srijeda, 17. svibnja 2017.

Tunel Grič/ Grič tunnel

Do danas nisam bila u tunelu Grič. Planirala sam ga prije posjetiti, no eto, ispalo je drugačije, kao i masa drugih planova.

Tunel Grič projektiran je 1943., za vrijeme NDH, kad su počela saveznička bombardiranja, a završen je 1945. godine. Od kraja Drugog svjetskog rata naovamo, puno se puta pokušavalo dati mu neku namjenu, ali sve je to ili propalo ili nije trajalo dugo.

Tunel ima par izlaza (vidi se na prikazu evakuacijskog plana, zanemarite tipfelere na planu), a postoji još jedna tunel, koji vodi od Tkalčićeve ulice do Tuškanca na Dubravkinom putu.
U tuneli je ugodno hladno, i ako se nađete u centru Zagreba preko ljeta, odite se tamo ohladiti.
Osim toga, čula sam da je zimi tamo toplije nego vani, pa da znate kad zahladi ;)

Članci na internetu kažu, mada sama nisam vidjela, restaurirane poruke po zidovima tunela, gdje je stoji da je "Zabranjeno pljuvati na pod!" i da se treba poštivati red u tunelu, a to su poruke ostale iz vremena kad je tunel i funkcionirao kao sklonište za vrijeme rata.

Odlično sam se stala za slikanje, sa svjetlom ravno iznad glave :D
Zato sam se, kad sam izašla, poslikala.

Dan je bio sunčan i topao, oprala sam kosu prije dolaska u centar i onda sam s mokrom kosom šetala po suncu. Bilo je divno :)
Zagreb je pun turista, u uličicama po centru se otvorilo masu novih birceva i restorana, baš je lijep grad. otkrila sam novo mjesto za jesti, Otto & Frank. Ljubazni, brzi, uslužni i fini.

Divan dan je bio za hodanje u svilenoj haljini, i kožnim brušenim balerinkama.
Haljina je davno kupljena u shsu. Nisam dugo tamo kupovala, dijelom jer ne stignem, ne da mi se, dijelom jer su mi ormari puni, ali ono malo puta što sam prošla kroz njih, imam dojam da sam na vrijeme kupila dobre stvari, jer ih takvih više baš i nema (ili sam ih previdjela).
Balerinke su Borovo.

Uživajte u suncu i lijepim danima!
I've had planes to visit Grič tunnel for a long time, but all my planes failed, somehow, as planes often do.

Grič tunnel, actually there are more then just one tunnel, was build during the WW2, and it was used as a bomb shelter during allied air strikes.
After the war, there were different planes for the tunnel's usage, but none was accomplished or it simply didn't last.



Yesterday it was a warm, sunny day in Zagreb.
I was going to have a coffee and lunch in the centre, and decided to got with wet hair and bare legs. It felt so good letting the sun and the wind dry the hair, and soak up the sun for a few hours.

The tunnel was opened last year, and it is a good place to cool down on hot days, because the temperature is a bit lower in there
I tried to take a picture while inside, it turns out tunnels are not the best place for taking a picture, or at least that is the case for me.

Later I tried again, just to document my outfit.
I'm wearing here a silk black dot dress, bought years ago and pink suede flats.

Enjoy warm and sunny days!

Broj komentara: 8 :

  1. Čula sam za taj tunel, ali nisam bila u njemu. Privlace me takva mjesta pa cu jednom otici do njega. Nego ima li išta u njemu ili je onako samo za se prosetati? Znas li mozda gdje je ulaz u Tkalcicevoj?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U tunelu imaš tematska događanja. Na primjer, donedavno je povodom Flora arta bilo uređeno, a za Advent je zimski ugođaj, kao ledena bajka.
      Što se tiče izlaza na Tkalču, ne znam, nažalost, to ću probat istražiti drugi put, i pitat ću prijateljicu vodičicu za detalje, pa ti javim.

      Izbriši
  2. Nisam nikada bila u ovom tunelu, ali zvuči kao dobro mjesto za posjetiti kada je previše toplo ili hladno. Mislim da svi podzemni prostori (podrumi, tuneli itd) imaju tu prednost da je u njima hladnije ljeti, a toplije zimi.

    Haljinica jako lijepo izgleda i super ti stoji. Slatke baletanke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, uvijek je hladnije tamo, i super dođe kad ugrije, taman se temperiraš malo tamo, pa možeš dalje :)
      Hvala ti!

      Izbriši
  3. Bila sam prosle jeseni u tom tunelu,brat mi ga je otkrio pa me poveo u djir,hahaha.Totalno zanimljivo mi je bilo,jedino mislim da bas sama ne bi hodala tim tunelima,u drustvu je nekako ugodnije.A odvela sam i dragog,njemu se i nije bas dopalo,kaze da mu je previse klaustrofobican.Mene fasciniraju ovako takve neke stvari,kad otkrijem nesto novo a cijeli zivot sam u Zgb(izuzev zadnjih par godina).Zamisljam si likove iz knjiga M.J.Zagorke:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znaš da u periodu od proljeća do kasne jeseni centrom idu ljudi obučeni u odjeću nekih drugih vremena? I da ima odličnih turističkih tura, malo drugačijih? Zaguglaj Gprnjogradske coprnice ;)

      Izbriši
  4. Nisam imala pojma,shame on me!Bas cu proguglati,hvala ti!


    OdgovoriIzbriši

}, 10);