srijeda, 14. rujna 2016.

Zeleni vir!



Ove godine posjetila sam Gorski kotar na godišnjem i moram priznati da mi više sjedaju svježe zelene šume po ovim vrućinama, nego nužno obala i more. Ne da su more i obala nešto loše, ali ja nisam za neka sunčanja i odgovara mi se hladiti i guštat u zelenilu.
Osim Lokvi, koje sam spomenula ovdje, posjetila sam i Zeleni vir. 

Zeleni vir nalazi se u Skradu i spada pod kategoriju zaštićenog krajobraza. Zeleni vir je izvor u dnu spilje, a iznad nje se spušta slap s visine od 70-tak metara. Voda iz jezera odlazi do hidrocentrale, koja je izgrađena davne 1911. i prva je hidrocentrala u Gorskom kotaru.

S obzirom da mjesecima nije padala kiša, uglavnom smo šetali uz suho korito potoka Jasle. Osim toga,  tek kad smo došli tamo saznali smo da nije moguće popet se do kraja Vrajžeg prolaza, tako da smo došli do malog vidikovca i vratili se nazad, jer su stepenice za dalje bile "u radovima".
Vrajži prolaz kanjon je dug 800 metara, na čijem kraju se nalazi spilja Muževa hišica, u spilji je jezero, a u jezeru su pronašli čovječju ribicu.
Ovo zvuči kao matrjoška, zar ne? sve nešto unutar nečeg. Pitam se što je unutar čovječje ribice ;)

Inače, u toj spilji se u 16. stoljeću sakrivalo lokalno stanovništvo pred turcima, vođa grupe je bio muškarac (iznenađenje, jelda?) i otuda naziv spilje. E, u tu spilju nismo uspjeli ući.

Čika je išla u Zeleni vir, naravno. Ovo nije njen ruksak, već moj. Ja sam nosila i ruksak i povremeno nju.
Moram pohvaliti njen napredak od zadnjeg penjanja u park šumi golubinjak, ovaj put je bila spremna i hrabro je savladavala većinu dionica. Problem je bio kod penjanja na šupljikave čelične stepenice, a ispod provalija.

Pokušala sam ne staviti 15 slika zelenila, fotografije uopće ne mogu prenijeti ljepotu prirode, zaista preporučam da se zaletite kad budete u prilici.

Na slici ispod, ovoj na kojoj pas tužno stoji na lajni, vidite ju?
E pa, ova situacija se dogodi kad vlasnica pusti psa da hoda bez lajne, sve bude super i svi se volimo, i onda pas u jednom trenutku odjuri uzbrdo na stranu i krene mahnito jesti ljudski drek. Nakon što sam ja prehodala Zeleni vir s njenom hranom i vodom i keksima na leđima, njoj zamiriše drek i možeš se fućkat, nema te hrane. Dobro da se nije uvaljala, čula sam da psi i to rade.

Ali na stranu drek moment, sve drugo s njom je bilo divno.
Ok, na kraju puta, pauza prije vožnje u zg, prepala je nekog tinejdžera dvometraša. Svjesna sam da svatko može nositi neke traume, ali bila je polukomična situacija gdje su dva todlera veselo trčala kraj Čike, i onda je neki dečko zavriskao jer ju je vidio, Čika se prepala jer wtf?! maše repom i leži na leđima pred njim. Onda je majka tinejdžera rekla sinu nek se zbroji, da nije pasica vuk.

Već je se boje, šta ćete ;)

Na kraju posta nalazi se mići mali film, da vidite slap :)

video


This year's vacation was oriented towards places on the land, not so on the coast. More and more, I prefer not to spent my free hours in the sun. It is too hot and too crowded.
This summer i visited Gorski kotar twice. First time it was Lokve, I wrote about that already, and the second time it was Zeleni vir. Zeleni vir basically means a green wellspring, and the name comes from a wellspring in a small cave, with a lake that looks green. In that lake the spring is hidden.

I took my dog Chica with me and she was a great traveler. On same parts she couldn't make it by herself and I needed to carry her, but she is more and more into walking and climbing the hills. I think soon she will be able to walk it by herself.

4 komentara :

  1. Obožavam Gorski Kotar! Bila bih sretnija da tamo imamo vikendicu neg na moru, more je tako dosadno, ne volim sunce i ne volim kamenje bez zelenila. Slike su predivne, sad se i meni šeta po šumi :D A Čika mrcina, tipični ljubimac, razmaziš ga do besvijesti a ona bi drek xD Btw ja sam jedna od onih koji se scimaju kad vide psa iznenada tak da razumijem klinca lol

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To si ja stalno ponavljam: ima ljudi koji se boje pasa.
      Sve mi se više sviđa ideja vikendicena takvoj lokaciji.
      Što se tiče Čike, da, drek joj je poslastica. :D

      Izbriši
  2. I ja bih vikendicu u Gorskom Kotaru da zimi mogu na snijeg, a ljeti pobjeći od vrućina.
    Bila sam u Zelenom viru (ne znam ako si vidjela da sam ti preporučila da ideš tamo), ali pošto smo bili dan nakon što je padala kiša sve je bilo klizavo pa nismo imali hrabrosti otići do slapa. Tako da slap prvi put vidim :P Mi smo samo šetali oko ove munjare i kafića/restorana u podnožju, ali i to je bilo predivno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kad bude prilike, odi do slapa.
      Meni je hrvatska obala divna, baš uživam gledati u more i nebo, ali kontinent je barem jednako impresivan i guštam ići na izlete po unutrašnjosti.

      Izbriši

}, 10);