enjoy the view, too.

Ok, dosta o grobljima. Svaki put kad odem u Liku, uvijek me se dojmi priroda. Surova i prelijepa u isto vrijeme. Dok smo stali da vidimo malo Liku, naišla sam na medvjeđi drek, pa pretpostavljam da i medvjedi vole pogledati rijeku Liku tu i tamo i diviti se bojama i prirodi.
 Ovo je Velebit. Ako ne znate za njega inače, to je ona planina koja je sudjelovala malo i u GoTu./

This here is Velebit mountain. Maybe you saw it in Game of Thrones series

Bila sam na livadi, puhao je topli ljetni vjetar, biljke su se njihale u tišini, sunce je peklo. Nabrala sam ovo cvijeće s druge slike, plavo pikavo. Već godinama planiram ubrati par biljčica, sad će mi to biti jesenska/ zimska vaza cvijeća. Triput sam zaboravila što mi je u vrećici u gepeku i sva sam se ispikala. Divno je cvijeće :) ( i ne znam kako se zove).

Nadam se da ste produženi vikend proveli dobro, uz odmor i lijepo vrijeme. Ja se nadam da nakon Gospe neće nužno odmah doći do apsolutnog zahlađenja i jesenjih kiša, jer moj godišnji tek počinje uskoro.
At the end, I walked the fields and enjoyed the silence. The sun was strong, the summer wind blew, I watched the flowers and picked the blue spiky ones.
For years I planned to pick these flowers and always forget. Now it will be my autumn/ winter flower vase.

Broj komentara: 13 :

  1. Lika je relativno nepoznat i nedovoljno cijenjen biser! Groblja...ah...i smrt je dio života..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Točno, groblja su također dio ciklusa. Shvaćam da nekima ne sjedaju jer im je možda neugodno tamo ili ih vežu preteška sjećanja. Ja sam sad u fazi da mi baš pašu.
      Lika..da, nedovoljno poznat biser :)

      Izbriši
  2. Neznam sta da ti kazem o slikama sa groblja....ja se malo najezim kad vidim groblje ili sliku groblja.
    Ali zato dijelim tvoje odusevljenje za divljim cvijecem...prekrasno je.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Divno je divlje cvijeće, da. Suzdržim se pa ne poberem cijelu livadu, nek bude živo i lijepo tamo :)

      Izbriši
  3. Slike s groblja su divne. Obožavam groblja i kad god imam prilike prošetam po nekom novom. Uživam otkrivajući priče s nadgrobnih ploča, posebno su mi fora one sa slikama mercedesa, motora, kamiona, gitara ili one s nekom rečenicom npr. Zaklala ga žena Kata sjekirom, umjesto ožalošćena obitelj podiže ovaj spomenik :D
    Nikada nisam dublje lutala Likom, ali ajme što je lijepa sudeći po tvojim slikama. Oko kojeg većeg mjesta si ovdje bila?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bila sam na potezu Lički Osik- Perušić- Gospić, ali uglavnom u slabo naseljenim dijelovima .
      Ok, imamo još jednu koja voli groblja :)

      Izbriši
  4. Mene su uvijek najviše fascinirala groblja u malim mjestima. Ona u velikim gradovima mi postanu nekako sterilna i iako se tu može naći zanimljivih povijesnih informacije, ličnosti, spomenika i itd, ona u malim mjestima mi nekako otkrivaju više, jer se tu pronađu neke stvari koje nikad ne bi očekivao, kao npr. taj podatak o čovjeku koji je dovezao prvi bicikl. Slažem se da bi na grob trebalo staviti još neku informaciju, stih, podatak o toj osobi,nešto osobno i jedinstveno,a ne samo standarni natpis. Ovo malo groblje mi se čini baš lijepim...a još taj dim! baš filmske fotografija.

    Volim i ja ubrati malo poljskoga cvijeća, lijepo ga je vidjeti u vazi, a volim i suho cvijeće.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, slažem se, groblja u manjim mjestima su manje unificirana, više "kreativnosti" izbija. i da, dim je baš bio impresivan. samo se dizao sa zemlje :D

      Izbriši
  5. meni su groblja super, a ove tvoje slike možda najbolje spontane slike groblja ikad :D
    said that, mene malo strah što bi meni na ploču stavili, nisam nigdje dovezla prvi bicikl...

    kako znaš da je drek medvjeđi? jel to lako prepoznatljivo, puno se razlikuje od ljudskog...? sad moram ić guglat medvjeđi drek.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala :) jao, ja nemam pojma što bi meni napisali ;) i popizdila bih ako bi odabrali nešto krivo :D
      medvjeđi drek ti ne liči na pasji (ni ljudski) i dovoljno je velik da znaš da nije od lije. više je onak, loptičast :D i obično skužiš u blizini polomljenu travu, grmlje i grane, pa budeš CSI Lika :D

      Izbriši
  6. Interesantne ideje (a propo grobljanskih ploča :D). Ne mogu da kažem da uživam šetajući grobljima, ali priznajem određena groblja mogu biti veoma fotogenična.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Da sam poduzetnija, pokrenula bih biznis s kreiranjem originalnih poruka na nadgrobnim spomenicima, i to nek živi ljudi slože što si žele da im stoji. Jer ako budu pisali oni koji ostanu iza njih, moglo bi biti belaja ;)

      Izbriši

}, 10);