petak, 20. siječnja 2017.

Kontrole i knjige/ On medical check ups and books

Kako se svemir voli igrati, tako sam ja dobila dva termina za kontrole u isti dan, jedan popodne, drugi ujutro, svaki na drugom dijelu grada. I to na moj radni dan, kad nisam mogla uzeti godišnji ni slobodno, ni išta, zapravo.
I krenem zvati i pokušati pomaknuti termine i, srećom, jedan se pomakne jer doktor ide na neki kongres.
Ok, za drugi, magnetsku, zamijenim smjenu, javim im da ipak dolazim.
Večer prije idem isprintati potvrde za MR, i tek tad uočim, datum MR je zapravo 09.01.2018.
Hej, 2018.!
Posala sam im mail da ih pitam jesu li se zabunili. Nisu se zabunili. Idem na magnet za godinu dana.



Drugi pregled, oftalmologija. Već sad znam da to traje cijelu vječnost, jer su neorganizirani od ulaznih vrata nadalje. Uvijek se pripremim i uzmem slobodan dan, jer drugačije ni ne ide.
Dakle, naruče me da dođem na Očnu kliniku od 08-10 h.
Uopće predati uputnicu je pothvat, jer red vrluda ko zmija između hodnika i soba, i treba 20tak minuta uopće da pokažem da sam naručena, i da imam sve potrebno.
E, tek onda kreće pustolovina, čekanj ei čekanje i još malo čekanja, jer doktor stiže tek u 10 (uvijek stiže tek u 10h. Možda bi trebala složiti mail upravi bolnice i pitat ih zašto naručuju ljude između 08 i 10 h, kad tek u 10 dolazi doktor, a 60tak ljudi je već ludo.
Mjesto gdje bi svi mi čekali ne postoji, ne postoji čekaonica. Postoji stubište, koje je, za početak, stubište kojim ljudi silaze ili se penju po zgradi, i ima jednu klupu, na koju bi treblo valjda sjesti.
Ako slučajno niste na stubištu, nego se naslonite na zid blizu ambulante, svako toliko će netko od osoblja povišenim tonom reći da ovo nije mjesto za čekanje.
Uzmite u obzir, kada vam nakapaju oči da se zjenice rašire, ne pada vam na pamet ići na odlično osvijetljeno stubište, pa ljudi glume zombije pred ulazom u ordinaciju.
Velika većina tih ljudi je stara i nesposobna sterat u kurac doktore i sestre, što bi, po meni, ponekad trebali.
Ovaj put bila je situacija gdje bi sestra otrčala do stubišta, zazvala neki broj, dok su se ljudi dogegali do vrata, ona bi pozvala već nekog drugog. Hej, takac- makac, što imaš sporo hodati.
Onda bi došla po njih za pet minuta, pa bi ipak dobili malo njene milosti.

Ja sam svjesna da ni osoblju nije sjajno, uz prevelik broj pacijenata, ali da je organizacija malo bolja, ili da uopće postoji, stres bi svima bio manji.
Čekala sam od 08- 13 h. Ponijela sam si knjigu, koju sam skoro cijelu pročitala, u polumraku hodnika odmah pored ambulante.
Nisam reagirala na komentare upućene svima i nikome, ajde, ako imaš nešto za reći, dođi i reci, pa ću i ja reći nešto o čekanju pet sati.
Uglavnom, ovo je sasvim dobra knjiga za čekanje u redu kod oftalmologa. Ovo je sažetak povijesti ljudske sekualnosti, tradicije i navika, koje su ostale zapisane.
Ako ste ikada pomislili da je ikad prije bilo čednije, jednostavnije, pristojnije..nije.Sstav društva prema seksualnosti, prostituciji i slobodnom ponašanju ide u ciklusima od slobodnog prema neslobodnom ali uvijek i svuda su postojali ventili.
Zanimljivo je bilo čitati odnos društva prema kurtizanama i kako se očekivalo da svi kraljevi, u jednom periodu, imaju kurtizanu, mada se nekim uopće nije dalo varati žene.
Isto tako, meni je bilo zanimljivo čitati o problemu malih obitelji u staroj Grčkoj i Rimu, i kako su tadašnje vlasti pokušavale potaknuti ljude da imaju više djece.

