srijeda, 7. rujna 2016.

Lokve!

Ove godine godišnji nije bio na moru. Bila sam na moru tamo negdje u srpnju, jedan vikend, no to je bio vikend bijeg.
Dvaput sam posjetila Gorski kotar za vrijeme godišnjeg, i oduševila se. Ne znam zašto ga prije nisam posjetila. Uvijek su neke druge destinacije bile u planu.

Gorski kotar je relativno blizu, sat i pol od Zagreba- osim ako uletite u gužvu ko da vozite od jučer. Onda put traje preko tri sata, jer glumite harmoniku po autocesti i na staroj cesti, kad se prebacite na staru cestu. Jedan savjet; ako idete na put, provjerite s guglom što veli za gužve. Točniji je od hak-a.
Gugl je navodio da je gužva i na autoputu i na staroj cesti. Hak je molio vozače da siđu na staru jer na staroj cesti nema gužve. (Ne znam otkud izvlače podatke, možda bacaju grah ili kosti i donose zaključke.)
Uglavnom, kad nije neočekivana vikend gužva, dođe se za oko sat i pol.
Gorski kotar vas potopi u svoje zelenilo i ne znate kud bi prvo gledali. Kud pogled puca, sve je zeleno, krajolik je divan i zapravo teško se odlučiti što (sve) posjetiti.

Ovom prilikom moram pohvaliti TZ Lokve jer sam ih nazvala i rekla da niš ne znam o Lokvama i nek mi sve savjetuju.
Sve su mi rekli. Žena koja je pričala sa mnom bila je toliko ljubazna da mi je rekla sve, kamo ići, što radi subotom, mogu li sa psom, s djecom, dokud se može autom, ma sve. Osim toga, poslala mi je na mob telefonske brojeve ljudi koji vode sve lokacije koje sam planirala posjetiti. Ako slučajno ovo čita, hvala joj.

Dan je bio prevruć, što u Gorskom kotaru znači da je dan bio sunčan :) i topao.
Od svačeg planiranog i ponuđenog, na kraju se išlo u Park šumu Golubinjak i Lokvarsko jezero.

Golubinjak je zaštićeni objekt još od 1955. Poznat je po svojim stablima i špiljama.
Kad uđete u šumu, najednom ne čujete buku s obližnjeg autoputa, ne čuje se ništa, hladnije je i mračnije i tiše samo mirišite šumu.
Penjali smo se, išla je i Čika. jako sam ponosna na nju, izdražala je sve, mada smo ju na nekimm dionicama morali dizati i spuštati jer je premala.

E da, zaboravila sam kao se spremati za penjanje, ruksak mi je bio krcat i kad sam počela nositi još i Čiku, zaključila sam da idući put idem samo s vodom u penjanje. Leđa su mi otpala.
Isplatilo se, jako mi je pasalo biti u prirodi. Provlačili smo se kroz špilje, u kojima je puno hladnije, Čika je lajala na nešto u mraku i bila u ovčarskom modu, trčala u krug oko nas po stazi i pazila da svi idemo dalje.

U park šumi postoji fast food ali ne prodaju standardni fast food jelovnik nego konkretnije stvari: juhe, tanjr pomfrija, tople obroke, pa ako vas put navede tamo, znajte da imate di jesti. Najbolje se sparkirati tik do ulaza u šumu, ispod nadvožnjaka (dozvoljeno je).

Nako golubinjaka otišli smo na Lokvarsko jezero. Možda niste znali (ja nisam) da je jezero nastalo potapljanjem naseljem od 69 kuća, i izgradnjom brane na rijeci Lokvarki.
Jezero je ogromno.
Sunce je tuklo u oči pa sam bila malo zaslijepljena ali imam par zamjerki oko uređenja: nema tu baš nekih turističkih sadržaja. Svjesna sam da se razina vode mijenja, pa se ne može nešto konkretno graditi, ali postoji jedan birc i jedna splav je na jezeru, i to je to. 
Ne znam, vidim tu potencijala za barem sezonski turizam, točno da su samo čamci za iznamljivanje i ležaljke na obali. Ovako dođeš i nemaš gdje trošiti novce.
s druge strane, svjesna sam toga da, kad bi se mjesto toliko krenulo razvijati, pitanje je bi li mi se sviđalo da horde ljudi krenu tamo provoditi vrijeme.

Odvela sam Čiku do jezera, da vidim hoće li se možda okupati. Ona je umjesto toga odlučila popiti jezero :)

Bilo je super provesti dan na svježem zraku, bez vlage, bez komaraca, bez smoga.

Osim Lokvi, posjetila sam i Zeleni vir, no o tome u idućem postu.




This year I've spent my vacation on the continent. I did go to the coast, but it was a weekend getaway in July.
I've never visited Gorski kotar before. It is a region in Croatia full with many natural beauties and lots of forests. And this year, I went there twice in ten days. First time, I visited Lokve.
Lokve is a place known for many things, we've managed to visit Park forest Golubinjak  and Lokve lake this time.

I must say here what a good experience I had with Lokve tourist board. I called them and asked them to advise me what to visit. the woman there was so helpful, she gave me all information and even sent some mobile phone numbers, in case I need some extra help.

Golubinjak is a forest with big old trees and with a few caves. It was great stepping inside the forest. In just a few steps, you don't here the noise anymore, it is colder and more quiet, and green is all around.
I took Chica with me and she walked with us all the time. She needed help a few time, because she is too small to climb some parts. I've learnt I have forgotten how to travel light, and while I was carrying my rucksack and my dog, I decided to bring only a bottle of water next time.

And while it was a hot humid day in Zagreb, here it was sunny and warm, and way more better.
After forest we went to Lokve lake, an artificial lake made in 1955. 69 houses were sunk to make this lake.
The lake itself is impressive but there is a lack in tourist offer and in my opinion, it can be better then this. There is just no possibility to spend some money on boats or beach chairs.
(On the other hand, if the offer were better, more people would come, and that   is repellent.)
I took Chica to the lake, I thought maybe she would like to swim, but she decided to drink the whole lake instead :)

It was great spending a day in the woods, without the humid air and mosquitoes.



3 komentara :

  1. Lokvarsko jezero je prekrasno i impresivno. Nisam znala da su potopili naselje da bi ga napravili O:o
    Golubinjak smo baš namjeravali posjetiti ovog ljeta, ali pošto se jako brzo umaram prebacili smo za neki drugi put.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da da, potopljeno naselje, kuće, crkva i gostiona ;)
      Golubinjak je lijepo mjesto, javi dojmove kad jednom posjetiš.

      Izbriši
  2. ma Čika je prava:) već prava mala lavica...divna lokacija.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);