Želim reći, ništa novog pod suncem. Ljudi su seksualna bića koja ne poštivaju uvijek društvene okvire i nalaze načine kako da im izbjegnu. Imam dojam da danas neki ljudi glume da su časniji od Pape, i pozivaju neka stara vremena, ko da je prije pristojnije bilo. Moš mislit kako je bilo pristojnije.
Što vi nosite kad idete doktoru? Čitate li knjige? Ili ste više za mobitel, kindle ili novine? Ili imate doktore gdje ne čekate?

Uglavnom, u 13 h sam zaključila da mi se više ne da glumiti drvo pored vrata, to je već bilo 5 sati, da naplaćujem svoje vrijeme, to bi koštalo. Pokucala sam u rekla da moram raditi i da želim svoje papire nazad.
Najednom su se stvari ubrzale. Nisam išla preko reda, čekala sam da pozovu moj red jer sam bila iduća, al čekala sam 20 minuta da me pozovu i ništa.
Dobra stvar je, vid mi je jednako dobar kao i prošle godine. Poslali su me odmah i na OCT makule i sve je u redu.
Tako da, ovo su dobre vijesti, ali ako čujete u medijima da je neka žena uzela stvar u svoje ruke, i bolnicama složila organizaciju prihvata i bukiranja pacijenata malo drugačije, znate o kom se priča.



Broj komentara: 5 :

  1. Napisem komentar i umesto da kliknem objavi, kliknem odjava :)

    Olimpijska disciplina- cekanje u redovima dobro poznata. A nikad mi nece biti jasno zasto je uvek najvecaa guzva na ocnom..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zaista nije svuda tako, ta očna klinika ko da je epidemija..uvijek krcato. bez veze.

      Izbriši
  2. Dakle, više od decenije plaćam zdravstveno osiguranje a nemam ni vremena ni živaca da zakazujem preglede i da čekam...Bačen novac, ali moram da uplaćujem, zlu ne trebalo.
    Sve preglede odrađujem u privatnoj poliklinici (znam, na žalost, da većina to ne može sebi da priušti :( ) i zadovoljna sam i uslugom a i cenom pregleda...Na primer, u Beogradu, MR glave košta oko 80 evra a oftamološki pregled oko 20 evra... Kažem, imam sreće da te preglede mogu da platim, inače se naježim od prepunih čekaonica i zakazivanja. Pozdrav! I dobro zdravlje :) !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! I ja tebi želim dobro zdravlje :)
      S obzirom koliko država uzima novaca od moje plaće za zdravstveno, sve što mogu, obavit ću u državnim ustanovama. naravno, da je nešto za glavu i da nema termina, ne bih ni trena razmišljala, ali u ovom slučaju me prati već godinama oftalmolog i dobar je liječnik i zadovoljna sam i ne da mi se mijenjat. U HR je MR skuplji, mislim da ide oko 1000 kn. Mislim da se puno toga može riješiti dobrom organizacijom posla, samo do toga još malo moramo pričekati :)

      Izbriši
  3. meni isto nije jasno zašto naruče ljude u 8 ako doktor dolazi u 10 i onda ga se još čeka...ja sam većinom na sve te preglede i odlazila oko 11 iako ti kažu da dođeš u 8...tako bi čekala barem koji sat manje. Dobro je što si se sjetila ponijeti knjigu..i mene to zna spasiti u tim nekim situacijama.

    Dobro je da je barem vid dobar..iako si se načekala da to saznaš.

    Knjiga zvuči zanimljivo...u principu, ljudi vole biti nostalgični kada je prošlost u pitanju, ali to nekakvo zlatno doba nikad nije postojalo. Sve takozvane velike civilizacije bile su robovlasničke (starogrčka, starorimska, pa kasnije kolonijana Europa i SAD)...Isto tako, za kraljeve se smatralo normalnim da imaju nekoliko ljubavnica, a zapravo je institucija braka nešto što nije baš tako star pojam kao što se vjeruje.

    OdgovoriIzbriši

}, 10);